2026-06-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är väl mer männen som springer efter brösten och rövarna som är efterblivna va?
så tycker kanske du som klagar på alla män och sedan lägger ut sådana bilder vad menar du med det? att killarna inte ska kolla eller?
Citera
2026-06-28, 23:26
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Beror på vad du menar med "informeras". Mamman kan sitta och vara ledsen med sina väninnor över pappans svek. Och barnet kan råka höra det, av misstag. Och får då veta att pappan varken vill veta av barnet eller betala underhåll för barnet.

Ett litet äldre barn kan råka läsa ett brev från Försäkringskassan som är till mamman. Och inse att pappan aldrig har betalat underhåll och inte ens vill göra det.

Och detta tar givetvis ett barn skada av. Inte nog med att den är utan sin pappa. Den får även reda på att pappan inte ens vill betala 2500 för barnet i månaden... Sådant är inte bra för barnets självkänsla.

Ett barn far självklart illa av att få veta att mamman bedragit sig till barnet och att detta då egentligen inte var önskat av fadern - är detta positivt och bra för ett barns självkänsla, anser du?
Citera
2026-06-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ok. Skriv efter mig nu: Det är normalt att skära förhuden av småpojkar. Manlig omskärelse är det vanligaste kirurgiska ingreppet globalt. Då är det enligt din definition helt normalt.
Jag följer själv normen i sverige mera, att du är attraherad av arabiska omskärelser är inte mina problem faktiskt.

Du kanske borde kolla lite på normen i sverige om du nu bor här då och är etnisksvensk
Citera
2026-06-28, 23:28
Medlem
Hade den diskussionen med min frus vänninor , inte populärt. Där dom ansåg att män fick skylla sig själv , jag kontrade med att säg som det är då så får du se hur många som sticker in den.
Senast redigerad av Blacksune 2026-06-28 kl. 23:36.
Citera
2026-06-28, 23:29
Medlem
Citat:
Skydda dig själv så är det inte ett problem.
så det behövs dubbelskydd menar du?

Jag har träffat många kvinnor som vägrar kondom och berättar exakt hur de skyddar sig själv.

Vad är problemet med det?

måste allt sex ske med kondom på mannens ansvar menar du

Du är mera rubbad än jag trodde faktiskt

män behöver dubbelskydda sig enligt dig för risken är så stor en kvinna som dig kommer och lurar en menar du

män ska inte ha förtroende för någon kvinna i värden menar du, och då säger du ju indirekt du inte har förtroende för dig själv, för du är väl kvinna?
Senast redigerad av Rumpollon 2026-06-28 kl. 23:53.
Citera
2026-06-28, 23:31
Medlem
Citat:
Klart det kan bli! Jag är själv resultatet av en spiral som inte gjorde sitt arbete. Den satt rätt. Den var inte för gammal. Jag vet fler människor som kommit till trots: kondom/p-piller/spiral...
Och jag vet graviditeter som har blivit till (där kvinnan har gjort abort) trots p-stav/kondom+dagen-efter-piller (när kondomen sprack)/p-piller/mini-piller.

Det jag aldrig har hört talas om är graviditeter/barn som har blivit till trots rätt använd p-spruta. Men sådan har rätt jobbiga biverkningar. Såsom benskörhet, godartade hjärntumörer etc. Så det är väl inte förstahandsvalet för kvinnor.

Här kan du läsa om p-spruta:
"En P-spruta innehåller en hög dos av hormonet gestagen. Du får sprutan i skinkan var tredje månad. Den ger ett mycket effektivt skydd mot graviditet."
https://www.1177.se/liv--halsa/sexuell-halsa/skydd-mot-graviditet/p-spruta/

Och här lite mer om vissa biverkningar:
"....Depo-Provera fungerar genom att sänka nivåerna av östrogen och andra hormoner. Låga östrogennivåer kan leda till benskörhet (genom att bentätheten minskar). Kvinnor som använder Depo-Provera tenderar att ha lägre bentäthet än kvinnor som aldrig använt detta läkemedel.... Användning av medroxiprogesteronacetat har kopplats till utvecklingen av en vanligtvis godartad tumör i vävnaden som omger hjärnan och ryggmärgen (meningiom). Risken kan särskilt öka vid långvarig behandling (flera år)...."
https://fass.se/product/19761001000038/pl

P-piller är inte alls lika säkert:
"Det finns några olika typer av kombinerade piller, och alla är över 99 % effektiva som preventivmedel om du kommer ihåg att ta dem vid samma tidpunkt varje dag. Men preventivmedlets effekt kan minska om du inte tar p-piller vid samma tidpunkt varje dag. Om du glömmer att ta ett piller i tid minskar dess effektivitet till cirka 91–93 %."

Glömma är mänskligt. Och då finns risken för graviditet.

Så om du vill vara skyddad mot att bli far mot din vilja. Så bör du själv använda kondom. Eller kräva att p-piller för män kommer ut på marknaden. För även om du kan lita på kvinnan. Så är inte p-pillrena hon äter 100% skydd. Och hon kan som sagt var glömma att ta något piller.
sluta skriv långa lögnaktiga noveller om d8u villö ha svar ifrån mig.

Jag har tröttnat på dina lögner all den där texten innehåller någon procent om det vi pratade om allt annat är ljug och fantasier ifrån din sida.

svara på en enkelfråga på ett enkelt sätt.

Är så trött på er kvinnor som inte kan vara sakliga och bara svamlar på
Citera
2026-06-28, 23:33
Medlem
Citat:
Nej, det gör det inte. Och här kan du läsa om orsaken till att det inte finns (p-gel) på marknaden, trots hög effektivitet och inga biverkningar:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/aratal-av-forskning-darfor-finns-inga-p-piller-for-man--ca7c11

Nej, vad är AAS?

som sagt du är så okunnig så du inte vet det.

ett exempel konstgjortmannligt könshormon som gör att män blir infertila så länge de har det i kroppen.

läs på lite istället flera har skrivit om det i tråden redan
Citera
2026-06-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Du ser hur enkelt det är att bete sig hederligt.

Så det är mannen ansvar att det inte blir barn. Då bör det vara fängelse på att kvinnan ljuger om att hon använder preventivmedel.

Väldigt enkelt. Återigen, kvinnor blir normalt dödade över den sortens lögner.

Bra att vi är överens.

Redigering: de kom till genom säkra perioder och avbrutet samlag? Det låter lite motsägelsefullt är det säkert att de var önskade?

Det är bådas ansvar att det inte blir oönskad graviditet. Och blir det graviditet, så är det enbart kvinnan som har aborträtt, då graviditeten växer i hennes kropp. Är mannen panikslaget rädd att det kan bli oönskad graviditet (vare sig kvinnan ljuger om p-piller eller inte) så behöver han se till att skydda sig själv.

Normalt mördade? Va? Jag skriver som Bimbo: definiera vad som är normalt!

Överens om vad?

Såhär: vi hade varit tillsammans bara något år innan vi flyttade ihop och förlovade oss. Har man varit tillsammans så pass kort tid, så vill man skydda sig mot graviditet och fortsätta lära känna varandra och njuta av varandra. Men samtidigt så visste vi ju att vi ville ha barn med varandra och skulle bli glada om det skulle bli graviditet trots avbrutet samlag och "säkra perioder". När det väl blev graviditet, så blev vi väldigt glada! Och så var det med båda våra barn: väldigt glada! Och redan från det att vi fick reda på graviditeterna, så var våra barn hett önskade och älskade!
För så är det ju med avbrutet samlag och "säkra perioder". Det ska endast användas om man verkligen kan tänka sig barn, men kanske inte vill få barn "på en gång". Med båda barnen gick det mellan 2-3 menscykler av avbrutet samlag och "säkra perioder", innan det blev positivt på graviditets-stickorna! Till saken hör också att vi båda var över 35, vid båda graviditeterna. Dvs.: Vi var inga små ung-lamm, utan mogna ansvaret det innebär med barn.
Citera
2026-06-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon

Jag har träffat många kvinnor som vägrar kondom och berättar exakt hur de skyddar sig själv.

fp
Citera
2026-06-28, 23:38
Medlem
Citat:
Beror på vad du menar med "informeras". Mamman kan sitta och vara ledsen med sina väninnor över pappans svek. Och barnet kan råka höra det, av misstag. Och får då veta att pappan varken vill veta av barnet eller betala underhåll för barnet.

Ett litet äldre barn kan råka läsa ett brev från Försäkringskassan som är till mamman. Och inse att pappan aldrig har betalat underhåll och inte ens vill göra det.

Och detta tar givetvis ett barn skada av. Inte nog med att den är utan sin pappa. Den får även reda på att pappan inte ens vill betala 2500 för barnet i månaden... Sådant är inte bra för barnets självkänsla.

Om det är så skadligt för barn att få veta sådant så får mamman se till att inte prata om det så barnet hör.

Om pappan ej betalar underhåll beror det på att mamman ej vet hans identitet, han bor i något annat land, eller att han saknar ekonomiska medel. Hur du ska stoppa kvinnor från att skaffa barn med sådana män, vilket du påstår barn tar skada av, vet jag ej.
Citera
2026-06-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon

män behöver dubbelskydda sig enligt dig för risken är så stor en kvinna som dig kommer och lurar en menar du
sedan bestämmer jag och min tjej om vi skyddar oss eller inte själva ingen behöver deia rubbade råd om det, de bestämmer man själv i sitt förhållande förstår du
Citera
2026-06-28, 23:39
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Då har du inte fattat lagen.

Läs och försök att fatta:

"Den som genomför ett samlag, eller en jämförbar sexuell handling, med en person som inte deltar frivilligt ska dömas för våldtäkt. Våldtäkt kan också vara oaktsam, dvs. att gärningspersonen borde ha förstått att den andra inte samtyckte till den sexuella handlingen."
Källa: https://www.aklagare.se/ordlista/v/valdtakt/

Då har hon ljugit och är en skitstövel. Men det är inte olagligt av henne att ljuga och säga att hon hejar på AIK. Det har inget med själva samlaget att göra.

En utebliven kondom/ett icke avbrutet samlag har med själva samlaget att göra, det är rentav en del av samlaget. Och finns inte samtycke till utebliven kondom/ett icke avbrutet samlag, så är det = våldtäkt.

Jag är helt seriös med att det enligt lagtexten där går att villkora samtycke. Idag behövs ett eauntisiastiskt ja för sex och det borde gå att villkora arbiträrt. Jag kan föreställa mig att någon tycker det är mer integritetskränkande att ligga med någon som hejar på IFK än att ta satsen I sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in