2026-06-28, 22:17
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
I grund och botten är du ansvarig för din kuk och din sperma!
Samma victim blaming som när kvinnor går ute med korta tjolar, de får också skylla sig själva när de visar upp röven?
Citera
2026-06-28, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Och närmast att skära förhuden av småpojkar då, inte alls särskilt kulturspecifikt .

Att slå ihjäl lögnare är nog något som existerar precis överallt därför att det har att göra med att straffa någon som man uppfattar har kränkt en, till skillnad från omskärelse.

Det är en allmänmänsklig reaktion.

Så återigen ordbetydelse är inte vad tråden handlar om.
Citera
2026-06-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, jag är böjd att hålla med - dagens, ofta svenska, kvinnor är giftiga som få. De dubbla måttstockarna och hyckleriet kring detta är ytterst slående. Bara att läsa denna tråd, som du skriver, för att få belägg för vad vi anser vara sant... Många kvinnor struntar alltså vilka män de skaffar barn med, bara de får vara mamma, hur värdelösa de än är på detta. Kvinnor anser verkligen att barn är en mänsklig rättighet!

PATETISKT!

verkligen man önskar ju iaf ingen av de kvinnor som skriver här i tråden lyckas lura någon man på pengar och barn.

Det är ingen mänsklig rättighet med barn, det borde införas körkort för få skaffa det så kanske fler barn hade sluppit fara illa.
Citera
2026-06-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Samma victim blaming som när kvinnor går ute med korta tjolar, de får också skylla sig själva när de visar upp röven?
ja eller tar röv och bröstbilder och lägger ut på instagram och snap.

Är kvinnorna i det här landet efterblivna eller?

vi får hoppas de är importerade som tomathoran åtminstone.

Hade jag fått bestämma hade jag skickat hem dessa kvinnor direkt, förstår ni vad oreda och pengar de kostar samhället varje år?
Citera
2026-06-28, 22:36
Medlem
Citat:
Nej jag var bara nyfiken på din definition av vad som är normalt.
Normen avgör vad som anses vara normalt.

Förstår du inte ens en sådan enkel sak?
Citera
2026-06-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
ja eller tar röv och bröstbilder och lägger ut på instagram och snap.

Är kvinnorna i det här landet efterblivna eller?

vi får hoppas de är importerade som tomathoran åtminstone.

Hade jag fått bestämma hade jag skickat hem dessa kvinnor direkt, förstår ni vad oreda och pengar de kostar samhället varje år?
Det är väl mer männen som springer efter brösten och rövarna som är efterblivna va?
Citera
2026-06-28, 22:38
Medlem
Citat:
Normen avgör vad som anses vara normalt.

Förstår du inte ens en sådan enkel sak?
Ok. Skriv efter mig nu: Det är normalt att skära förhuden av småpojkar. Manlig omskärelse är det vanligaste kirurgiska ingreppet globalt. Då är det enligt din definition helt normalt.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-06-28 kl. 22:50.
Citera
2026-06-28, 22:40
Medlem
Citat:
Eller så kan du fråga. Men oavsett svar fråntar det inte dig ansvaret över dina egna spermier. Skydda dig eller tugga i sig konsekvenserna.

Hade jag träffat en man som innan försts ligget sagt att han genomgått vasektomi hade jag ändå skyddat mig själv ett bra tag tills jag lärde känna honom bättre. Varför tänker du annorlunda?
Precis det som kvinnorna som inte berättar det slutat tagit ppiller bör göra alltså
Citera
2026-06-28, 22:41
Medlem
Citat:
Eller så kan du fråga. Men oavsett svar fråntar det inte dig ansvaret över dina egna spermier. Skydda dig eller tugga i sig konsekvenserna.

Vettigast är om du säger det innan mötet sker.
Citera
2026-06-28, 22:43
Medlem
Citat:
Precis det som kvinnorna som inte berättar det slutat tagit ppiller bör göra alltså
Skydda dig själv så är det inte ett problem.
Citera
2026-06-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Kvinnor som blir mammor? Nej är du efterbliven? Det är en retorisk fråga. De mammor som lurar män till att bli fäder, t ex där det finns dokumentration att mannen inte vill bli pappa, där hon ändå går och skaffar barn med honom mot hans vilja, skall sättas i fängelse.

En kvinna som ljuger om p-piller och blir gravid och väljer att behålla graviditeten och får barn, mot mannens vilja. Anser du ju ska sitta i fängelse. Dvs.: du vill att (vissa) kvinnor som blir mammor, ska sitta i fängelse.

Sitter mamman i fängelse, så blir det ju pappan som får ta hand om avkomman. Som han inte vill ha.

Tycker du att detta verkar vettigt?
Citera
2026-06-28, 22:53
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En kvinna som ljuger om p-piller och blir gravid och väljer att behålla graviditeten och får barn, mot mannens vilja. Anser du ju ska sitta i fängelse. Dvs.: du vill att (vissa) kvinnor som blir mammor, ska sitta i fängelse.

Sitter mamman i fängelse, så blir det ju pappan som får ta hand om avkomman. Som han inte vill ha.

Tycker du att detta verkar vettigt?
Ja.

Samma sak som om en pappa är mödare. Så får barnet lida. Mamman i detta fallet är en våldtäktskvinna. Så hon får sitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in