2026-06-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ok där skiljer sig våra åsikter åt.
Ett av problemen till så många aborter är ju för att vi under lång tid uppmanat kvinnor och tjejer att dom ska kunna knulla på samma vilkor som männen, men naturligt är det inte så.
Många honom mår dessutom dåligt av att knulla flera olika män och naturen har inte tänkt att det ska va så heller.

Idag har väl en genomsnittlig 18 årig tjej knullat 5 killar redan medans för 100 år sedan var den genomsnittlige 18 åriga tjejen oskuld.

Nä - varifrån har du fått den siffran ifrån? De flesta 18 åringar har inte legat med fem killar, en är nog mer vanligt.
Citera
2026-06-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Nä - varifrån har du fått den siffran ifrån? De flesta 18 åringar har inte legat med fem killar, en är nog mer vanligt.

Då har du ingen jävla aning om hur tjejer i den åldern är idag.
Lovar dig att tjejer i den åldern ligger runt mer än killar idag.
Kolla förskning från usa bara där 30% av alla killar under 25 inte legat med någon alls senaste året.
Vet statistiken är från usa men ser nog likadant ut i sverige.

Feminismen och allt har gjort att tjejer idag inte skämms över att ha knullat många killar.
Citera
2026-06-28, 21:50
Medlem
Citat:
Då har du ingen jävla aning om hur tjejer i den åldern är idag.
Lovar dig att tjejer i den åldern ligger runt mer än killar idag.
Kolla förskning från usa bara där 30% av alla killar under 25 inte legat med någon alls senaste året.
Vet statistiken är från usa men ser nog likadant ut i sverige.

Feminismen och allt har gjort att tjejer idag inte skämms över att ha knullat många killar.

Alltså, jag har själv döttrar som närmar sig den åldern och de har fullt upp med annat. Umgås tätt med tjejkompisar istället. Pluggar och har intressen.

Men kanske att tjejer i raggarhålor ligger runt mycket efter att de druckit hembränt.?
Citera
2026-06-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Diskuterar vi verkligen rätt sak i den här tråden?
Det är mycket prat om krogragg och ensamma mammor och överkörda pappor.
Men minns jag helt bort i tok om jag tror mig ha läst statistik på att en stor del av alla aborter görs i redan existerande relationer eller tom barnfamiljer?

Tex att föräldrarna inser att de inte klarar ett tredje barn. Eller att paret som får sitt första plus på testet slås av insikten att detta är inte en relation som är sund eller stark nog att vi vare sig som gifta eller skilda kommer att kunna ge ett barn en bra uppväxt. Osv.
Det är ju lite svårt att lagstifta om obligatorisk självinsikt och harmoni i hemmet, liksom...

Någon mer påläst här i tråden?
Låt säga att detta stämmer: 50% av alla aborter görs av vuxna som redan är tillsammans, kanske har barn sedan tidigare osv. Det är ju nästan ännu sjukare.

Vill 50 kvinnor om dagen bli gravida och sedan göra abort? Blir det 50 "hoppsan ojsan!" om dagen? Fungerar inte preventivmedel? Vad är det för fel här?
Citera
2026-06-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Låt säga att detta stämmer: 50% av alla aborter görs av vuxna som redan är tillsammans, kanske har barn sedan tidigare osv. Det är ju nästan ännu sjukare.

Vill 50 kvinnor om dagen bli gravida och sedan göra abort? Blir det 50 "hoppsan ojsan!" om dagen? Fungerar inte preventivmedel? Vad är det för fel här?

Det kan mycket väl stämma. Par som lever ihop har mer sex än singlar.. Ett par i 45 årsåldern kan lätt har legat 2000 gånger under en 20 års period. Barnen börjar bli stora, mamman som.är i 45 års åldern tror hon är infertil, men så råkar hon bli gravid. Paret orkar inte börja om med småbarn och gör abort istället
Senast redigerad av Tissetiss 2026-06-28 kl. 22:24.
Citera
2026-06-28, 22:23
Medlem
Citat:
Är det inte dags att alla bibelviftare och abortförespråkare lägger ner stridsyxan och tillsammans arbetar för ett gemensamt mål? Kort och gott: Nollvision för aborter.

Mig veterligen finns ingenting positivt med en oönskad graviditet. Så vad krävs för att nå detta mål? Människan är inte korkad, vi vet ju vad som kan hända vid oskyddat sex (eller om skydden av någon anledning fallerar). Det sker sexuella övergrepp, våldtäkter och så vidare där en abort naturligtvis måste erbjudas. Men att det sker nästan hundra aborter om dagen är fullständigt barockt!

https://www.socialstyrelsen.se/contentassets/424c1688ea874235888d3b08d7a0f2f1/2025-5-9592.pdf

Nu är jag inget geni men om jag förstått det rätt så gjorde alltså nästan två procent av alla kvinnor i åldrarna 15-44 år en abort 2024. Totalt vansinne!

Men hur skall man nå dit? Det är ju inte informationen eller utbildningen som är problemet. Vad är det som gör att vi människor tycker det är helt normalt att utföra en abort (som om man klippte naglarna ungefär) när det i själva verket är ett liv som avslutas - någonting som kanske inte rör oss medvetet, men garanterat omedvetet. Den psykotiska galningen Moder Teresa var sannerligen sjuk i huvudet, men på ett sätt så kanske hon har lite rätt i detta:

https://motherteresainstitute.org/acceptance-speech.html

Vad gör det med oss att vi normaliserat aborter på detta slentrianmässiga vis? Vem vet. Men ingenting positivt är min gissning.

Nå, vad tycks? Vad bör göras och hur nå målet om nollvision?

Vi behöver ett lämplighetsrest för att bli förälder.
Citera
2026-06-28, 22:25
Medlem
Citat:
Är du minderårig bör du kanske inte ha sex alls, men det är ju därför jag säger att vi ska lära tjejer ansvar vid sex istället för att bara logga för abort och preventivmedel.

Det är ditt ansvar vem du blir penetrerad av, precis som det är mitt ansvar vem jag ger mina pengar till.
Vill jag minska risken för att bli rånad så går jag inte ut på kvällen och absolut inte ensam, samma för tjejer som inte vill bli drogade och tvångsknullade.

Har redan sagt att abort vid våldtäkt är okej, men som redan bevisats är det extremt litet antal av alla aborter som är från våldtäkter.

Vad i ordet "ansvar" är det du inte förstår?
Jag ansvarar för vilken mat som kommer in i min mun, en tjej ska kunna ta samma ansvar över vilken kuk hon får i sin fitta.
Du verkar inte förstå ansvar överhuvudtaget...

Bara för att kvinnan har biologin för att kunna bli gravid så kan du inte ansvarsbefria mannen för en oönskad graviditet...

Och om du blir rånad så ligger inte felet hos dig! Om du går över övergångsstället och blir överkörd ska vi då neka dig medicinsk behandling?

Dessutom är det helt trivialt att abortera i ett tidigt skede precis som att du tvättar händerna eller pillar dig i näsan.
Citera
2026-06-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det kan mycket väl stämma. Par som lever ihop har mer sex än singlar.. Ett par i 45 årsåldern kan lätt har legat 2000 gånger under en 20 års period. Barnen börjar bli stora, mamman som.är i 45 års åldern tror hon är infertil, men så råkar hon bli gravid. Paret orkar inte börja om med småbarn och gör abort istället
Man gör abort för att man "inte orkar". Ja, det skulle inte förvåna mig. Hur vore det att ha bättre koll på sina lustar och drifter istället?

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vi behöver ett lämplighetsrest för att bli förälder.
Statlig inblandning är jag emot men det är skrämmande hur lättvindigt folk tar på barnalstrande. Sex är skönt och det gillar de flesta av oss. Men då får man fan se till att rycka ut i tid eller skydda sig ordentligt.
Citera
2026-06-28, 22:40
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Jag har svårt att förstå den här farhågan.
Varför ska man inte få ha fri lejd till abort?
Borde jag känna skuld när jag runkar pga alla barn som aldrig blev av?

En spermie kan du måna om hur mycket du vill men den blir alldrig en människa alltså 0 potential. Vad är det ni mördare inte fattar? Det är först som ägget möter spermien som du får potential till liv och när du mördar barnet dör 86 år av en vacker människas liv. Att mörda ett barn som har så mycket potential är demoniskt. Om jag fick bestämma hade ni fått dödsstraff för att mörda en oskyldig människa. En tand för en tand.
Citera
2026-06-28, 22:43
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Abort är sista utvägen. Och en abort kan rädda många liv.
En kvinna som tvingas föda ett oönskat barn mot sin vilja blir garanterat inte en bra förälder. Barnet blir lidande och man släcker glöden i kvinnan. Man förslavar henne under hennes ”man” som hon tvingas vara gift med.

Avrätta alla odugliga kvinnor som mördar försvarslösa barn, hon hadde ansvaret att inte ligga runt. Hon hade ansvaret att skaffa sig en utbildning och jobb så hon kunde ta hand om barnet, men det kunde den lata jäveln inte ens bemöda sig med. Ändå tog hon sig rätten att mörda ett försvarlöst barn. En tand för en tand, ett öga för ett öga. Barnen skall vedergällas.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-28 kl. 23:20.
Citera
2026-06-28, 23:03
Medlem
Citat:
Man gör abort för att man "inte orkar". Ja, det skulle inte förvåna mig. Hur vore det att ha bättre koll på sina lustar och drifter istället?

Statlig inblandning är jag emot men det är skrämmande hur lättvindigt folk tar på barnalstrande. Sex är skönt och det gillar de flesta av oss. Men då får man fan se till att rycka ut i tid eller skydda sig ordentligt.

Alltså, i långa relationer sker mycket slentriansex, det händer naturligt när man ligger bredvid varandra och ska sova eller vakna. Ett par och två kroppar sedan många år är som en kropp och mannen "gör ett besök". Oturen kan vara framme. Hormonspiralen funkar inte längre.

Du kan absolut ha otur en gång av två tusen ligg med din man efter 20 år , liksom ett nytt par kan råka bli gravida bara efter första gången.

Så klart folk behöver tänka sig för men.eftersom vi är levande människor och inte robotar så kan saker hända.

Du är säkert jätteduktig och beter dig alltid på ett perfekt sätt. Grattis till dig i så fall.

Vi behöver värna om.aborträtten. Det kanske behövs någon gång i livet för alla kvinnor. Men förhoppningsvis inte.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-06-28 kl. 23:10.
Citera
2026-06-28, 23:06
Medlem
Abortlagstiftningen är en ickefråga för gemene svensk. De som vill begränsa den är ett fåtal individer, som av någon anledning samtliga har flashbackkonton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in