2026-06-28, 14:23
Avslutad
En kvinna som är beredd att föda ett barn för att komma åt mannens pengar, det är en människa som är direkt olämplig som förälder.

Män borde friskrivas helt från alla former av ekonomiskt ansvar och kvinnan bör straffas.

Så har det alltid varit i alla kulturer och länder.

Det existerar ingen biologisk jämlikhet, kvinnor får se till att skaffa sig samtycke innan de får barn.
Citera
2026-06-28, 14:24
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Den som kommer fara mest illa av detta är barnet. Du vill alltså straffa avkomman för att mannen och kvinnan har haft sex (där graviditet kan uppstå vare sig skydd används eller inte) och det blir graviditet och kvinnan väljer att behålla graviditeten?

Kvinnan var en korkad feminist så hennes barn var en klump av celler, alltså inte en människa. Lagen skyddar inte något som inte har några rättigheter. Barn är det enda som är skyddat under lagen om du hade läst vad lagboken säger, och det är endast vackra kvinnor med sinne för människoliv som kan få barn och det är just vad lagen täcker.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-28 kl. 14:28.
Citera
2026-06-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Det är likvärdigt om mannen absolut inte vill ha barn med just den kvinnan, och hon lurar honom till det igenom säga hon har skydd men inte har det.

Det är ju tom bedrägligt beteende borde ge höga böter och fängelse till alla kvinnor som håller på med det här bedrägliga betendet med

En vidrig feministkvinna som lurar en stackarskille till ofrivilligt faderskap som sagt minst 500 00 i böter och femårs fängelse vi måste få bort bedrägerier ifrån sverige omgående.

Är det såhär du själv fått barn måntro?

Varför ligger han ens med en kvinna han "absolut inte vill ha barn med"?
Kvinnor ligger iaf. med män de gillar tillräckligt mycket, sexuellt selektiva som de är. Men kan för den saken skull inte vilja bli gravida.

Du vill sätta kvinnor i fängelse för att de har blivit mammor? Hör du själv hur skruvat det låter? Regeringen vill i övrigt att barnafödandet ska öka, inte minska. Så du får nog drömma på om ditt korkade förslag.

Nope. Jag och min partner använde inget skydd. Vilket vi båda visste om. Den av oss som är kvinna kan inte använda hormonella skydd, pga. vissa risker med det. Och kopparspiral är inte att tänka på av andra orsaker såsom risk för smärta och kraftiga blödningar. Och femidom och kondom använde vi bara i början av vår relation... Men när vår relation fördjupades och vi rentav förlovade oss etc. Så började vi köra med avbrutet samlag och "säkra perioder". Vilket vi båda visste med råge, inte är så säkert. Och så har båda våra barn kommit till! Och det är jag och min partner oerhört glada över!
Ska man köra med avbrutet samlag och "säkra perioder", så får man ju vara beredd på att det ändå blir graviditet. Och använder man p-medel, så får man också vara beredd på att det kan bli graviditet. Inget p-medel är 100% säkert.
Citera
2026-06-28, 14:37
Medlem
Citat:
Varför ligger han ens med en kvinna han "absolut inte vill ha barn med"?
Citat:
Kvinnor ligger iaf. med män de gillar tillräckligt mycket, sexuellt selektiva som de är. Men kan för den saken skull inte vilja bli gravida.

Du vill sätta kvinnor i fängelse för att de har blivit mammor? Hör du själv hur skruvat det låter? Regeringen vill i övrigt att barnafödandet ska öka, inte minska. Så du får nog drömma på om ditt korkade förslag.

Nope. Jag och min partner använde inget skydd. Vilket vi båda visste om. Den av oss som är kvinna kan inte använda hormonella skydd. Och kopparspiral är inte att tänka på av andra orsaker såsom risk för smärta och kraftiga blödningar. Och femidom och kondom använde vi bara i början av vår relation... Men när vår relation fördjupades och vi rentav förlovade oss etc. Så började vi köra med avbrutet samlag och "säkra perioder". Vilket vi båda visste med råge, inte är så säkert. Och så har båda våra barn kommit till! Och det är jag och min partner oerhört glada över!
Ska man köra med avbrutet samlag och "säkra perioder", så får man ju vara beredd på att det ändå blir graviditet. Och använder man p-medel, så får man också vara beredd på att det kan bli graviditet. Inget p-medel är 100% säkert.
tror du bara man har sex för få barn?

Sluta med dina lögnaktiga noveller nu och håll dig till ämnet istället.

(FB) Lärare sålde sex, Härryda kommun

kolla in din polare hamburgaren här tex
Citera
2026-06-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Kvinnan var en korkad feminist så hennes barn var en klump av celler, alltså inte en människa. Lagen skyddar inte något som inte har några rättigheter. Barn är det enda som är skyddat under lagen om du hade läst vad lagboken säger, och det är endast vackra kvinnor med sinne för människoliv som kan få barn och det är just vad lagen täcker.

Du låter väldigt förvirrad. Ett levande fött barn är vem som får ta konsekvenserna om pappan vägrar betala underhåll och vägrar att stå som far till barnet i ett juridiskt dokument.
Citera
2026-06-28, 14:45
Medlem
Citat:
[b]
tror du bara man har sex för få barn?

Sluta med dina lögnaktiga noveller nu och håll dig till ämnet istället.

(FB) Lärare sålde sex, Härryda kommun

kolla in din polare hamburgaren här tex

Nej, jag vet att man inte bara har sex för att få barn.
Men man är rejält korkad om man som man har sex med en kvinna, man "absolut inte kan tänka sig att ha barn med", sprutar i hennes vaginan och hoppas på det bästa att hon tar p-medel och att de fungerar. För om hon inte tar p-medel/de hon tar inte fungerar. Och hon blir gravid och väljer att behålla graviditeten, så finns det inget han kan göra... Han har sin chans att undvika graviditet med henne. Och det är att han innan han sprutar: låta bli att spruta i henne och helst även använda kondom. Helst avstå sex helt och hållet med denna kvinna som väcker sådant obehag hos honom, att tänka på som mor till sina barn.

Finns inget lögnaktigt i det jag skriver. Jag delar med mig av hur mina och min partners barn kom till! Eftersom du frågade. Om du inte ville ha svar, så var du bra korkad som frågade.

Min "polare" hamburgaren ha vett nog innanför skallbenet att skydda sig.
Citera
2026-06-28, 14:45
Medlem
Citat:
Du låter väldigt förvirrad. Ett levande fött barn är vem som får ta konsekvenserna om pappan vägrar betala underhåll och vägrar att stå som far till barnet i ett juridiskt dokument.
Exakt och där börjar erat bedrägliga beteende, ni borde straffas och få höga skadestånd och fängelse för ett sådant vidrigt brott.

Ganska allvarligt förstöra någons hela liv även om du och dina vänner förespråka sådant givetvis
Citera
2026-06-28, 14:49
Medlem
Citat:
Exakt och där börjar erat bedrägliga beteende, ni borde straffas och få höga skadestånd och fängelse för ett sådant vidrigt brott.

Ganska allvarligt förstöra någons hela liv även om du och dina vänner förespråka sådant givetvis

Då är det väl mannen i så fall som ska sitta i fängelse, för att han vägrar betala underhåll till sitt barn och vägrar erkänna finnas på juridiskt dokument kring att han är pappan. Det är ju hans vägran som skadar avkomman.

Det är ju inte att mamman har fött avkomman, älskar avkomman och försöker ge sitt barn ett så bra liv som möjligt, som skadar avkomman. Utan det är pappans vägran att erkänna avkomman som sitt och vägran at betala underhåll, som skadar avkomman.
Citera
2026-06-28, 15:03
Medlem
u.chesters avatar
Det är, mig veterligen, inte olagligt att ljuga. Man ska alltså inte lita på vad någon säger.

Citera
2026-06-28, 15:15
Medlem
Citat:

Och vad händer med barnet, ska vi återöppna barnahus?
Citera
2026-06-28, 15:18
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Man kan bara dömas för sexuella handlingar under sexakten, som det inte finns samtycke till. Ta av kondom under sexakten utan samtycke är = en sexuell handling och våldtäkt.

Ljuga om p-piller är inte en sexuell handling. Och kan därav inte ses som våldtäkt.

Däremot kan ljug om p-piller ses som bedrägeri möjligtvis. Men det hade det ju varit oavsett om kvinnan blir gravid eller inte. Det är ju själva lögnen som är bedrägeriet. Och lögnen som ger mannen stress och oro. Oavsett om dt blir graviditet eller inte.

I övrigt är du rätt märklig om du anser att kvinnor ska sättas i fängelse, för att de har blivit mammor. Varken bra för barn eller mor.

Gäller väl samma för pappan då, om han slet av sig kådisen och mamman blev gravid, att han ska då sitta 3 år i fängelset, eller menar du att för pappan spelar det ingen roll?
Citera
2026-06-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Nej jag har sex med människor som inte vill ha mina barn mot min vilja.

Testa det.
Ingen förstod vad du menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in