2026-06-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Könen är ju olika, det är väl ganska rimligt att man inte vill ha i sig en penis utan kondom som fertil kvinna när man uttryckligen bett om att få slippa. Precis som att det är rimligt att en man som helst inte vill ha barn använder kondom.
Men det är inte rimligt en kille som inte vill ha barn ska få reda på en kvinna har oskyddadsex med honom?

Du har rätt fö ni får något i er och vi stoppar in något i er det är skillnad.

En liknelse har du en nyckel som går öppna lås med så är det en bra nyckel, har du en nyckel som kan öppna många lås är det en riktigt bra nyckel masterkey

Men har man ett lås som kan öppnas med vilken nyckel som helst är det ett riktigt kasst lås
Citera
2026-06-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där är rätt vanligt inom relationer, korta och längre att kvinnan i hemlighet slutar att ta p piller för att kunna binda upp mannen med en graviditet.

Visst är det ett bedrägligt beteende att se till att bli med barn trots att det saknas samtycke från mannens sida men knappast brottsligt I dagsläget. I så fall krävs ny lagstiftning.

Det är nog snarare så att hon vill ha barn. Och han är lite mer tveksam. Och hennes biologiska klocka tickar för fullt... Som gör att hon slutar med p-piller i smyg. Det är alltså barn hon vill ha. Inte binda upp mannen via en graviditet.

Skulle du gilla en sådan lag?
Där man sätter kvinnor i fängelse för att de har blivit mammor?

Hur var det nu... barnafödandet minskar... Regeringen är oroade över det... Men vissa vill att kvinnor som blir mammor ska hamna i fängelse... Jag tror inte regeringen hade gillat en sådan lag!
Citera
2026-06-28, 13:56
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingtraveler
Bra trådstart, TS. Det här är en fråga som förtjänar att lyftas, särskilt i ljuset av den rådande debatten om jämställdhet.

Jag har en erfarenhet som ligger nära ditt fiktiva exempel och som belyser exakt den här problematiken. Jag var i Colombia och träffade en tjej på Tinder. Vi hade en intensiv dejt, drack en del, och det slutade med oskyddat sex vid flera tillfällen. Vid tillfället gick jag på höga doser steroider sedan fem år tillbaka utan uppehåll – i teorin fungerar ju exogent testosteron som ett effektivt manligt preventivmedel genom att stänga ner den egna spermieproduktionen, så jag utgick från att jag var steril.

Trots det tog vi ett dagen efter-piller, men jag är 99 % säker på att hon aldrig svalde det utan i stället la det under tungan. Resultatet? Jag har nu en liten blond och blåögd son i Colombia.

Visst, jag erkänner mitt eget ansvar i att inte ha använt kondom, men det ändrar inte det faktum att det finns en utbredd taktik där kvinnor från länder med lägre ekonomisk standard ser män från rika länder som en "biljett". Sverige ses som en guldgruva, och blonda/blåögda barn värderas extremt högt där borta.
Tog du DNA-test? Med tanke på att många AAS är säkrare än kvinnliga p- medel (för oönskad graviditet) så är det väldigt osannolikt att det skulle ske. Det tar däremot några månader innan den fulla effekten uppnås.

Dos, substans och längd?
Citera
2026-06-28, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Har du sex i enbart syfte att yngla av dig?
Är du ett djur?

Det finns många förhållanden som är påtvingade. Hur ska en människa kunna fly när familj och icke önskad partner samarbetar för att få sin vilja igenom?
Ingen bryr sig om kvinnan som tvingas föda ett oönskat barn. Det blir häxjakt tills hon dör, ensam.

Nej jag har sex med människor som inte vill ha mina barn mot min vilja.

Testa det.
Citera
2026-06-28, 14:01
Medlem
Som kvinna tänker jag så här:

Upp till kvinnan om hon tar pmedel eller inte, och/eller informerar sin partner. Det är upp till var och en och dessutom är inget 100% säkert. MEN ett stort MEN. Det är kvinnan som får ta konsekvenserna, bära barnet, få svårare att hitta partner, förstör sin kropp, förlorar i sin karriär etc. Männens liv kan fortsätta som vanligt.

Det som inte fortsätter som vanligt för männen är det ekonomiska om man behöver betala underhåll och samvetet kanske tar lite stryk också. Men vill killar inte ha barn - ta preventivmedel eller sterilisera er! Simple as that! Förlita er inte på kvinnor bara för att ni tänker med pitten en kväll. Det finns män som våldtar och det finns kvinnor som vill ha och längtar efter barn. Det är inget nytt. Gör vad ni kan för att skydda er själva istället för att lägga ansvaret i någon ni inte litar på händer.

Dessutom finns många killar som bara stoppar in sin kuk i vad som helst och frågar inte ens om tjejen tar något. Kanske efteråt om man har tur men då är det ju... försent.

Ni har en enkel lösning - ta preventivmedel själva eller använd kondom så har ni ingen att skylla på sen.
Citera
2026-06-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Men det är inte rimligt en kille som inte vill ha barn ska få reda på en kvinna har oskyddadsex med honom?

Du har rätt fö ni får något i er och vi stoppar in något i er det är skillnad.

En liknelse har du en nyckel som går öppna lås med så är det en bra nyckel, har du en nyckel som kan öppna många lås är det en riktigt bra nyckel masterkey

Men har man ett lås som kan öppnas med vilken nyckel som helst är det ett riktigt kasst lås

Finns en eventuell oönskad bebis som man inte vill ha innanför dörren så kanske man inte ens behöver hålla på med nyckelknippan…
Citera
2026-06-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Finns en eventuell oönskad bebis som man inte vill ha innanför dörren så kanske man inte ens behöver hålla på med nyckelknippan…
Är ju lugnt så länge man skyddar sig ellerhur?
Citera
2026-06-28, 14:09
Medlem
Citat:
Är ju lugnt så länge man skyddar sig ellerhur?

Ja! Men du kliver in i huset på egen risk.
Citera
2026-06-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
En kvinna som lurar till sig och påtvingar en graviditet med bedrägerier har ingen likhet inför lagen eftersom hon har försakat den rätten. Mannens åsikt är den enda som spelar roll för han är den enda ärliga. Hon ska därmed ta hela kostnaden själv. Så svårt är det inte, kvinnan får ta ansvar och jobba dubbla pass för att betala av den där ungen.

Den som kommer fara mest illa av detta är avkomman. Du vill alltså straffa avkomman för att mannen och kvinnan har haft sex (där graviditet kan uppstå vare sig skydd används eller inte) och det blir graviditet och kvinnan väljer att behålla graviditeten?
Citera
2026-06-28, 14:13
Medlem
Citat:
För då heter det att det är hennes eget val.

Gör en kille något liknande heter det våldtäkt och fängelse tydligen.

Feministisk logik när den är som bäst

Det är en biologiskt skillnad.
Om en kvinna inte vill att en man ska penetrera henne utan kondom/inte vill att han ska komma i henne vaginalt utan kondom. och han gör det ändå: ligger med henne utan kondom och kommer i hennes vagina utan kondom. Så har han gjort en sexuell handling under sexakten som han inte har samtycke till = våldtäkt.

Att ljuga om p-piller, är ju ingen sexuell handling under sexakten och kan därvid inte ses som våldtäkt.
Citera
2026-06-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är en biologiskt skillnad.
Om en kvinna inte vill att en man ska penetrera henne utan kondom/inte vill att han ska komma i henne vaginalt utan kondom. och han gör det ändå: ligger med henne utan kondom och kommer i hennes vagina utan kondom. Så har han gjort en sexuell handling under sexakten som han inte har samtycke till = våldtäkt.

Att ljuga om p-piller, är ju ingen sexuell handling under sexakten och kan därvid inte ses som våldtäkt.
Det är likvärdigt om mannen absolut inte vill ha barn med just den kvinnan, och hon lurar honom till det igenom säga hon har skydd men inte har det.

Det är ju tom bedrägligt beteende borde ge höga böter och fängelse till alla kvinnor som håller på med det här bedrägliga betendet med

En vidrig feministkvinna som lurar en stackarskille till ofrivilligt faderskap som sagt minst 500 00 i böter och femårs fängelse vi måste få bort bedrägerier ifrån sverige omgående.

Är det såhär du själv fått barn måntro?
Senast redigerad av Rumpollon 2026-06-28 kl. 14:19.
Citera
2026-06-28, 14:20
Medlem
Citat:
Det är likvärdigt om mannen absolut inte vill ha barn med just den kvinnan, och hon lurar honom till det igenom säga hon har skydd men inte har det.

Det är ju tom bedrägligt beteende borde ge höga böter och fängelse till alla kvinnor som håller på med det här bedrägliga betendet med

En vidrig feministkvinna som lurar en stackarskille till ofrivilligt faderskap som sagt minst 500 00 i böter och femårs fängelse vi måste få bort bedrägerier ifrån sverige omgående.

Är det såhär du själv fått barn måntro?
fp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in