Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Det finns många som blivit dömda till det lindrigaste straffet i skalan.
Han kanske inte hann dra ut snorren i tid?
Ja, och?
Och hon hade ju begärt kondom för att slippa just detta. Han struntade både i hennes vilja till kondom och i att han inte fick komma i henne vaginalt utan kondom. Han hade inte samtycke till detta = våldtäkt.
Han är 40+. Han borde kunna ha så pass kontroll att han drar ut snorren i tid, vid den åldern. Han är ingen 15 åring som hade sin sexdebut precis.........
Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Jag kommer ihåg en av mina första sexuella akter, när tjejen saxade benen runt mig så att jag inte kunde göra annat än komma i henne. Är det våldtäkt?
Vi var ju uppenbarligen inte överens om avslutningen på samlaget.
Beror ju på! Hur situationen var. Jag ger dig exempel här:
1. Om hon hade saxat sina ben runt dig, så att du inte kunde komma loss. Och du
inte ville detta. Så har hon ju med visst våld/tvång hållit din snorre i hennes vagina, mot din vilja. Så ja, då hade det absolut varit våldtäkt utifrån hur lagen ser ut numera där man trycker på samtycke. Och detta hade varit våldtäkt oavsett om du hade kommit eller inte. Det är just själva det påtvingandet av din snorre i hennes vagina, mot din vilja som utgör själva våldtäkten.
2.
Men om du inte brydde dig om att hon höll fast dig på detta sätt, så är det ju inte våldtäkt. Eftersom du då var likgiltig inför det. Vilket det låter som du var, när du beskriver händelsen nu.
3.
Och gillade du det och definitivt samtyckte till det, även om det inte var avtalat, utan en spontan handling, så är det absolut inte våldtäkt.