2026-06-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men, om mannen hävdar att kondomen fallit av under akten - vem tror du rätten tror på? Kommer rätten lita på mannens urskuldan nu, även om denne varit ett svin tidigare och kört på utan kondom, mot kvinnans vilja? Inte alls lätt att bevisa bara för att kondomen ev. finns kvar.

Det borde vara olagligt att föda ett barn under de premisser som gäller i mitt fiktiva fall - allt annat är ett svek mot de män som råkar ut för detta - även de tilltänkta barnen, då dessa inte ges en fullvärdig chans i livet med mamma, pappa, barn - även om detta inte alltid är till barnets fördel, men utgångspunkten måste i alla fall vara att det är det...

Vad skulle dessa preventivmedel för män vara, menar du - som inte är kondom eller snipp, snapp snut...?

Då bör ju kondomen gå att återfinna eller hur? och om han säger sanningen ha DNA från honom på insidan, eller hur.
Så? vad säger det om man inte hittar nån kondom? eller hittad kondom har ingenting av mänskliga hudceller vare sig på insida eller utsida...

Ska domstolen då gå på mannens bedyranden om att han minsann hade kondom på i början?

Återigen det är inte olagligt att bli gravid
Inte heller olagligt att föda barn...
Inte ens mot mäns vilja.

Och skulle vi införa den typen av lagar så ja jävlar du. Då lär ju kivnnor helt sluta vilja vara med män överhuvudtaget.

Finns åtskilliga varianter av hormonbaserade preventivmedel utvecklade för män, men som alltså män som grupp visat så lite intresse för att läkemedelsföretagen valt att inte producera dem.

Män är också det kön som minst skyddar sig...detta trots! att de är fertila merparten av sina liv 24/7 dygnets alla timmar.
Senast redigerad av Merapi 2026-06-28 kl. 09:42.
Citera
2026-06-28, 09:39
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Det behövs en lag om samtycke till barn precis som det finns samtycke till sex.

Hmm, du är inne på något här - verkligen! Lika viktigt är att säkerställa att man inte vill ha barn då man gjort allt (det mesta) för att inte bli befruktad/befrukta någon annan... Mycket sund och bra inställning, för detta kan lätt dokumenteras före ett samlag...

Hur sjukt har inte detta samhälle blivit - känner ångest när jag skrev det sista med dokumentation, men inser att detta är kanske den enda vägen att gå?

USCH!!!
Citera
2026-06-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingtraveler
Nej absolut, hon kan ha svalt dagen efter-pillret. Det är omöjligt för mig att veta.

Det som är helt sjukt är att grabben har den där nordiska looken men med en tydlig hint av latinamerikanska drag. När man är ute med honom i Colombia får man fan sjukt många kommentarer om det. Mamman hade gröna ögon som barn men de slog om till bruna med åldern. Grabben är helt blond och har exakt samma blå ögon som mig. Så när han väl ploppade ut behövde jag inte ens stressa med nåt DNA-test, det var liksom ingen tvekan. Jag var oerhört skeptisk under hela graviditeten, men när jag såg honom så fanns det inget tvivel längre.

Det är en jävligt bra mix faktiskt, nordiskt med colombianskt. Han kommer inte direkt ha problem med att träffa tjejer när han blir äldre, det kan vi lugnt säga.

Men som sagt, hon kan absolut ha svalt pillret. Jag hade ju också gått på tunga doser steroider i över 5 år utan HCG eller nåt, så oddsen var väl inte direkt på topp. Hon hade dessutom försökt bli gravid i en tidigare relation utan att lyckas. Så det kanske helt enkelt var meningen att han skulle bli till.

Var en stolt far säger jag bara.
Citera
2026-06-28, 09:40
Medlem
Citat:
Enligt dig och korkade lagar, ja! Varför kan inte mannen undslippa detta om det är belagt att denne blivit lurad in i att bli far med allt vad detta innebär? Varför skulle inte staten kunna betala notan och ge kvinnan återbetalningsskyldighet och något sorts straff, såklart? Det du skriver visar på den abnorma skevheten i lagstiftningens utformning. Mannen straffas trots att det är kvinnan som bedragit honom! Barnet straffas också då mannen kanske vägrar umgänge med det. Detta åligger då också kvinnans ansvar som trodde hon kunde lura mannen till att bli en älskande far...
Plötsligt blir de låga födelsetalen begripliga. När vuxna män sätter sin egen ekonomi framför att försörja ett barn han knullat fram. Och ja han kanske blev ljugen för, men det hindrar inte att han själv har ett ansvar att skydda sig mot dylika "utgifter".

Men visst, det var dumt och dåligt av den påhittade kvinnan att ljuga. Känns det bättre nu? Folk ljuger hela tiden. Det fråntar ingen deras egna ansvar.
Citera
2026-06-28, 09:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Slute ligg med tjejer eller ligg med kvinnor som är typ 50+ alternatvt, ligg med män.

Män kan i dagens Sverige och värld också bli med barn - detta är dock en helt annan, skruvad, diskussion...
Citera
2026-06-28, 09:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Med risk för att låta som en party pooper: kvinnans ENDA och VIKTIGASTE uppgift i livet är just att lura till sig barn.... hela fittan är en honey trap, hela grejen med kvinnor är att vi ska vara så lockande att ni "råkar" göra oss med barn.

ALLA känner till risken med graviditet om man sticker kuken i en fitta. Alla vet att kvinnor är (relativt sett) opålitliga.

Om detta privilegium försvinner från oss kommer hela mänskligheten att dö ut - och det snabbt.

Om du inte vill ha barn: stoppa inte kuken i en fitta. Problem solved

Män vill (generellt sett) inte ha barn över huvud taget, eftersom det sinkar deras framfart på knull- och arbetsmarknaden.

Om männen lyckas få kontroll över sin sperma hade det revolutionerat hela världen - på ett mycket skrämmande sätt. Men det hade aldrig hållit i längden!!!!!

Antagligen slutar det med att vi föder upp män i spermafarmar och håller er som boskap - snälla, undvik det. Finns en intressant scifiroman om just detta (fast spermadelen mindes jag tydligen fel):

Se även scifiromanen The MAUL, om den labframtagne Meniscus, som sitter fastlåst i en glasbur och övervakas 24/7, med huvudsyfte att leverera sperma då framtidens män är infertila.

Snälla, älskade, söta män. Fortsätt bara knulla, låt sperman flöda och låt oss ta hand om barnen ❤️ om inte annat för er egen skull - ni har redan gjort er själva överflödiga på många sätt. Riska inte positionen som fria män i världen... jag tror inte livet som spermaslav är jättekul.

Peace out - glad sommar!

Du förstår säkerligen att det går att vända på steken och göra er till födslokossor på en farm? Men, det passar väl inte din ultrafeministiska agenda...
Citera
2026-06-28, 09:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du vill straffa tredje person = ditt eget barn?
För att mamman ljög om p-medel och du sket i kondom? Låter lite psykopatiskt av dig.

Samtycket sker självklart FÖRE sexet - gör dig inte dummare än vad du är! Precis som att kvinnan skall använda P-piller och mannen kondom...
Citera
2026-06-28, 09:47
Medlem
Citat:
Du förstår säkerligen att det går att vända på steken och göra er till födslokossor på en farm? Men, det passar väl inte din ultrafeministiska agenda...
Skillnaden är väl att varje kvinna behövs för varje foster medan vi behöver rätt få mäns sperma för artens överlevnad. Resten kan kastreras och användas för arbete enbart.
Citera
2026-06-28, 09:47
Medlem
Citat:
Hmm, du är inne på något här - verkligen! Lika viktigt är att säkerställa att man inte vill ha barn då man gjort allt (det mesta) för att inte bli befruktad/befrukta någon annan... Mycket sund och bra inställning, för detta kan lätt dokumenteras före ett samlag...

Hur sjukt har inte detta samhälle blivit - känner ångest när jag skrev det sista med dokumentation, men inser att detta är kanske den enda vägen att gå?

USCH!!!

Så? kvinnor som blivit gravida, (oavsett om de ville det eller inte) ska alltså tvingas abortera mot sin vilja?

Vad med att BÅDA inser och tar sin egen ställning till denna risk, INNAN man har sex?

Mäns risk med sex är idag större än kivnnors risk.
Detta eftersom aborträtten avgörs av kvinnan och inte mannen.

Bara inse detta INNAN samlag, och ta din ställning, förslagsvis se till att alltid använda kondom.
Citera
2026-06-28, 09:49
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att det är exakt liknande förhållanden - jag vill påvisa skevheten i bedömningen av ett slikt, eventuellt fall. Tror du hon skulle dömas för något alls? Bedrägeri är väl ett bötesstraff trots att kvinnan borde sättas i fängelse för att ha orsakat mannen ekonomiskt och psykiskt stress- och lidande...

Kräver du liknande rejäl bevisning i fall där en man drar av sig kondomen och säger att den måste ha ramlat av under akten? Skall en slik man dömas för våldtäkt? På kvinnans ord? Hur skall mannen kunna bevisa detta OCH rätten, för den delen?

Om hon blir mamma, ska hon givetvis inte sitta i fängelse för att ha blivit mamma. Hur vore det för barnet? En pappa som inte vill ha det och en mamma som sitter i fängelse för att pappan inte ville ha barnet. Den som straffas blir då barnet. Inte ok.

Men däremot är väl skadestånd för bedrägeri ok. Oavsett om ljuget lett till graviditet eller inte. Stressen och oron det innebär för mannen, kan han gott få skadestånd för. Om hon med avsikt har ljugit om p-medel och sedan berättat för honom att hon ljugit och han går runt och oroar sig skapt för graviditet...

Men som sagt var: i regel kräver inte män att kvinnor tar p-medel för att männen ska vilja ha sex med kvinnan. Män bara förutsätter att kvinnan har eget skydd om hon inte frågar efter kondom. Och det är inte ljug att inte säga att hon är oskyddad, när hon inte ens är tillfågad.

Ja, alltid när någon döms för brott så kräver både jag och rättsväsendet höga bevis. Så ska det vara i en rättsstat.
Citera
2026-06-28, 09:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
vilken jävla skittråd går ju inte jämföra på det sättet idioter

Klart det gör.
Citera
2026-06-28, 09:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och hur ska man i en domstol bevisa att hon inte tagit P-piller?
Att du säger att så är fallet räcker alltså inte.

Det går väl att ta något sorts blodprov? (läste nu att dessa måste tas inom 48 timmer för att det skall kunna påvisas i blodet och då faller denna "bevisning"...). Jag vet inte, men det är lika svårt, eller borde vara det att påstå/bevisa att en ev. kondom inte fallit av av misstag under själva sexakten och inte dragits av av ren vilja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in