Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
(Fantastiskt att du råkade stöta på en colombianska med ett anlag för blåa ögon i sitt DNA, torde vara tämligen ovanligt i Colombia)
Att någon ljuger om andra saker är inget bevis för att hen ljuger om något specifikt.
Nånsin reflekterat över möjligheten att hon faktiskt tog det där dagen efter pillret?
jag menar vad har hon att tjäna på att skaffa barn med en man från andra sidan klotet? som garanterat inte kommer ta ens i närheten av halva jobbet med barnet?
Dagen efter piller har ingen garanti, om jag mimens rätt nu så har de ca 20% risk. Förmodligen större chans till graviditet altlså än att ramla på en inhemsk med gener för blåa ögon i Colombia....just saying.
Nej absolut, hon kan ha svalt dagen efter-pillret. Det är omöjligt för mig att veta.
Det som är helt sjukt är att grabben har den där nordiska looken men med en tydlig hint av latinamerikanska drag. När man är ute med honom i Colombia får man fan sjukt många kommentarer om det. Mamman hade gröna ögon som barn men de slog om till bruna med åldern. Grabben är helt blond och har exakt samma blå ögon som mig. Så när han väl ploppade ut behövde jag inte ens stressa med nåt DNA-test, det var liksom ingen tvekan. Jag var oerhört skeptisk under hela graviditeten, men när jag såg honom så fanns det inget tvivel längre.
Det är en jävligt bra mix faktiskt, nordiskt med colombianskt. Han kommer inte direkt ha problem med att träffa tjejer när han blir äldre, det kan vi lugnt säga.
Men som sagt, hon kan absolut ha svalt pillret. Jag hade ju också gått på tunga doser steroider i över 5 år utan HCG eller nåt, så oddsen var väl inte direkt på topp. Hon hade dessutom försökt bli gravid i en tidigare relation utan att lyckas. Så det kanske helt enkelt var meningen att han skulle bli till.