2026-06-28, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enonil
Visst, här har du ett icke-liberalt axplock av vad "Liberalerna" accepterar/stöttar:
Svenska statens/EU's utvidgade av (många digitala) övervakningsbefogenheter i praktiken såsom "Chat Control", "Digital Services Act", hemliga tvångsmedel, sänkt beviskrav och förlängda häktningstider utan starka skäl, utökade möjligheter att förbjuda demonstrationer och inskränkningar i rätten att bränna religiösa skrifter, NATO (dvs. statlig militarism, tvångsmobilisering och expansion av statsmakt), koldioxidskatter, ingen dekriminalisering av narkotika, pandemilagen (gav regeringen befogenhet att begränsa grundläggande fri- och rättigheter), hårdare regleringar och inskränkningar för friskolor och privata vårdgivare, statliga monopol, strikta vapenlagar osv.
Dags att byta partinamn igen?

Du blandar ihop liberalism med libertarianism, varsågod tillbaka till skolbänken.

Såssar som du har rensats bort från L, äntligen kan man andas i L. Dags för svenska väljare att bejaka den nya friheten och rösta på L.
Citera
2026-06-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Du blandar ihop liberalism med libertarianism, varsågod tillbaka till skolbänken.

Såssar som du har rensats bort från L, äntligen kan man andas i L. Dags för svenska väljare att bejaka den nya friheten och rösta på L.
Om du inte kan förmå att se att listan är en blandning av både liberala och libertarianska principer så är det nog ingen idé att ens skicka tillbaka dig till skolan då du verkar vara i någon slags politisk psykos där libertarianier är "såssar"... Måste vara det dummaste jag hört idag.
Ta dina Clozapine och gå och lägg dig.
Citera
2026-06-28, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enonil
Om du inte kan förmå att se att listan är en blandning av både liberala och libertarianska principer så är det nog ingen idé att ens skicka tillbaka dig till skolan då du verkar vara i någon slags politisk psykos där libertarianier är "såssar"... Måste vara det dummaste jag hört idag.
Ta dina Clozapine och gå och lägg dig.

Att det finns en vänsterlibertarianism, liksom det finns en vänsterliberalism har föga förvånande gått dig förbi. Tillbaka till skolbänken med dig såsse.

Sådana som du är tack och lov utvisade från L numera.

L vädrar morgonluft, mer frihet för det svenska folket erbjudes härmed av det frihetsälskande L.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-28 kl. 09:44.
Citera
2026-06-28, 09:26
Medlem
jag förstår inte varför bard har så otroligt mycket utrymme i svensk debatt.
han har inte rätt i saker men inte heller fel han är bara högljudd och vill avbryta alla.
han säger mest bara saker som är självklara men aldrig något nytänk.
varför bjuds han in till allt. varför måste vi alltid ha avdankade kändisprofiler som tyckonomer.
Citera
2026-06-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
L ett nytt högerliberalt alternativ med ny partiledning.

De gamla vänsterliberalerna har lämnat partiet.

Många liberaler med högerliberal prägel har återvänt från MED till L.

https://www.youtube.com/watch?v=5OLOi6QKFoU

Efter att ha lyssnat på Bard så tror jag att L har en god chans att komma in i riksdagen, och att det finns hopp om ett Tidö 2.0.

Nu är det match!

Frågor på det?

Absolut, sen var drömmen slut.

Folkpartiet är slut.
Hejdå.
Citera
2026-06-28, 10:32
Medlem
godhetsapostelns avatar
Bard säger "vi" ett antal ggr. Så han är liberal nu?

Det andra jag tänker på är att det låter enbart som ett nytt centerparti.

Det tredje jag tänker på är att det är inte sossar som varit folkpartiets problem utan arroganta idioter som anser sig veta bättre än andra människor. Hyllat styrning och tvång. Liberaler utan tro på människor.

Det blir trångt mellan moderater, centerpartister och folkpartister. Ser knappt nån skillnad på partierna.
Citera
2026-06-28, 11:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Ja, jag har en fråga. Vad fan menar du? Din diskussions start är obegriplig.

Vad sa Bard? Vilka är dessa vänster liberaler som lämnat L? Vilka är dessa höger liberaler som han påstått ersatt dom? Vad gjorde dom vänster resp höger, har han själv någon aning?

Bard är en dåre, som tror han är smart. Varför i helvete lyssnar någon på en sådan clown? Han är en ful, obehaglig, mediakåt föredetting, som saknar alla former av kvalifikationer för något alls. Han har inte en enda god egenskap, och har aldrig haft. Inte intelligent, inte intressant, han är någon slags obehaglig parasit, med stirrande blick och osammanhängande svammel. Av vilken anledning tycker du hans åsikter om politik är av intresse?

Bard är en väldigt talangfull musiker som skrivit en lång rad hits. Det kan du inte ta ifrån honom.

Men ja - L kommer åka ur riksdagen dels för att de inte är liberala alls och dels för att de byter sida lika ofta som Carola byter trosor.
Citera
2026-06-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Bard säger "vi" ett antal ggr. Så han är liberal nu?
Ja, han hoppade av MED. Han säger att han är libertarian så varför han sökt sig till Liberalerna är för mig en gåta.
Citera
2026-06-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ja, jag har en fråga. Vad fan menar du? Din diskussions start är obegriplig.

Vad sa Bard? Vilka är dessa vänster liberaler som lämnat L? Vilka är dessa höger liberaler som han påstått ersatt dom? Vad gjorde dom vänster resp höger, har han själv någon aning?

Bard är en dåre, som tror han är smart. Varför i helvete lyssnar någon på en sådan clown? Han är en ful, obehaglig, mediakåt föredetting, som saknar alla former av kvalifikationer för något alls. Han har inte en enda god egenskap, och har aldrig haft. Inte intelligent, inte intressant, han är någon slags obehaglig parasit, med stirrande blick och osammanhängande svammel. Av vilken anledning tycker du hans åsikter om politik är av intresse?
Nja. Inte intelligent stämmer dåligt. Frågan är om du ens vet vad intelligens är? Bard råkar ha skyhög IQ och stämmer bra in på att högintelligenta människor är både korkade och ignoranta.
Citera
2026-06-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nja. Inte intelligent stämmer dåligt. Frågan är om du ens vet vad intelligens är? Bard råkar ha skyhög IQ och stämmer bra in på att högintelligenta människor är både korkade och ignoranta.

Varför skulle han ha skyhögt IQ? Vad är bevisen för det? För att han har sagt det själv? Han ljuger om allt, vad han gör, vad han har gjort osv.
Citera
2026-06-28, 13:12
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Ja Bard är verkligen intelligent som misslyckats i skolan,

Du har fel. Han hade toppbetyg.
Jag arbetade tidigare på den skola han gick på. Det fanns äldre lärare, som hade undervisat honom, kvar på skolan, så nu jag har fått det berättat för mig.
Han använde sitt ”första” förnamn då; Johan.

Jag bodde under några år granne med hans föräldrar och umgicks lite med dem. Hans mamma var lärare, hans pappa entreprenör.
Hans syster hade på den tiden en dotter i samma ålder som min dotter. De lekte med varandra när hon var och hälsade på sin mormor och morfar.
Alexander själv, såg jag aldrig där.
Citera
2026-06-28, 13:19
Medlem
Citat:

Klockren Bardbeskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in