2026-06-27, 22:39
Avslutad
L ett nytt högerliberalt alternativ med ny partiledning.

De gamla vänsterliberalerna har lämnat partiet.

Många liberaler med högerliberal prägel har återvänt från MED till L.

https://www.youtube.com/watch?v=5OLOi6QKFoU

Efter att ha lyssnat på Bard så tror jag att L har en god chans att komma in i riksdagen, och att det finns hopp om ett Tidö 2.0.

Nu är det match!

Frågor på det?
Citera
2026-06-27, 22:44
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne

Efter att ha lyssnat på Bard så tror jag att L har en god chans att komma in i riksdagen, och att det finns hopp om ett Tidö 2.0.

Nu är det match!

Frågor på det?

Ja, jag har en fråga. Vad fan menar du? Din diskussions start är obegriplig.

Vad sa Bard? Vilka är dessa vänster liberaler som lämnat L? Vilka är dessa höger liberaler som han påstått ersatt dom? Vad gjorde dom vänster resp höger, har han själv någon aning?

Bard är en dåre, som tror han är smart. Varför i helvete lyssnar någon på en sådan clown? Han är en ful, obehaglig, mediakåt föredetting, som saknar alla former av kvalifikationer för något alls. Han har inte en enda god egenskap, och har aldrig haft. Inte intelligent, inte intressant, han är någon slags obehaglig parasit, med stirrande blick och osammanhängande svammel. Av vilken anledning tycker du hans åsikter om politik är av intresse?
Citera
2026-06-27, 22:47
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:

Nu är det match!

Frågor på det?

Usch, tråkigt att höra Bard svamla
Citera
2026-06-27, 22:55
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:

Nu är det match!

Frågor på det?

Frågan är om dom går röster oavsett
Citera
2026-06-27, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Vad sa Bard? Vilka är dessa vänster liberaler som lämnat L? Vilka är dessa höger liberaler som han påstått ersatt dom? Vad gjorde dom vänster resp höger, har han själv någon aning?

Bard är en dåre, som tror han är smart. Varför i helvete lyssnar någon på en sådan clown? Han är en ful, obehaglig, mediakåt föredetting, som saknar alla former av kvalifikationer för något alls. Han har inte en enda god egenskap, och har aldrig haft. Inte intelligent, inte intressant, han är någon slags obehaglig parasit, med stirrande blick och osammanhängande svammel. Av vilken anledning tycker du hans åsikter om politik är av intresse?

Det står vad Bard sa: L har rensat bort alla sossar, som att inte alla kände till det (trodde jag).

De som är kvar är höger, de som lämnat vänster, hur kan man inte känna till och förstå detta?

Bard är definitivt högintelligent och nu äntligen på rätt sida i rätt parti.

Jag tror att det blir ett Tidö 2.0, vad tror du?
Citera
2026-06-27, 23:09
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Det står vad Bard sa: L har rensat bort alla sossar, som att inte alla kände till det (trodde jag).

De som är kvar är höger, de som lämnat vänster, hur kan man inte känna till och förstå detta?

Bard är definitivt högintelligent och nu äntligen på rätt sida i rätt parti.

Jag tror att det blir ett Tidö 2.0, vad tror du?

Vilka sossar fanns i L, och inte hos... sossarna? Nej du skriver så korkat att man får huvudvärk, eller om du bara upprepar vad idioten Bard sa.

L är alltså ett döende parti, som varit tydliga med att de jobbar åt miljardärer, inte åt vanligt folk. Det är hjärndött att som vanlig arbetare stödja ett parti som spottar arbetare i ansiktet, men som suger av miljardärer.

Ja Bard är verkligen intelligent som misslyckats i skolan, och aldrig haft ett riktigt jobb, utan bara bögat runt på scen och lajvat popstjärna. Så oerhört intelligent. Precis som hemlösa La Camilla, Bards bästa kompis. Så oerhört intelligent.

Tidö har tyvärr visats stödja giriga onda människor till höger, och försummat vanliga arbetare, så nej det blir tyvärr inget Tidö 2.0. Kanske 2030.....
Citera
2026-06-27, 23:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Om du tittar på videon så ser du vilka vänsterliberaler som lämnat L och vilka högerliberaler som tillkommit.
Citera
2026-06-27, 23:17
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Frågor på det?

Är det bra tycker L och de få sympatisörer som återstår?

Bortrensat till den grad att partiet ligger på runt 2% och lär åka ur riksdagen i valet.
Grattis!
Citera
2026-06-27, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Är det bra tycker L och de få sympatisörer som återstår?

Bortrensat till den grad att partiet ligger på runt 2% och lär åka ur riksdagen i valet.
Grattis!

L har vuxit medlems-mässigt.

L ligger ganska bra till i mätningarna om man är lite optimist och tror på borgerliga taktikröster. Jag är själv partilös höger som kommer taktikrösta på L.
Citera
2026-06-27, 23:23
Medlem
Citat:

Frågor på det?
Jag har i skrivande stund inte orkar lyssna på hela intervjun, men känner mig tillräckligt bekant med både bard och folkpartiet för att kunna ana vad det handlar om.

Frågan är väl varför någon som röstar utifrån ideologisk övertygelse eller traditionell folkpartistisk tillhörighet ska rösta på L? Partiet som sådant verkar mest gå ut på att ha en massa interna falangstrider, partiledarbyten och motstridiga politiska linjer som avlöser varandra i närmast brittisk takt. Att Bard nu backar partiet ser jag snarare som en sista spik i kistan än en pigg nytändning.
Citera
2026-06-27, 23:24
Medlem
franges avatar
Citat:
L har vuxit medlems-mässigt.

L ligger ganska bra till i mätningarna om man är lite optimist och tror på borgerliga taktikröster. Jag är själv partilös höger som kommer taktikrösta på L.
Frågan är - förtjänar verkligen Libtardsen att få sitta kvar i riksdagen? De har ju hittills enbart varit en stoppkloss och sossarna i gänget som saboterar och förhalar - och det är knappast goda meriter på CV't.

Att de nu i sista minuten påstår sig ha bättrat sig är enbart en omvändelse under galgen och föga förtroendeingivande.
Citera
2026-06-27, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Jag har i skrivande stund inte orkar lyssna på hela intervjun, men känner mig tillräckligt bekant med både bard och folkpartiet för att kunna ana vad det handlar om.

Frågan är väl varför någon som röstar utifrån ideologisk övertygelse eller traditionell folkpartistisk tillhörighet ska rösta på L? Partiet som sådant verkar mest gå ut på att ha en massa interna falangstrider, partiledarbyten och motstridiga politiska linjer som avlöser varandra i närmast brittisk takt. Att Bard nu backar partiet ser jag snarare som en sista spik i kistan än en pigg nytändning.

Till en början med måste L passera spärren för att det ska bli ett Tidö 2.0 så det är väl en anledning.

Bekant med L, kallar dem Folkpartiet. Jomen tjena.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in