2026-06-27, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Frågan är - förtjänar verkligen Libtardsen att få sitta kvar i riksdagen? De har ju hittills enbart varit en stoppkloss och sossarna i gänget som saboterar och förhalar - och det är knappast goda meriter på CV't.

Att de nu i sista minuten påstår sig ha bättrat sig är enbart en omvändelse under galgen och föga förtroendeingivande.

Jag är övertygad om att omvändelsen är genuin, varför skulle annars alla vänsterliberaler lämna?

Vill du att ditt SD ska sitta i regering måste L klara spärren, förstår du inte ens detta så är ytterligare samtal meningslöst.
Citera
2026-06-27, 23:40
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
L har vuxit medlems-mässigt.

L ligger ganska bra till i mätningarna om man är lite optimist och tror på borgerliga taktikröster. Jag är själv partilös höger som kommer taktikrösta på L.

L har cirka 7 700 medlemmar, vilket är cirka hälften så många som för åtta år sedan.
Kanske har de ökat lite de senaste månaderna, men det är från en väldigt låg nivå.

De flesta är övertygade om att L är körda, och att en stödröst på dem därför är en bortkastad röst.
Vilka skulle stödrösta på dem?

KD- och SD-väljarna ligger för långt ifrån dem för att göra det, och M:s väljare som har "räddat" dem tidigare är nu mer angelägna om att rösta på M för att de inte ska bli för små jämfört med SD, och som sagt, vem vill slänga bort sin röst...
Citera
2026-06-27, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
L har cirka 7 700 medlemmar, vilket är cirka hälften så många som för åtta år sedan.
Kanske har de ökat lite de senaste månaderna, men det är från en väldigt låg nivå.

De flesta är övertygade om att L är körda, och att en stödröst på dem därför är en bortkastad röst.
Vilka skulle stödrösta på dem?

KD- och SD-väljarna ligger för långt ifrån dem för att göra det, och M:s väljare som har "räddat" dem tidigare är nu mer angelägna om att rösta på M för att de inte ska bli för små jämfört med SD, och som sagt, vem vill slänga bort sin röst...

Klara L inte spärren är Tidö 2.0 rökt, vad fan är det du inte förstår?

Antingen förstår tillräckligt många som vill ha ett Tidö 2.0 detta och röstar på L eller så faller Tidö.

Tidö faller kanske ändå men det är långtifrån säkert.

L är dessutom ett helt nytt parti som rensat bort sina vänstermedlemmar, det är klart detta bör tilltala högerväljare.
Citera
2026-06-27, 23:48
Medlem
pn222jws avatar
A B lär ju ha en massa värdefulla kontakter inom media och marknadsföring, som blir till nytta för L (och indirekt hela borgerligheten). Kändisarna är extra viktiga för alla partier.
Citera
2026-06-27, 23:51
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
L ett nytt högerliberalt alternativ med ny partiledning.

De gamla vänsterliberalerna har lämnat partiet.

Många liberaler med högerliberal prägel har återvänt från MED till L.

https://www.youtube.com/watch?v=5OLOi6QKFoU

Efter att ha lyssnat på Bard så tror jag att L har en god chans att komma in i riksdagen, och att det finns hopp om ett Tidö 2.0.

Nu är det match!

Frågor på det?

Jag är rädd för att du ägnar dig åt önsketänkande, men det vore inte dumt om du hade rätt.
Citera
2026-06-27, 23:54
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Det vore bra att få bort fler av dessa pissiga småpartier. L, C , MP och KD kan gärna försvinna så har man fyra partier. Mer välbalanserat så.
Citera
2026-06-27, 23:59
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Klara L inte spärren är Tidö 2.0 rökt, vad fan är det du inte förstår?

Antingen förstår tillräckligt många som vill ha ett Tidö 2.0 detta och röstar på L eller så faller Tidö.

Tidö faller kanske ändå men det är långtifrån säkert.

L är dessutom ett helt nytt parti som rensat bort sina vänstermedlemmar, det är klart detta bör tilltala högerväljare.

Tidö-partierna är rökta oavsett om L klarar spärren eller ej.
Det finns många osäkra väljare och rörelser mellan partierna, men rörelserna är huvudsakligen inom blocken, vilket gör att det inte har så stor betydelse, förutom när det gäller exakt hur en S-ledd regering kommer att se ut efter valet.

Och helt ärligt, är L verkligen ett liberalt parti längre?
Citera
2026-06-28, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Tidö-partierna är rökta oavsett om L klarar spärren eller ej.
Det finns många osäkra väljare och rörelser mellan partierna, men rörelserna är huvudsakligen inom blocken, vilket gör att det inte har så stor betydelse, förutom när det gäller exakt hur en S-ledd regering kommer att se ut efter valet.

Och helt ärligt, är L verkligen ett liberalt parti längre?

Jag är mer orolig över Kristersson avsaknad av entusiasm och karisma än jag är över L.

L är inte såssar längre, de är liberaler för första gången sedan Westerberg. Högerliberaler.

Nej Tidö har en bra chans.
Citera
2026-06-28, 00:10
Medlem
Citat:
Till en början med måste L passera spärren för att det ska bli ett Tidö 2.0 så det är väl en anledning.

Bekant med L, kallar dem Folkpartiet. Jomen tjena.
Folkpartiet är väl närmast en hedersbetygelse i sammanhanget, men givetvis vet jag att de numera kallar sig liberalerna. Deras ideologiska arv i svensk politik är dock just folkpartismen, oavsett vad man tycker om den.
Citera
2026-06-28, 00:17
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Ja Bard är ju ett fantastiskt dragplåster. Arma L
Citera
2026-06-28, 00:21
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Jag är mer orolig över Kristersson avsaknad av entusiasm och karisma än jag är över L.

L är inte såssar längre, de är liberaler för första gången sedan Westerberg. Högerliberaler.

Nej Tidö har en bra chans.

Jag håller med dig om att Kristersson inte precis är den starkaste regeringsledaren landet har haft, och att det saknas gnista och engagemang hos honom och hans ledarskap, men nej, L har blivit det förbudsparti som de under många år anklagade S för att vara.

Tidö-partierna beter sig dessutom väldigt märkligt i valkampanjen.

Smutskastning och skräckscenarier av vad som skulle hända om oppositionen skulle vinna valet fungerar inte, och särskilt inte eftersom de överdriver till löjlighetens gräns.

Att de påpekar vad de har gjort under de senaste fyra åren är naturligtvis helt okej, men sedan kommer det ett antal utspel och förslag från enskilda partier, men som inte ä förankrat med de övriga.

Går de till val som Tidö 2.0 eller som enskilda partier?
Märkligt att de påtalar att oppositionen inte är enig när de inte själva är det...
Citera
2026-06-28, 01:39
Medlem
Haha. Allt Bard tar i politiskt blir till skit. Han är som en levande förbannelse. Hej då Folkpartiet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in