2026-06-28, 02:09
Medlem
"Liberalerna" kanske skulle ha tagit en funderare och gjort någon form av introspektion kring innebörden av deras nya partinamn, så kanske det hade gått lite bättre för dom - good riddance.
Citera
2026-06-28, 02:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enonil
"Liberalerna" kanske skulle ha tagit en funderare och gjort någon form av introspektion kring innebörden av deras nya partinamn, så kanske det hade gått lite bättre för dom - good riddance.

L rör sig mot mer liberalism under Mohamsson så det är ju precis vad de gjort, och detta har attraherat libertarianen Bard samt stött bort såssar. Förmodar att du är såsse som trodde att L stod för såsseri?
Citera
2026-06-28, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
L har vuxit medlems-mässigt.

L ligger ganska bra till i mätningarna om man är lite optimist och tror på borgerliga taktikröster. Jag är själv partilös höger som kommer taktikrösta på L.

Citat:
Mitt i prick! Svennarna har blivit för lata och bekväma. Nysvenskar tar låglönejobb som taxi-chaufför, buss-chaufför, Foodorabud, hemtjänst, städare. Samtidigt sitter svennarna hemma på bidrag och klagar på nysvenskar som inte jobbar?

Svennarna har blivit så lata/tröga att de inte ens orkar tänka när de röstar? Fokus är på mer bidrag, det är viktigast för svennarna. Dags för en ordentlig uppsträckning! Sänk lönerna ordentligt för svennarna och ut med dem på Foodora-cyklar eller acceptera massinvandring!

I höst går min röst till C.

Och här var det C du skulle rösta på. Du verkar inte må så bra.

Skönt dock att smutsliberalerna kommer åka ur riksdagen i höst
Citera
2026-06-28, 02:25
Medlem
Citat:
L rör sig mot mer liberalism under Mohamsson så det är ju precis vad de gjort, och detta har attraherat libertarianen Bard samt stött bort såssar. Förmodar att du är såsse som trodde att L stod för såsseri?
Jag vet vad frihet innebär och oftast är det raka motsatsen till det partiets åsikter, en oxymoron helt enkelt.
Senast redigerad av enonil 2026-06-28 kl. 03:17.
Citera
2026-06-28, 02:57
Medlem
Citat:
Ditt ordval kring "såssar" är också så genomskinligt, vi alla vet vad du håller på med och vilka du försöker påverka.
Allt det här är så löjligt, partiet med, men jag kan säga dig detta:
Väljer ni Bard till partiledare så kanske ni har en chans. Inte för att jag gillar honom men det finns ingen utväg, ni har inget politiskt värde förutom en radikal mix av höger och vänster, och då i de värsta frågor som centristerna kan tänka sig. Do you have the balls? Det är frågan.
Jag tror att Bard kan ha det, han har kulor och har med all säkerhet även fysisk erfarenhet av att bli attackerad i ansiktet av sådana.
Senast redigerad av enonil 2026-06-28 kl. 03:12.
Citera
2026-06-28, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Bard är en dåre, som tror han är smart. Varför i helvete lyssnar någon på en sådan clown? Han är en ful, obehaglig, mediakåt föredetting, som saknar alla former av kvalifikationer för något alls. Han har inte en enda god egenskap, och har aldrig haft. Inte intelligent, inte intressant, han är någon slags obehaglig parasit, med stirrande blick och osammanhängande svammel. Av vilken anledning tycker du hans åsikter om politik är av intresse?
Bard är som Bert och GW:

Lite uppfriskande och underhållande att lyssna på, men utan egentlig substans och inget att ta på allvar.

De är experter på att tycka, men sitter i en liten ankdamm och har egentligen knappt någon koll på tillvaron.

Alldeles för mycket självförtroende.

Men samtidigt sköna just för att de är så udda och frispråkiga.

Felet uppstår när folk tror blint på dem och sväljer allt vad de säger och vill ha dem till president bla bla bla. Det håller inte.

De ska vara som en muttrande morfar på en fest. Inget mer.
Senast redigerad av SirDuke 2026-06-28 kl. 03:20.
Citera
2026-06-28, 04:23
Medlem
Den skithögen skriker jämt vad som helst för att synas lite.

I övrigt har han hela dagarna sin tunga mellan skinkorna på personer som kommer från Israel.
Citera
2026-06-28, 04:32
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
L ett nytt högerliberalt alternativ med ny partiledning.

De gamla vänsterliberalerna har lämnat partiet.

Många liberaler med högerliberal prägel har återvänt från MED till L.

https://www.youtube.com/watch?v=5OLOi6QKFoU

Efter att ha lyssnat på Bard så tror jag att L har en god chans att komma in i riksdagen, och att det finns hopp om ett Tidö 2.0.

Nu är det match!

Frågor på det?
Är inte poängen med folkpartister just att dom ska vara socialliberala? Annars finns ju redan moderaterna?
Citera
2026-06-28, 05:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Om du tittar på videon så ser du vilka vänsterliberaler som lämnat L och vilka högerliberaler som tillkommit.
får gärna redogöras för i tråden för diskussionens skull
Citera
2026-06-28, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Riks var/är inte en kanal för svenska folket som de tror sig vara utan dom är en skitkanal som horar ut sig till B-kändisar och andra halvidioter som där kan grassera fritt.
Jag trodde att SD var till för vanligt folk men det visade sig att de är till för uttjänta idioter.
Lyft rövhatten lite grann. Riks är ett privat bolag som måste erhålla intäkter, om det så sker genom personer som betalar för att få täckning eller att Riks bjuder inte "kontroversiella" personer som ger tittningar och uppmärksamhet så ligger det i Riks intresse.

För att vanligt folk ska titta måste Riks naturligtvis täcka de frågor som är av samhälleligt intresse, personerna som är med är de som driver konflikten och frågan framåt.
Citera
2026-06-28, 06:01
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
L har vuxit medlems-mässigt.

L ligger ganska bra till i mätningarna om man är lite optimist och tror på borgerliga taktikröster. Jag är själv partilös höger som kommer taktikrösta på L.

Bra att vara optimist men medlemsantal vinner inte val. Finns det verkligen så pass många SD-toleranta högerliberaler?

Tyvärr kan SD's krav på ministerposter(som är rimlig i princip) kanske knäcka Tidö. I denna mandatperiod kunde man regera med SD-hatande liberaler som gnällde inom L. Det blir inte möjligt längre.

Man vinner val genom att lyckas få osäkra eller motståndarsidans röstboskap att ändå tolerera sitt eget block. Inte genom att stödrösta och parasitera inbördes.
Citera
2026-06-28, 06:49
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
L har cirka 7 700 medlemmar, vilket är cirka hälften så många som för åtta år sedan.
Kanske har de ökat lite de senaste månaderna, men det är från en väldigt låg nivå.

... Och AfS hade 3400 och växer också medlemsmässigt!

Det är lättare för AfS att nå 1% och få valsedlar utlagda i nästkommande val än att L klarar 4%-gränsen på egen kraft. Nä L är ett lättölsparti med lokal representation i grunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in