2026-06-27, 22:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osigneradx
Tyvärr inte i det här fallet. Det var svenska kvinnor.

Hette de Grönroos, Långström, Palm osv?

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Även om du är kriminell så ska du väl få hjälp att ta dig därifrån?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Varför är så gamla människor ute och kör vid den tidpunkten?

De är kanske inte 80.

Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag tycker det osar zigenarkärringar i stora kjolar om det här, de är alltid snabba på att anmäla och försöka få pengar.
En massa inbillade sjukdomar har de också så att försörjningen ordnas via försäkringskassan.

Förmodligen välkända av polisen som nu fick knäppa dem på näsan.

Heja polisen, om min hypotes är rätt så skall dessa parasiter göra rätt för sig!

Min gissning också.

Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Det rör sig antagligen om zigenare eller andra tanter från skumrask. Att de skulle dumpat några pensionerade 80-åriga fd skolfröknar mitt i skogen är uteslutet. Tänk själv. . Frånsett att polisen inte är taxi så ville de väl inte ha in patrasket i sina bilar

Det har ju kommit ut unga poliser som är helt tappade på huvudet, men att polisen skulle sätta två skötsamma äldre damer med hälsoproblem på en landsväg kl 01:00 låter helt osannolikt.
Citera
2026-06-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte ovanligt att äldre missar att betala skulder.
Det var inte 80-åringarna som hade skulder. Knee jerk reactions i denna tråden.
Citera
2026-06-27, 22:03
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:

Hade ni förväntat er att polisen skulle ha hanterat situationen på något annat sätt?

Jag gissar polisen har andra mer prioriterade ärenden kl 01 eller 02 på natten, än att ägna 40 minuter åt att köra hem folk.

Vilken veckodag var det? Det står inte. Jag gissar det var en natt mot söndag, vilket är de mest aktiva nätterna för polisen, med knivskärningar och misshandel pga fylleri.

Tvivlar JO blir särskilt upprörd.
Citera
2026-06-27, 22:05
Medlem
exoticspices avatar
Om Krofogden inte lyckades sälja bilen och därför finns kvar i kvinnans ägo och använder den Borde inte det också kommit upp när polisen slog på reg.numret och inte bara att hon har en skuld?

Brukar inte polisen ringa Kronofogden när det lyser rött för att höra om de ska ta en bil eller andra saker som pengar eller smycken som de gör på Arlanda?
Citera
2026-06-27, 22:12
Medlem
Det ju inte polisen på plats som tagit beslutet?
Dom har ju ringt kronofogden där beslutet hat tagits. Då har polisen varit handräckning till kf och deras beslut.
Har polisen tagit bilen utan beslut från kf så har dom gjort fel. Annars är det väl kf som fattat ett ev. felaktik beslut.

.. eller?
Citera
2026-06-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Du hade föredragit att kvinnan piskats på torget som allmänt spektakel som straff för henner skulder, eller hur?
Vad är det för jävla argument. Håll dig till saken och kom inte med halmgubbar! Jag hade föredragit att folk betalar sina skulder.

Citat:
... mitt i natten på landsbygden
Var fick du "landsbygden" ifrån? Ja just ja, du kör med halmgubbar...
Citera
2026-06-27, 22:21
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Jag tror du missförstår vad jag menar lite. Det är inte något “trauma” eller påstå att någon inte kan ringa efter hjälp. Poängen jag försöker lyfta är att det var kl 1 mitt i natten, en vardag, och att de därför behövde väcka en anhörig för att få hjälp att ta sig hem.

Tycker du själv att det är rimligt att en anhörig ska behöva väckas kl. 01, köra 40 minuter dit och 40 minuter hem, när han dessutom ska upp och jobba nästa dag, bara för att polisen lämnar dem där utan alternativ? Det är den delen jag ifrågasätter.
Tycker du att det var rimligt att de var ute och åkte själva vid den tidpunkten? Vad hade de gjort om den gamla bilen hade lagt av? Klart som tusan att du gör detta till en snyfthistoria. Jag håller med tidigare inlägg att det är trams.
Citera
2026-06-27, 22:26
Medlem
exoticspices avatar
Har inte polisen ringt Kronofogden för att höra hur stor skulden är och ändå tar bilen, kan de ju inte veta om bilens värde täcker skulden eller om värdet är högre än skulden.

Har Kronofogden öppet dygnet runt?
Citera
2026-06-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Tre helsvenska äldre damer alltså? Skitpolis som behandlar våra äldre så illa!
Otippat att Flashbacks rastistmobb skulle visa sig direkt i tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Jag gissar polisen har andra mer prioriterade ärenden kl 01 eller 02 på natten, än att ägna 40 minuter åt att köra hem folk.
Förmodligen sant, men de borde också ha mer prioriterade ärenden än att beslagta bilen där och då. De skulle ju ändå köra bilen därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Tycker du att det var rimligt att de var ute och åkte själva vid den tidpunkten? Vad hade de gjort om den gamla bilen hade lagt av? Klart som tusan att du gör detta till en snyfthistoria. Jag håller med tidigare inlägg att det är trams.
Om det är olämpligt att de är ute och åker själva vid den tidpunkten så är det väl extra jävla olämpligt att ta bilen och lämna dem vid vägkanten?
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-06-27 kl. 22:29.
Citera
2026-06-27, 22:31
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Otippat att Flashbacks rastistmobb skulle visa sig direkt i tråden

Haha, detta var faktist en följd av ett tidigare inlägg, men ungefär samma innebörd som ditt inlägg

Men skrapar man på denna händelse så är det nog så att tanterna inge var vilka som helst, utan kopplade till kriminalitet i en eller annan form. Polisen hade inte lämnat tre 80-åringar som var på väg hem från ett kafferep hos den lokala kyrkan mitt i skogen. Inte en chans.
Citera
2026-06-27, 22:32
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Var fick du "landsbygden" ifrån? Ja just ja, du kör med halmgubbar...
Läs trådstarten, ditt jävla ollon. Jag förstår att du är stenkåt på idén att det är zigernarkvinnor som "får vad de förtjänar" men kan du åtminstone läsa den jävla trådstarten, din fåne?

Citat:
Därefter lämnades de tre kvinnorna kvar vid vägkanten mitt i natten, ungefär 40 minuter från hemmet, utan någon möjlighet att ta sig hem.
Det spelar liksom ingen roll om det var på bonnvischan eller i ett industriområde, det var en jävla bit hem för två gamla tanter.
Citera
2026-06-27, 22:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrude
Det ju inte polisen på plats som tagit beslutet?
Dom har ju ringt kronofogden där beslutet hat tagits. Då har polisen varit handräckning till kf och deras beslut.
Har polisen tagit bilen utan beslut från kf så har dom gjort fel. Annars är det väl kf som fattat ett ev. felaktik beslut.

.. eller?

Jo men hugget som stucket egentligen. Det är staten som gör det. Det är Kronofogdens beslut mest över telefon sedan polisen som får det beslutet att träda i kraft. Folk som liksom blivit av med sina bilar på detta sätter kommer nog inte tänka rangordnat så. Vem ska jag skylla på? Polisen som hade ett stopp just där. Eller då den på jour Kronofogden som faktiskt beslutade om detta. De tillhör ju samma gäng.

Varit med om detta en gång. Så där blev det då vad Kronofogden själva säger. Det är helt ok att som skuldsatt bara låna en bil tillfälligt. Att göra ärenden. Man ska inte behöva vara helt strandsatt och en paria bara för man har skulder. Sedan allra minst bli betraktad som kriminell. Sverige tog bort detta med att sätta skuldsatta i finkan för över 100 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in