2026-06-27, 21:23
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag tycker det osar zigenarkärringar i stora kjolar om det här, de är alltid snabba på att anmäla och försöka få pengar.
En massa inbillade sjukdomar har de också så att försörjningen ordnas via försäkringskassan.

Förmodligen välkända av polisen som nu fick knäppa dem på näsan.

Heja polisen, om min hypotes är rätt så skall dessa parasiter göra rätt för sig!
Detta!
Citera
2026-06-27, 21:24
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Regler är regler.
Har vi verkligen hela historien här? Varför hade hon inte betalat sina skulder? Var det ett stort trauma att ringa efter någon som kom och hämtade dem?
Du hade föredragit att kvinnan piskats på torget som allmänt spektakel som straff för henner skulder, eller hur?

Det här är givetvis helt horribelt. Det spelar ingen roll om det finns saker vi inte känner till i bakgrunden. Vad vi känner till är att Kronofogden visste om kvinnans bilinnehav. De visste även om hennes skulder. Utmätning av gods är okej men inte mitt i natten på landsbygden när det finns två skröpliga oskyldiga åldringar med i bilden. Fingertoppskänsla, för helvete.

Man måste vara en riktig jävla ärkemupp om man tar myndighetens parti i den här situationen, oavsett. Det här är enormt klumpigt hanterat och på något sätt oerhört svenskt. " - Regler är regler, otur att två oskyldiga åldringar hamnar i kläm men vår praxis säger..."

Muppland.
Citera
2026-06-27, 21:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osigneradx
Tyvärr inte i det här fallet. Det var svenska kvinnor.

Hur vet du det? Framgår det i den låsta artikeln eller är du insatt i händelsen på något sätt?
Citera
2026-06-27, 21:26
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Vid kontrollen såg polisen att kvinnan/föraren hade skulder hos Kronofogden. De beslutade då att ta bilen direkt på plats och kallade dit en bärgare. Därefter lämnades de tre kvinnorna kvar vid vägkanten mitt i natten, ungefär 40 minuter från hemmet, utan någon möjlighet att ta sig hem. De fick till slut ringa en anhörig mitt i natten som fick komma och hämta dem.

Vad tycker ni?

Hade ni förväntat er att polisen skulle ha hanterat situationen på något annat sätt?
Mycket bra agerande av polisen. Bara att ringa taxi för de snikna kärringjävlarna, hoppas de var zigenare. Fan dags att slå ner hårt på allt pack som inte sköter sig!
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Så var det säkert förut, men poliserna har blivit jävligt otrevliga de senaste 10 åren.
För ett par år sedan blev jag gripen för något trams som jag inte ens hade gjort och de körde mig mot polisstationen, men under färden framkom det att det uppenbart inte var jag, och de stannade bilen och släppte ut mig.

När jag påpekade att det kommer ta mig två timmar att gå hem härifrån och att de åtminstone borde skjutsa hem mig (10-15 min med bil) så svarade de bara "vi är ingen jävla taxi" och gasade iväg.
Det finns säkert mer bakom den här historien som du inte berättar. Ger mig fan på att snutarna visste om vem du var och att du förekommer i belastningsregistret, så där fick du din jävel!
Senast redigerad av ReklamApaNeger 2026-06-27 kl. 21:29.
Citera
2026-06-27, 21:38
Medlem
tnems avatar
Det är väl ändå kronofogden som fattar beslut om att om hände ta bilen.

Så är det i vart fall i serien gränsbevakarna. Googlade också och det verka stämma.
Citera
2026-06-27, 21:38
Medlem
Så man kan skaffa skulder när man är gammal nog så är det synd om en och man slipper straff?

Detta daltande med boomers...
Citera
2026-06-27, 21:42
Medlem
Jordgubbes avatar
Kronofogden är inte särskilt imponerande, ett gäng passiva töntar. Betänk att deras verksamhet är att folk som inte fått sina pengar skall ha det, så gäldenärerna borde inte gullas med. I det här fallet har polisen stoppat en bil, och frågat Kronofogden, som per telefon bestämt vad som behöver göras. Felet är inte Polisen. Felet är att Kronofogden är så slappa - de bore själva vara lite proaktiva, leta och lokalisera de som är skyldiga. Det var ett tidigare case från december där nåt barn och fulla tåg gjorde att det blev lite kritik men ingen fick nån reprimand eller liknande (inte kollat så noga). Kommer knappast hända här heller. Vilka var de skyldiga pengar till, hur mycket och vad gjorde de nu i bilen mitt i natten?

https://www.jo.se/app/uploads/resolve_pdfs/1978222_11591-2024.pdf (alltså annat liknande case)
Citera
2026-06-27, 21:46
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
https://www.vn.se/gnosjo/polisen-granskas-kvinnor-strandsattes-mitt-i-natten/

Vad tycker ni?

Jag tycker att kvinnan borde ha betalat sina skulder istället för att utsätta sin gamla mamma och hennes syster för denna förnedring....
Citera
2026-06-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
"Anmälaren har efter olyckliga omständigheter, skriver hon, fått skulder hos Kronofogden"

Hur man vet att personen är en halvkriminell grifter som gjort självömkan till ett varumärke.
Nej inte ska vi ta någon hänsyn till de gamla, sjuka, traumatiserade, dementa och de som helt enkelt drabbas av en depression då anhöriga tragiskt går bort. Återinför ättestupan genast. Varför dra ut på det? Tre bamhärtighetskulor hade väl polisen ändå kunna bjuda på?

Nya tider nu. Medmänskligheten för våra gamla är bortblåst. Kärringarna får vara glada om de blir straffknullade av hemtjänsten och skulle traumat sätta sina spår så att räkningarna för ett tag förblir obetalda så kör vi helt sonika ut dessa parasiter till pensionärer i skogen mitt i natten. Det borde minsann lära de gamla helveten att inte drabbas av psykisk ohälsa igen.
Citera
2026-06-27, 21:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Det är väl ändå kronofogden som fattar beslut om att om hände ta bilen.

Så är det i vart fall i serien gränsbevakarna. Googlade också och det verka stämma.

Japp det stämmer. Har varit med om just detta vid ett stopp. Polisens padda flaggade. Sedan snack över telefon mellan polis/kronis. Som sedan godtog min förklaring. Jag hade bara lånat bilen tillfälligt.

Det polisen kan avgöra är om de ordar till. Dvs om de säger till kronis att de har sett vederbörande köra bilen mer än en gång. Mera frekvent. Då kan den enskilda polisen påverka beslutet annars inte. De vid skuld numera och allt går per automatik måste polisen kontakta Kronofogden. För just detta att Strömmer bestämt att vi måste sätta dit gängen. Drabbar ju som brukligt mest vanliga Svenssons.
Citera
2026-06-27, 21:54
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Nej inte ska vi ta någon hänsyn till de gamla, sjuka, traumatiserade, dementa och de som helt enkelt drabbas av en depression då anhöriga tragiskt går bort. Återinför ättestupan genast. Varför dra ut på det? Tre bamhärtighetskulor hade väl polisen ändå kunna bjuda på?

Nya tider nu. Medmänskligheten för våra gamla är bortblåst. Kärringarna får vara glada om de blir straffknullade av hemtjänsten och skulle traumat sätta sina spår så att räkningarna för ett tag förblir obetalda så kör vi helt sonika ut dessa parasiter till pensionärer i skogen mitt i natten. Det borde minsann lära de gamla helveten att inte drabbas av psykisk ohälsa igen.

"Buhu, vi ska dalta med fifflare och kriminella, i synnerhet om de är gamla"

Fuck off, sosse.
Citera
2026-06-27, 21:56
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:

Enligt polisen motiverades beslutet med att bilen bedömdes vara värdefull eftersom det var en 2015 års modell. I verkligheten hade den gått nästan 30 000 mil och hade flera fel. Kronofogden har sedan dess försökt sälja bilen på exekutiv auktion, men den blev inte ens såld.

Vad är det för bilmodell? Vad är reg nr, så vi kan kontrollera att den gått 30.000 mil?

Varför är två över 80-åriga tanter ute och kör bil mitt i natten? Det är verkligen inte normalt beteende för gamla kärringar. Hur gammal var föraren av bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in