2026-06-26, 08:34
  #570877
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Det bästa vore förstås om Putin just go down. Så får vi någon som kan sätta Ukronazi på plats en gång för alla, utan några jävla hänsyn hit eller dit. De hatar oss (vilket Putin döljer för alla ) men vi hatar inte dem. Detta kan det bli skillnad på. Man kan bomba Ukro och Tyskland (en dröm för alla äkta ryssar att få se Tyskland implodera av kraften av atombomben) men det gäller att fokusera rätt. På Ukronazi och deras anhang. Dvs centrala Odessa och Kiev. Varför inte bara köra på med atombomber när det inte blåser så att vindarna går norrut mot Vitryssland eller Ryssland.

Det viktigtast är att inte Ryssland eller VItryssland smittas av radioaktiviteten från atombomber. Jag hatar UKRAINA så jag kan gärna se på när dte smäller. Fram med popcornen! Älskar dödade ukronazis som skriker på USA och hjälp, de är så härligt pateteiska
Hjärtvättade uralmongos tvekar säkert inte att utföra kamikazeattacker för ett inbillat storryssland. Ett självmord är vad en kärnvapenattack skulle innebära.
Men eliten som har beslutanderätt i frågan har inte fullt lika miserabla liv som Ivan och Olga. Ivan och Olgas liv är något som i väst skulle kalla degenererad misär.
Meningslöst arbete utan hopp om en karriär, Ivan och Olga är trälar och förväntas utföra sitt värv utan knot eller protester. Helgerna genomlevs under redlös berusning, Ivan spöar Olga för att hon sannolikt legat med grannen, detas dotters eskortkarriär har gått i stå då den vidrige kleptomanbyråkraten hon hoppades kunna lyfta henne upp ur träsket har lessnat och umgås med en annan hora istället.
Deras son är ett nerknarkat vrak vars tillvaro för tillfället består av att suga kuk inne i fängelset i utbyte mot droger. Hans planerade vistelse där är fem år till, sannolikt kommer han dock inte överleva tiden ut.
Klart Ivan och Olga hatar såklart väst eftersom de sedan barnsben blivit itutade att deras misär grundas i att alla i väst vill se dem nertryckta eftersom de är livrädda för den överlägsna ryska rasen.
Flr Ivan och Olga är ett kärnvapenkrig på förhand vunnet eftersom Rysslands kärnvapenbärare inte alls exploderar i sina silos utan har kapacitet att utplåna resten av världen utan att ta minsta skada själv.
Du, kamrat, är ett typexempel på den hjärndöda zombieliknande medborgare som detxryska samhället till största delen består av. Du knyter näven i fickan men på fyllan tar du mod till dig och uttrycker ditt hat mot allt som inte avcepterar rysk överhöghet.
Med er elit är det annorlunda. De vet att användning av kärnvapen för dem skulle innebära en dödsdom. De är ändå rätt nöjda. Champagne, kaviar, snygga kvinnor och en luxuös matriell standard är vardag för dem.
Ett liv som du, Ivan och Olga intd ens föfmår drömma om är deras verklighet. Och de är inte lika benägna som dig att offra allt för dn kärvapenattack som förmodligen skulle innebära slutet för dem.
Men, kamrat, ni måste först göra en provsprängning. Varför ser vi ingen sådan. Är det möjligen beroende på att ni inte har resurserna? Är era kärnvapen i lika bedrövligt skick som testen av ert matriel?
Ni har fullständigt misslyckats med erat krig. Europas fattigaste land, därtill genomsyrat av korruption på grund av sovjetiskt inflytande, smäller er på fingrarna varje dag.
Ni har förlorat detta krig, precis som allt annat ni försöker er på gick det åt helvete o h det enda som väntar är att se på när er redan miserabla tillvaro blir etter värre.
Grattis säger vi till dig, Ivan och Olga. Jag följer även en annan tråddeltagares fina gest och skickar gratulationer till personalen på ryska ambassaden.
Putin med vänner har kört ett redan efterblivet land rakt ner i botten på ungefär fem år och man kommer få leta i mörkaste afrika efter fattigare regioner. Frågan är om det någonsin skett något liknande i världshistorien. Tyskland och Japan kunde relativt snabbt resa sig ur de spillror som blev resultatet av deras storhetsvansinne.
Jag tror inte Ryssland har den förmågan. Samhället är så korrupt och genomsyrat av inbillad storhet att de nog inte klarar av att bygga upp sig igen.
Säga vad man vill om det tyska och japanska samhällena under kriget, men de var disciplinerade och välorganiserade. Korruptionen var låg

Det måste kännas fint. I alla fall ett avbrott ifrån eran annars så meningslösa och eländiga tillvaro.
Jag utesluter inte helt ett kärnvapenkrig men det kommer i så fall inte startas av dem slm idag sitter vid köttgrytprna
Citera
2026-06-26, 10:20
  #570878
Medlem
Overminds avatar
Ännu en dag, ännu en krigspropaganda av våra tidningar och Europas ledare... Suck.

"Ryssland är under hård press efter flera ukrainska framgångar.

Nu varnar flera länder för att Ryssland kan tänkas förbereda provokationer mot närliggande länder för att sätta press på Nato-alliansen.

– Vi ska inte förvänta oss att Ryssland passivt förlorar, säger Rysslandexperten Keir Giles."


https://www.expressen.se/nyheter/varlden/varningen-ryssland-planerar-militara-provokationer-mot-nato-lander/

Ryssland förlorar i Ukraina. De kan inte öppna en till front. Med vadå? 10.000 killar med kniv och spade som rusar mot Polska gränsen?
Citera
2026-06-26, 10:26
  #570879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Hur ska det här gå?

https://t.me/tvrain/106701

Den som skapat denna video - en man som kräver att få ett möte med Putin inför öppen ridå - är den 39-årige Alexander Lunin, en före detta befälhavare vid underrättelseavdelningen för frivilligbataljonen "Sudoplatova".
Han har tjänat i Melitopol och i Zaporizja.
I ett samtal med "Agenstva" berättade Lunin att han har fått meddelanden från sådana han känner vid fronten, och videoklipp från situationen som råder bland soldaterna, som han fruktar att lägga ut "för där är hemska bilder". Han har sagt att han vill ha ett personligt möte med Putin, "för att visa detta för honom personligen och ha ett samtal med honom personligen".

Vad Lunin säger i videon är detta:

"Det här är ingen bluff, mina vänner. Om inte detta - mitt meddelande - framförs till presidenten, så kommer följderna att bli riktigt bedrövliga för hela vårt folk och land. Om våra soldater nu skulle vända sina vapen mot Kreml, då blir det en köttkvarn här i landet. Vladimir Vladimirovich, visa sunt förnuft och tag emot mig hos dig i Kreml, i en direktsändning, och jag är då förpliktad att berätta om allt som sker vid fronten, allt som sker i vårt land! Det var någon som kom till mig och överlämnade detta meddelande. Jag kommer att tala om det för er personligen, i en direktsändning.
Om något händer mig, eller om något händer mina närstående, så blir det en signal att gå till verket. Jag överlämnar ett meddelande, varken mer eller mindre. Jag är ingen upprorsledare. Folk har kommit till mig, av en enkel anledning: Jag kan inte köpas, och presidenten kommer att lyssna till mig. Mina vänner! Sprid denna video i maximal omfattning, och framför detta till presidenten. Därför det kommer en verklig köttkvarn i landet, och det är inget skämt.Jag omfamnar er hårt. Låt det komma något gott! Det är det enda jag väntar på, inget annat".
Titta där, någon som vill ta över som diktator. Kön lär bli längre och längre i takt med att barnamördare v.puttins position försvagas alltmer. Det gäller för nomenklaturan att distansera sig från diktatorn innan hen faller.
Citera
2026-06-26, 10:27
  #570880
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Solovyov ser lite deppig ut, nästan som en slagen man, i denna video där han pratar om Ukrainas drönarövertag och lite annat smått och gott. Han är redo att ge sig ut i kriget själv nu till och med.

https://youtu.be/4mYPAp7zJvk
Citera
2026-06-26, 10:35
  #570881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Det bästa vore förstås om Putin just go down. Så får vi någon som kan sätta Ukronazi på plats en gång för alla, utan några jävla hänsyn hit eller dit. De hatar oss (vilket Putin döljer för alla ) men vi hatar inte dem. Detta kan det bli skillnad på. Man kan bomba Ukro och Tyskland (en dröm för alla äkta ryssar att få se Tyskland implodera av kraften av atombomben) men det gäller att fokusera rätt. På Ukronazi och deras anhang. Dvs centrala Odessa och Kiev. Varför inte bara köra på med atombomber när det inte blåser så att vindarna går norrut mot Vitryssland eller Ryssland.

Det viktigtast är att inte Ryssland eller VItryssland smittas av radioaktiviteten från atombomber. Jag hatar UKRAINA så jag kan gärna se på när dte smäller. Fram med popcornen! Älskar dödade ukronazis som skriker på USA och hjälp, de är så härligt pateteiska
Dagens första hot om atombomber kom redan vid 4 snåret på morgonen. Du förstår kanske varför Ukraina inte tänker kapitulera, hot om utrotning får den effekten. För övrigt föreslår jag att du håller dig till 2.8or, det du köper i plastdunk av någon skum broscha är inte bra för dig, dessutom spär det på drivmedelsbristen.
Citera
2026-06-26, 10:41
  #570882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ännu en dag, ännu en krigspropaganda av våra tidningar och Europas ledare... Suck.

"Ryssland är under hård press efter flera ukrainska framgångar.

Nu varnar flera länder för att Ryssland kan tänkas förbereda provokationer mot närliggande länder för att sätta press på Nato-alliansen.

– Vi ska inte förvänta oss att Ryssland passivt förlorar, säger Rysslandexperten Keir Giles."


https://www.expressen.se/nyheter/varlden/varningen-ryssland-planerar-militara-provokationer-mot-nato-lander/

Ryssland förlorar i Ukraina. De kan inte öppna en till front. Med vadå? 10.000 killar med kniv och spade som rusar mot Polska gränsen?

Hört talas om drönare/flygplan?

Ingen har påstått att det ska öppnas någon ny front, det var ditt eget hittepå.
Citera
2026-06-26, 10:53
  #570883
Medlem
Det krävs inte mycket för att ta Baltikum, ett land i taget. Men det gör ju inte att Ryssland vinner i Ukraina. Men Putler kan locka med sig Nordkorea till att fyra av något otrevligt om kriget växlar upp i storlek. När alla alternativ är uttömda kommer han be den fete koreanen om hjälp. Han vill inte vara den som fyrar av nukes, men Kim har inga problem med det om han får husses morder.
Citera
2026-06-26, 10:58
  #570884
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Det krävs inte mycket för att ta Baltikum, ett land i taget. Men det gör ju inte att Ryssland vinner i Ukraina. Men Putler kan locka med sig Nordkorea till att fyra av något otrevligt om kriget växlar upp i storlek. När alla alternativ är uttömda kommer han be den fete koreanen om hjälp. Han vill inte vara den som fyrar av nukes, men Kim har inga problem med det om han får husses morder.

Ja smäller nordkorea av några missiler så torde dessa landa i Ryssland, har de ens räckvidden att nå till Ukraina?

Låter rätt kontraproduktivt enligt min mening!
Citera
2026-06-26, 11:01
  #570885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja smäller nordkorea av några missiler så torde dessa landa i Ryssland, har de ens räckvidden att nå till Ukraina?

Låter rätt kontraproduktivt enligt min mening!
Han fyrar av dem mot andra ställen än Europa isf menar jag. Men låt oss hoppas att så inte blir fallet.
Citera
2026-06-26, 11:12
  #570886
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Ingen har påstått att det ska öppnas någon ny front, det var ditt eget hittepå.
"""Ingen"""

Bland de senaste trådstarterna:
(FB) 360 000 ryska trupper i Belarus - nytt anfall på gång ? (dec 2025)
(FB) Vågar Ryssland gå in i Baltikum?
Citera
2026-06-26, 11:21
  #570887
Medlem
Enligt "Freud Greyskull" på X kommer det fler rapporter om att ukrainska styrkor avancerar mot Plavni i Zaphoritzia region.
Citera
2026-06-26, 11:32
  #570888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Det krävs inte mycket för att ta Baltikum, ett land i taget. Men det gör ju inte att Ryssland vinner i Ukraina. Men Putler kan locka med sig Nordkorea till att fyra av något otrevligt om kriget växlar upp i storlek. När alla alternativ är uttömda kommer han be den fete koreanen om hjälp. Han vill inte vara den som fyrar av nukes, men Kim har inga problem med det om han får husses morder.
Om du tror att det bara är att promenera in i EU och NATO länder ett efter ett så har du nog en helt alternativ verklighetsuppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in