Igår, 11:21
  #570889
Medlem
Enligt "Freud Greyskull" på X kommer det fler rapporter om att ukrainska styrkor avancerar mot Plavni i Zaphoritzia region.
Citera
Igår, 11:28
  #570890
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
"Ukraina har återtagit uppemot 590 kvadratkilometer mark i år, har landets president Volodymyr Zelenskyj tidigare uppgett. Radek Sikorski konstaterar i intervjun att det inte råder några tvivel om att Ukraina nu har övertaget."

Sikorski är inte bara delaktig i statskuppen 2014 på EUROMAIDAN, han är också flitig läsare av denna tråd. Där kan inte råda tvivel om att Ukraina nu har övertaget. 😂 Varje dag i 4 år har där kommit länkar med att nu går det dåligt för Ryssland.

Bara lite mer vapen...bara mobilisera lite folk till...Om vi skickar tillbaka ukrainska män så vinner "vi". Slava Ukraina.

Någon statskupp har aldrig skett, använd rätt tråd för att diskutera det istället för att smutsa ner denna som handlar om Rysslands olagliga invasion av Ukraina.
__________________
Senast redigerad av Kent-Ronny Igår kl. 11:30.
Citera
Igår, 11:32
  #570891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Det krävs inte mycket för att ta Baltikum, ett land i taget. Men det gör ju inte att Ryssland vinner i Ukraina. Men Putler kan locka med sig Nordkorea till att fyra av något otrevligt om kriget växlar upp i storlek. När alla alternativ är uttömda kommer han be den fete koreanen om hjälp. Han vill inte vara den som fyrar av nukes, men Kim har inga problem med det om han får husses morder.
Om du tror att det bara är att promenera in i EU och NATO länder ett efter ett så har du nog en helt alternativ verklighetsuppfattning.
Citera
Igår, 11:33
  #570892
Medlem
Vad kommer att hända - samma krig flera år till?

Ryssland mobiliserar o tvingar folk att kriga "for 1 dollar a day"*. Mobilisering är extremt
billigt jfr med legosoldater sign on bonuser o miljoner per dödsfall o stoooraa pengar
till krigsskadade - tvångsmobiliserade har baaara EN rättighet - Lydnad eller Arkibusering.

* Får mig att tänka på låten Take This Hammer med Spencer Davis Group

Till Ryska Soldaterna - Mot Kreml med: Take This Rifle - Carry It to Putin and tell him I am gone
Citera
Igår, 11:37
  #570893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
ja man kan ju välja att tro på det. Antagligen är det själva syftet. Först lura målgruppen att en sida är de goda. Sedan servera nyheter som de indoktrinerade själva kan fylla med mening.

Ungefär som denna tråden. 100 nyheter om dagen med "nu går det dåligt för Ryssland".
Att det går dåligt för Ryssland är väl normalläge sedan länge, eller när tycker du att det gick bra? Att vanliga ryssar i Moskva måste stå i kö och börjar slåss om bensinen är väl bara ytterligare ett tecken på att det fortsätter att gå dåligt.
Citera
Igår, 11:40
  #570894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Om du tror att det bara är att promenera in i EU och NATO länder ett efter ett så har du nog en helt alternativ verklighetsuppfattning.

Det sa jag inte. Men utan Nato så är de lite lättare att ta än Ukraina om man säger så. Om nu Putin försöker sig på något. Vill han ha ett storkrig i omvärlden så vore det ett sätt att starta det på. Om Kina skulle ge sig på Taiwan samtidigt kan det bli stökigt
Citera
Igår, 12:01
  #570895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
"Ukraina har återtagit uppemot 590 kvadratkilometer mark i år, har landets president Volodymyr Zelenskyj tidigare uppgett. Radek Sikorski konstaterar i intervjun att det inte råder några tvivel om att Ukraina nu har övertaget."

Sikorski är inte bara delaktig i statskuppen 2014 på EUROMAIDAN, han är också flitig läsare av denna tråd. Där kan inte råda tvivel om att Ukraina nu har övertaget. 😂 Varje dag i 4 år har där kommit länkar med att nu går det dåligt för Ryssland.

Bara lite mer vapen...bara mobilisera lite folk till...Om vi skickar tillbaka ukrainska män så vinner "vi". Slava Ukraina.

Det går så bra för ditt dassrike RyZZland att de nu håller på att tvångsmobilisera folk på gator och i fabriker i Pensa.
Citera
Igår, 12:05
  #570896
Medlem
raskenss avatar
40 dagars påverkansoperation i ryssland. Hoppas det består av bombning an alla raff till dess de alla är utslagna.

https://cornucopia.se/2026/06/ukraina-40-dagars-paverkansoperation-inledd-mot-ryssland/

Får en känsla av att högsommaren kommer att kunna njutas till bilder av brinnande ryska raff och Moskvabor som gråtskriker att dom inte kan köpa bensin längre.

Kanske är det nu som Putin smakar bly från en Walter.
Citera
Igår, 12:07
  #570897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
40 dagars påverkansoperation i ryssland. Hoppas det består av bombning an alla raff till dess de alla är utslagna.

https://cornucopia.se/2026/06/ukraina-40-dagars-paverkansoperation-inledd-mot-ryssland/

Får en känsla av att högsommaren kommer att kunna njutas till bilder av brinnande ryska raff och Moskvabor som gråtskriker att dom inte kan köpa bensin längre.

Kanske är det nu som Putin smakar bly från en Walter.

Hoppas det fortsätter in i vintern så får orcherna smaka på hur det känns att frysa.
Citera
Igår, 12:09
  #570898
Medlem
Rysspacket fortsätter sätta upp luftvärn på civila byggnader sen kommer de gråtrunka när Ukraina slår ut målet.

❗️The Russians continue to install additional Pantsir air defense systems on residential high-rise apartment buildings in 🇷🇺Moscow

https://x.com/i/status/2070380875343134906
Citera
Igår, 12:15
  #570899
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Rysspacket fortsätter sätta upp luftvärn på civila byggnader sen kommer de gråtrunka när Ukraina slår ut målet.

❗️The Russians continue to install additional Pantsir air defense systems on residential high-rise apartment buildings in 🇷🇺Moscow

https://x.com/i/status/2070380875343134906

Är det för att det ska vara lättare för Ukraina att träffa dem? Eller behöver de verkligen vara upphöjda?
Citera
Igår, 12:15
  #570900
Medlem
Intressant utveckling framöver!
Oljepriset har nu gått tillbaka till nivåer innan Irankriget drog igång.
Frågan är nu om de länder som säljer petroleumprodukter till Ryssland kommer sälja till rimliga priser eller till överpris. Belarus, Kazakstan m.fl. har själva begränsad kapacitet och vissa har själva ransonering och begränsat sin egna export sen innan.

En annan notering är att uraloljan ligger på samma prisnivåer som slutet av 2017, dvs 60 dollar per fat. Över tid har priset legat stadigt kring det priset med större avvikelser runt 2020(covid) och 2026(irankriget). Dollarn visar över denna tid en inflation på 35%.

Uraloljan blir alltmer dyrare och nu framförallt svårare att producera men säljs till samma pris som för nästan 10 år sedan.

Mycket som händer men en sak är säker, Rysslands budgetunderskott ökar över tid:
https://bsky.app/profile/prune602.bsky.social/post/3mp3ftgkoa22m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in