Hur ska det här gå?
https://t.me/tvrain/106701
Den som skapat denna video - en man som kräver att få ett möte med Putin inför öppen ridå - är den 39-årige Alexander Lunin, en före detta befälhavare vid underrättelseavdelningen för frivilligbataljonen "Sudoplatova".
Han har tjänat i Melitopol och i Zaporizja.
I ett samtal med "Agenstva" berättade Lunin att han har fått meddelanden från sådana han känner vid fronten, och videoklipp från situationen som råder bland soldaterna, som han fruktar att lägga ut "för där är hemska bilder". Han har sagt att han vill ha ett personligt möte med Putin, "för att visa detta för honom personligen och ha ett samtal med honom personligen".
Vad Lunin säger i videon är detta:
"Det här är ingen bluff, mina vänner. Om inte detta - mitt meddelande - framförs till presidenten, så kommer följderna att bli riktigt bedrövliga för hela vårt folk och land. Om våra soldater nu skulle vända sina vapen mot Kreml, då blir det en köttkvarn här i landet. Vladimir Vladimirovich, visa sunt förnuft och tag emot mig hos dig i Kreml, i en direktsändning, och jag är då förpliktad att berätta om allt som sker vid fronten, allt som sker i vårt land! Det var någon som kom till mig och överlämnade detta meddelande. Jag kommer att tala om det för er personligen, i en direktsändning.
Om något händer mig, eller om något händer mina närstående, så blir det en signal att gå till verket. Jag överlämnar ett meddelande, varken mer eller mindre. Jag är ingen upprorsledare. Folk har kommit till mig, av en enkel anledning: Jag kan inte köpas, och presidenten kommer att lyssna till mig. Mina vänner! Sprid denna video i maximal omfattning, och framför detta till presidenten. Därför det kommer en verklig köttkvarn i landet, och det är inget skämt.Jag omfamnar er hårt. Låt det komma något gott! Det är det enda jag väntar på, inget annat".