2026-06-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Har inte sett någon här skriva att Elsa borde dölja sina ben. Det de flesta av oss kommenterar är att hon är besatt av att se smal ut. Hon är jättesmal men är tydligen själv inte nöjd med sina ben och står därför alltid på tå och med korslagda ben. Det de flesta har åsikter om är att hon som 40-åring håller på med dessa fjortisfasoner istället för att vara nöjd med sig själv.. Sen tycker jag personligen att det inte är så snyggt med superkorta kjolar och klänningar men det har inget med hennes ben att göra.
men asså skojar du? Det påpekas ju jämt & ständigt hur fula eller något annat negativt ord angående hennes ben
Citera
2026-06-25, 11:23
Medlem
Åh gud, den där satans kokboken alltså. Hur står de ut med sig själva, dessa nepo babies som inte kan gå en kvart utan att nämna sina föräldrar? VAD är speciellt med den här kokboken? Alla familjer har väl recept som lagats år efter år, ska alla vi andra också ge ut böcker om det? Jag skäms å deras vägnar, men det är ju ett tecken i tiden att ett efternamn/varumärke väger tyngre än originalitet och begåvning. Är faktiskt förbluffad över att Elsa får ge ut så många böcker, vem köper dem? Det sägs väl att det ges ut en kokbok om dagen i Sverige, hur fan går det ihop? Framför allt nu när så många recept finns gratis på Instagram och nätet.

Antar att de vill vara som den där Bille Brahe-familjen. Tänk om Elsa istället kunde överraska alla genom att göra något helt eget, kanske t.o.m. (håll i er nu) nåt där hon själv och hennes efternamn inte står i centrum.
Citera
2026-06-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
men asså skojar du? Det påpekas ju jämt & ständigt hur fula eller något annat negativt ord angående hennes ben
Tror att vi kanske tolkar dessa kommentarer olika. Jag har f ö aldrig sett att någon skrivit fula ben. För mig handlar det om att hon förställer sig.
Citera
2026-06-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Åh gud, den där satans kokboken alltså. Hur står de ut med sig själva, dessa nepo babies som inte kan gå en kvart utan att nämna sina föräldrar? VAD är speciellt med den här kokboken? Alla familjer har väl recept som lagats år efter år, ska alla vi andra också ge ut böcker om det? Jag skäms å deras vägnar, men det är ju ett tecken i tiden att ett efternamn/varumärke väger tyngre än originalitet och begåvning. Är faktiskt förbluffad över att Elsa får ge ut så många böcker, vem köper dem? Det sägs väl att det ges ut en kokbok om dagen i Sverige, hur fan går det ihop? Framför allt nu när så många recept finns gratis på Instagram och nätet.

Antar att de vill vara som den där Bille Brahe-familjen. Tänk om Elsa istället kunde överraska alla genom att göra något helt eget, kanske t.o.m. (håll i er nu) nåt där hon själv och hennes efternamn inte står i centrum.

Inga fel på kokböcker, men efter att ha följt Elsa i flera år så har jag inte sett henne göra ett enda avancerat recept. Hon kunde bara klippt ut menyn på banacado så hade kokboken varit klar.
Citera
2026-06-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Ja tyvärr, men detta är Flashback & här säger folk vad dom tycker & tänker & hennes ben är det många som har åsikter om!
Citera
2026-06-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Inga fel på kokböcker, men efter att ha följt Elsa i flera år så har jag inte sett henne göra ett enda avancerat recept. Hon kunde bara klippt ut menyn på banacado så hade kokboken varit klar.

Ja, hon skriver ju t ex att ”hennes” daal kommer vara ett av recepten. Men om jag minns rätt så är den från början var hennes kompis Aleks smöriga daal, som hon vid senare tillfälle nämnde nog egentligen var Siri Barjes smöriga daal 😅

Men men, hon kanske refererar till detta i nån text vid receptet eller gjort nån anpassning (bort med smöret kanske? 😅 ) så det kan vara hennes? Får se när boken kommer ut 😊
Citera
2026-06-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Ja, hon skriver ju t ex att ”hennes” daal kommer vara ett av recepten. Men om jag minns rätt så är den från början var hennes kompis Aleks smöriga daal, som hon vid senare tillfälle nämnde nog egentligen var Siri Barjes smöriga daal 😅

Men men, hon kanske refererar till detta i nån text vid receptet eller gjort nån anpassning (bort med smöret kanske? 😅 ) så det kan vara hennes? Får se när boken kommer ut 😊

Några har kommenterat det i dagens inlägg och där säger Elsa att det inte är just det receptet som är med i boken
Citera
2026-06-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helldog666
Några har kommenterat det i dagens inlägg och där säger Elsa att det inte är just det receptet som är med i boken

Hahah, Elsa kommer ju aldrig på något själv eller ens sätter sin touch på något. Hon tittar på ett foto/en bild/en text och sen försöker hon gör likadant. Kan bara föreställa mig hur många gånger hon kalkerat någon annans verk för att impa på föräldrar/vänner/killar att hon också minsann är konstnärlig.
Citera
2026-06-25, 20:33
Medlem
Samma med ”hennes” jollof rice som hon började att göra efter att ha blivit bjuden på det av Siri Barje. Inte så mycket egen kreativitet direkt…
Citera
2026-06-25, 21:26
Medlem
Verkar vara fina foton i boken iaf!
Citera
2026-06-26, 07:29
Medlem
Dagens blogg. Pontus rensar och röjer i trädgården medan Elsa vilar, byter kläder, tar selfies, plockar blommor, fotar samma vinklar i huset om och om igen…

Jag har sagt det förut: Elsas ambition att bli en trädgårdsmästare (hennes egna ord) tog slut när hon anlände Gotland. För hon är inte genuint intresserad av att jobba på riktigt.
Citera
2026-06-26, 08:12
Medlem
DenUnderbareMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Dagens blogg. Pontus rensar och röjer i trädgården medan Elsa vilar, byter kläder, tar selfies, plockar blommor, fotar samma vinklar i huset om och om igen…

Jag har sagt det förut: Elsas ambition att bli en trädgårdsmästare (hennes egna ord) tog slut när hon anlände Gotland. För hon är inte genuint intresserad av att jobba på riktigt.

Att någon kommenterar just detta och att hon svarar ”Det kommer, blev lite överväldigad men kommer komma in i det snart, känner suget!” känns som ytterligare ett bevis på att hon trots expertkunskaper (tänker att de ändå tagit dit en kunnig person som som tagit ner henne på jorden) inte riktigt fattar vad som krävs för att ha en trädgård. Det är liksom bara drömmar, ingenting hon egentligen förmår.
Senast redigerad av DenUnderbareMannen 2026-06-26 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in