2026-05-31, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Ja det är så märkligt!! Varför har hon köpt den? Pontus verkar inte varit med på köpet och Elsa verkar skämmas för den, fattar inte grejen.
Sen tycker jag vardagsrummet är så sjukt fult och opersonligt, extremt omysigt, känns inte alls som ett hem ju?
Hela hemmet är tråkigt förvisso men vardagsrummet har hon helt gått vilse.
Dessutom 13 miljoner med ett kök inte större än en studentlya..
Citera
2026-06-01, 10:19
Medlem
Är det inte lite töntigt/fånigt att göra en intervju med sig själv som blogginlägg? Eller kanske vedertaget grepp som influencer...?
Citera
2026-06-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Är det inte lite töntigt/fånigt att göra en intervju med sig själv som blogginlägg? Eller kanske vedertaget grepp som influencer...?
Jo,lite knäppt är det ju,att hitta på både frågor och svar! Låtsats bli intervjuvad är att göra det lätt för sig.
I en äkta intervju skulle hon kanske få både knepigare och kritiska frågor vilket hon ju slipper här.
Citera
2026-06-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Det känns väldigt old school-bloggigt att göra. För 15 år sedan gick sådana frågelistor runt på ALLA bloggar.
Citera
2026-06-02, 08:08
Medlem
DenUnderbareMannens avatar
” Trodde för en sekund att jag hade en skrattmås med läskiga tänder som stod likt en Pixarfilm och gömde sig under bänken, men det var visst bara en ballong. Dags att checka ut för semester!”

Haha vad menas?
Citera
2026-06-02, 08:45
Medlem
jag lärde mig ett nytt ord när jag läste gårdagens blogginlägg. vaporiseras=att gå upp i rök. imponerande om det ingår i hennes ordinarie ordförråd hehe. jag har aldrig hört det och anser mig va hyfsat allmänbildad. oh well
Citera
2026-06-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
jag lärde mig ett nytt ord när jag läste gårdagens blogginlägg. vaporiseras=att gå upp i rök. imponerande om det ingår i hennes ordinarie ordförråd hehe. jag har aldrig hört det och anser mig va hyfsat allmänbildad. oh well
Alltså...det är inget ovanligt ord! Ordet vejpa kommer ju från vapour,(förångas).Vaporisera är en svensk version av det ordet.
Senast redigerad av petroliumxx 2026-06-02 kl. 08:51.
Citera
2026-06-02, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Alltså...det är inget ovanligt ord!
inte? jag har aldrig varken hört eller läst det förut, så så himla vanligt kan det inte va..
Citera
2026-06-02, 08:52
Medlem
Citat:
inte? jag har aldrig varken hört eller läst det förut, så så himla vanligt kan det inte va..
Alltså...det är inget ovanligt ord! Ordet vejpa t.ex kommer ju från vapour,(förångas).Vaporisera är en svensk version av det ordet.
Citera
2026-06-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Alltså...det är inget ovanligt ord! Ordet vejpa kommer ju från vapour,(förångas).Vaporisera är en svensk version av det ordet.
ja att vejpa kommer därifrån lyckades jag komma fram till, men grundformen....nja.
Citera
2026-06-02, 12:39
Medlem
Citat:

Det är inte så ovanligt men kanske används mer som fackspråk. Har hört det ett antal gånger.
Citera
2026-06-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Det är inte så ovanligt men kanske används mer som fackspråk. Har hört det ett antal gånger.
ja elsa kanske är kunnig inom kemi, oväntat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in