2026-06-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Örngottklänningen är verkligen kort, som många av hennes andra klänningar. Den hade varit jättefin, på en 7-åring.
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55350188001/in/photostream/

Tvivlar inte på att de åt en fantastisk midsommarmiddag. Men lite intressant ändå att Pontus bästa midsommar nånsin innebar middag med familjen på ett till synes ganska ödsligt ställe, som aktivitet: fota maten och sin poserande fru. Helt klart lite otraditionellt sätt att fira midsommar.

Verkligen. Reagerade också på att de drack en massa och sen körde hem?
Citera
2026-06-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Örngottklänningen är verkligen kort, som många av hennes andra klänningar. Den hade varit jättefin, på en 7-åring.
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55350188001/in/photostream/

Tvivlar inte på att de åt en fantastisk midsommarmiddag. Men lite intressant ändå att Pontus bästa midsommar nånsin innebar middag med familjen på ett till synes ganska ödsligt ställe, som aktivitet: fota maten och sin poserande fru. Helt klart lite otraditionellt sätt att fira midsommar.
Ja,hon är besatt av småflicksstilen!
Jag skrollade igenom dagens blogg på 5 sek.Så trista bilder,så förutsägbart,alla bilder har vi set varianter av 7000 ggr förut.Hade räckt med två bilder o en kort text.Ser hon inte det själv,eller ingår det i avtalet m Elle att hon måste ha visst antal foton hur trista de än är?
Citera
2026-06-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
kanske var alkoholfritt? tycker för övrigt att klänningen är riktigt snygg.
Citera
2026-06-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Jag skrollade igenom dagens blogg på 5 sek.Så trista bilder,så förutsägbart,alla bilder har vi set varianter av 7000 ggr förut.Hade räckt med två bilder o en kort text.Ser hon inte det själv,eller ingår det i avtalet m Elle att hon måste ha visst antal foton hur trista de än är?

Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
kanske var alkoholfritt? tycker för övrigt att klänningen är riktigt snygg.

Jag tycker också att klänningen var jättefin, jag vill ha den själv! Men det måste vara sååå tråkigt för Pontus (och Lynn) att ständigt fotografera Elsa och att allt måste dokumenteras. Hon tar verkligen alldeles för många bilder.
Citera
2026-06-24, 16:36
Medlem
Det är sorgligt alltihop. Livet blir inte något som händer – det blir något som måste planeras noggrant, observeras, kureras, värderas och sen berättas för omvärlden om. Och värdet av stunden ligger i blicken utifrån och eventuella likes. Och det sprider sig vidare till dom som läser som tittar på sina liv och undrar om det duger. Duger min man mina barn mitt hem min kropp. Är mina vänner snygga på bild? Fast allt som är på riktigt viktigt i livet är långt långt borta från allt det där ytliga. Elsa säljer skitdrömmar. Inte bara hon såklart. Överallt säljs det på oss. Mår ibland så illa av vår samtid.
Citera
2026-06-24, 17:12
Medlem
Citat:

Det blir lite äckligt med småflicksstilen och Lynns lilla jacka. Och hon skulle vara så mycket snyggare i lite längre klänning. Det är så osmickrande med kortkort på Elsa.
Citera
2026-06-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Det blir lite äckligt med småflicksstilen och Lynns lilla jacka. Och hon skulle vara så mycket snyggare i lite längre klänning. Det är så osmickrande med kortkort på Elsa.

Tycker inte att det är småflicksstil alls, utan väldigt 60-tals mod style. Men absolut en infantil klädstil att bära Lynns jacka.
Citera
2026-06-25, 06:36
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenUnderbareMannen
Från dagens blogg:

Peak ätstört att bära sin sons kläder

Citat:
Ursprungligen postat av Heksa
Verkligen. Och ser helt crazy nöjd ut:

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55342959799/in/photostream/

Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Äh tror hon bara har en liten ålderskris och dessutom försöker få de blå ögonen att riktigt poppa. Tycker inte hon beter sig ätstört direkt. Mer som att hon går på semaglutider och vem tusan kan klandra henne? Hon har ju varit överviktig samt haft cancer. Bra att hon tog tag i vikten.

Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie

Citat:
Ursprungligen postat av Carli

Citat:
Tycker inte att det är småflicksstil alls, utan väldigt 60-tals mod style. Men absolut en infantil klädstil att bära Lynns jacka.

Hoppas en av dem drack alkoholfritt. Glasen drinkarna serverades i var olika, kan ju vara för att drinken med alkohol i och den utan inte ska förväxlas. (För i övrigt var det ju tydligen samma sort de beställde.)

Men Elsa lär ju inte ha som mål att passa in i lågstadiekläder generellt. Nu råkade hennes sons jacka passa, det är väl helt odramatiskt? Den ser absolut inte infantil ut på henne på något sätt, en helt normal jacka som i design och snitt även en vuxen kan bära.
Jag tycker att Elsa ser högst normalviktig ut nu. Gillar man inte hennes ben får man väl titta bort.
(…förlåt, men ni kan väl inte på riktigt tycka att kvinnor med kroppsdelar just ni inte estetiskt uppskattar ska dölja dem? (Andra älskar muskulösa ben eller är helt neutrala inför dem.) Och kvinnor som någon anser fula, de ska bära heltäckande slöja?)
Citera
2026-06-25, 06:59
Medlem
Citat:
Nej,volanger och stora puffärmar och korta vippiga kjolar är verkligen inte 60-tals mod style! Snarare raka motsatsen! Få,om någon,vuxen kvinna klär i Madicken-stilen,Elsa gillar det,men det ser gräsligt ut.
Citera
2026-06-25, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Hoppas en av dem drack alkoholfritt. Glasen drinkarna serverades i var olika, kan ju vara för att drinken med alkohol i och den utan inte ska förväxlas. (För i övrigt var det ju tydligen samma sort de beställde.)

Men Elsa lär ju inte ha som mål att passa in i lågstadiekläder generellt. Nu råkade hennes sons jacka passa, det är väl helt odramatiskt? Den ser absolut inte infantil ut på henne på något sätt, en helt normal jacka som i design och snitt även en vuxen kan bära.
Jag tycker att Elsa ser högst normalviktig ut nu. Gillar man inte hennes ben får man väl titta bort.
(…förlåt, men ni kan väl inte på riktigt tycka att kvinnor med kroppsdelar just ni inte estetiskt uppskattar ska dölja dem? (Andra älskar muskulösa ben eller är helt neutrala inför dem.) Och kvinnor som någon anser fula, de ska bära heltäckande slöja?)

Och heltäckande slöja blir väl snart förbjudet så hur faan ska en kvinna klä sig? Det finns så många regler och jag har varit så omedveten om hur mycket åsikter folk har trots att jag är 60 år.
Citera
2026-06-25, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina

Har inte sett någon här skriva att Elsa borde dölja sina ben. Det de flesta av oss kommenterar är att hon är besatt av att se smal ut. Hon är jättesmal men är tydligen själv inte nöjd med sina ben och står därför alltid på tå och med korslagda ben. Det de flesta har åsikter om är att hon som 40-åring håller på med dessa fjortisfasoner istället för att vara nöjd med sig själv.. Sen tycker jag personligen att det inte är så snyggt med superkorta kjolar och klänningar men det har inget med hennes ben att göra.
Citera
2026-06-25, 11:02
Medlem
Citat:
Nej,volanger och stora puffärmar och korta vippiga kjolar är verkligen inte 60-tals mod style! Snarare raka motsatsen! Få,om någon,vuxen kvinna klär i Madicken-stilen,Elsa gillar det,men det ser gräsligt ut.

Jag tänkte på längden, A-linjeskärningen och mönstret på midsommarklänningen, volangerna på den är ju mer 70-talls. Jag tycker stora puffärmer är jättejättefint och får i alla fall inte associatoner til små flickor, utan romantisk vintage och antika nattlinner/klänningar för kvinnor. Babydollstilen började ju som nattlinne för vuxna kvinnor i efterkrigstiden, då det var brist på textilier. Designaren hatade fö det namnet och använde det aldrig. Men ja, lite äckligt när Elsa faktisk vill se ut som Madicken! Då blir det ju absolut småflicksstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in