2026-06-25, 23:39
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är du som Tomatkungen inne på att det bara är just ett brutet villkorat samtycke kring kondomanvändning som ska rendera i våldtäktsdom och 3 års fängelse?
Eller om villkoret är att kuken ska vara minst 25 cm och mannen sagt att det är den och sen visar det sig att den inte är det? = våldtäkt o fängelse?
Om samlaget är villkorat att kvinnan ska få bo på mannens yaht veckan därpå men när kvinnan kommer till hamnen är både mannen och yahten borta? = våldtäkt o fängelse?
Om samlaget är villkorat att mannen ska spruta inne i kvinnan men när han närmar sig skottet så drar han ur och skjuter satsen på golvet =våldtäkt o fängelse?

Men loool, jag förklarar hur lagen ser ut. Domstolen gör som alltid en bedömning av lagens rekvisit men ni som inte är jurister brukar inte fatta sånt och jag är för trött för att försöka förklara just nu.
Citera
2026-06-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Problemet är att du är man och läser detta. Du tror att saker är simpla. Abort är ju bara ett piller. Som att kissa ut sperman!

Herregud, tänk till lite. Till att börja med så är det en extrem brist på tillit, samtycke helt borta och sen riskera med allt vad sjukdomar och potentiell graviditet heter.

Den här domen är BRA för det kommer få idioter att fatta att samtycke inte bara är ngt "woke" påhitt utan ngt att tas seriöst. Beter man sig som en jävla neandertalare bara för att man är kåt så får man ta konsekvenserna också. Nu kanske killar tänker till en sekund extra innan de flåsande trycker in kuken i närmsta öppning.

Visst, det är ju inte likvärdigt att med våld föra sig på någon och samma känslor av panik och skräck är inte med, men har vi ett minimistraff (FB ÄLSKAR ju att ha högt i straff, speciellt för invandrare) så får man helt enkelt leva med det. Minimi är just det, minimi.

Våldta inte en person. Simpelt jävla koncept.

Och snälla, "killen"? Kom igen, fullt vuxen jävla idiot på 40+.

Snackar inte om någon korkad tonåring som inte ens vet vad en vagina är.
Du kan ju försöka tänka lite, samtycke är inte helt borta uppenbarligen ville ju ha sex eller hur?
Sedan hur exakt bevisas sk stealthing, kondomer åker av pga olycka hela tiden.
Ingen använder dom perfekt, nära nog noll procent använder ens nära rätt storlek

Hmm, hur funkar det då?
Var är det magiska samtycke då?

Är asexuell själv, och du vet noll om jag man eller inte. Så behöver inte komma med massa påhopp om mitt liv. Mina anekdoter har noll bäring för det första, om jag nu hade haft sådana. För det andra?
Inget intresse av sexuellt från början
Citera
2026-06-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningsborgen
Det sjuka är att det redan har hänt.. Julian Assange fallet. Och detta var innan samtyckeslagarna. Nu kan man ju även låsa in någon i förebyggande syfte med lagen "preventivt inlåsning" när det begås såpass grova saker som i denna VÅLDTÄKT

Precis, det har pågått länge och nu börjar allt falla på plats. Minsta lilla så kan staten fängsla dig för ett allvarligt brott, är du fortsatt persona non grata finns nu möjligheten till preventiv inlåsning, sekretess maskade rättsprotokoll med änsyn till "offret".

Fullständigt sinnessjukt, men det drabbar inte mig.
Citera
2026-06-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Ja, snubben gjorde fel och borde skämmas,
men den nya lagen är alltför hård.
Att någon går för långt, och inte lyssnar in partnern, är ju inte bra,
men det är ändå tusen gånger värre med en överfallsvåldtäkt.

3 år, plus flera hundratusen i skadestånd, plus social avrättning och stämpling för livet som våldtäktsman, och stängd dörr till karriär.

Det är hårt.

Missförstå mig rätt. Jag vill stå på offrets sida, och jag har djupaste sympatier.
Men något har ändå gått riktigt fel med den nya lagen.

Nu ville hon ju bara ha sex om de använde kondom. och så sprutar han ändå i henne och hon riskerar oönskad graviditet och eventuell könssjukdom. Dessutom är det extremt förnedrande för en kvinna att bli sprutad i, om hon inte vill det. Hon samtyckte inte till sex utan kondom och han sket i det = våldtäkt. Hon lär ha svårt att lita på män vid sex efter detta...

I övrigt kan mord och mord också skilja sig åt. Tex. är det nog mindre smärtsamt att dö genom ett skott i huvudet där man avlider på stört. Än att bli torterad till döds under flera timmar. Ska vi då säga att den som sköt ihjäl en person inte ska dömas för mord/inte bli sedd som en mördare, bara för att det är "värre att bli torterad till döds?" Nej, det tror jag inte du anser.

Den här 40+ mannen har våldtagit kvinnan, genom att låta bli kondom, trots att hon uttryckligen sagt till honom att kondom var ett måste. Hon samtyckte inte till samlag utan kondom. Han bröt mot det = våldtäkt. Det är lika mycket våldtäkt, trots att det finns överfallsvåldtäkter.
Citera
2026-06-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är snarare biologin som är olika.
Kvinnor är på många sätt sårbarare vid sex än vad män är.

1. kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur.
2. kvinnor kan bli gravida av sex och är det oönskad graviditet så måste de fatta det svåra beslutet om "abort eller inte abort" och gå igenom antingen abort med allt vad det innebär för kropp och hälsa. Eller graviditet, med allt vad det innebär för kropp, liv och hälsa.
3. kvinnor riskerar (mer än män) att få sitt rykte nedsvärtat med sin "bodycount".
4. vid en sexakt så är kvinnan i ett kroppsligt underläge, då det ju bokstavligen är hon som blir "påsatt". Hon kan inte "dra sig ur" innan utlösningen, för hon vet inte när mannen kommer, förens han gör det.

Sammantaget är kvinnan mer sårbar i en sexuell akt, än vad en man är. Så vill hon ha kondom, för att överhuvudtaget vilja ha sex. Så är det vad mannen verkligen behöver leverera!

Hur ofta har du hört män säga att de "villkorar p-piller användning för att ha sex med kvinnan"? Noll gånger, eller hur. Vill en man ligga med en kvinna, så gör han det i regel gladerligen. Utan att villkora om p-piller..... Så sådana fall finns förmodligen inte. Där en man har villkorat sex mot att kvinnan använder p-piller.
Du vet att sex ≠ penis i vagina, eller?
Kvinnor som vill undvika graviditet, kan ju förslagsvis.. Inte ha sperma nära ägget alls.
Rätt korkat att engagera sig I bokstavligen det enda sättet graviditet kan ske alls om vill undvika det, eller hur? Hmm..?
Särskilt när ingen tvingar de till det o det inte är nödvändigt.

Kvinnor spenderar faktiskt majoriteten av sina liv, med att inte bli gravida. Så tom abstinens funkar bevisligen, om nu inte vill ha sex som inte är vaginalt
Citera
2026-06-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Va? Varför tjatar du om att säga direkt efter att man ljög? Vad spelar det för roll om man gör det direkt efter eller om man får reda på det i efterhand?

För att hon då ligger där naken, sårbar och med hans säd fortsatt i sin vagina... Vilket hon inte vill ha. Och hon har uttryckligen sagt ifrån innan sexet att hon vill ha sex med kondom, inte utan. Och så skiter han i det. och berättar direkt när han har fått utlösning om att han skitit i det. Det är något jädrigt elakt och utstuderat över det hela. Förnedrande. Ja, våldtäkt.
Citera
2026-06-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Precis, det har pågått länge och nu börjar allt falla på plats. Minsta lilla så kan staten fängsla dig för ett allvarligt brott, är du fortsatt persona non grata finns nu möjligheten till preventiv inlåsning, sekretess maskade rättsprotokoll med änsyn till "offret".

Fullständigt sinnessjukt, men det drabbar inte mig.

Det är bara kolla kommentarsfälten på Facebook. Samtliga är inavlade idioter som skäller som små hundar. Helt efterblivna och förda bakom ljuset. Du som har förstånd till skillnad från många här, läs gärna min tråd:
https://www.flashback.org/t3734097
Citera
2026-06-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Den enda som tramsar är du. Vad jag skulle känna och vad som faktiskt skett är två olika saker. Om min fru är otrogen mot mig så skulle jag känna mig väldigt sårad, men det betyder inte att jag har blivit utsatt för grov misshandel.

I fallet ärendet gäller, så är det en klockren våldtäkt.
Citera
2026-06-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Jag vet inte om någon redan påpekat det för dig men det är lagligt att ge någon HIV nuförtiden, så vadå?
Det är det inte. Däremot så är det lagligt att ha sex med någon utan att berätta att man har HIV, givet att man sköter behandlingen. Och anledningen att det är lagligt är att du då inte är smittsam.
Citera
2026-06-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Du vet att sex ≠ penis i vagina, eller?
Kvinnor som vill undvika graviditet, kan ju förslagsvis.. Inte ha sperma nära ägget alls.
Rätt korkat att engagera sig I bokstavligen det enda sättet graviditet kan ske alls om vill undvika det, eller hur? Hmm..?
Särskilt när ingen tvingar de till det o det inte är nödvändigt.

Kvinnor spenderar faktiskt majoriteten av sina liv, med att inte bli gravida. Så tom abstinens funkar bevisligen, om nu inte vill ha sex som inte är vaginalt

Men vet du inte vad ärendet handlar om?
Hon hade uttryckligen sagt att hon ville ha kondom vid sex med den här 40+ mannen = hon ville inte ha sex utan kondom. Han hade sex med henne ändå, utan kondom, något hon inte har samtyckt till. Och säger det till henne precis efter att han har fått utlösning. Detta är våldtäkt.
Citera
2026-06-25, 23:54
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Att vi fått vida brottsdefinitioner är också ett problem som jag ser det men det är ju vad folk vill ha. Kanske skulle den här våldtäkten egentligen rubricerats som försök till grov misshandel eller liknande?

Vi har skapat ett samhälle där rim och reson inte gäller, sunt förnuft hör till gårdagen. Nu är jag inte helt säker heller på det här med villkorlig frigivning. Men ska killen sitta 2/3 av straffet eller 3/4? Gissar att de flesta anser att han ska sitta tiden ut och sedan finnas med i något offentligt register över dömda våldtäktsmän.

Problemet med det här är inte bara att folk sitter i finkan i flera år för att typ ha fingrat på någons bröst utan tillåtelse. Utan också att begreppet våldtäkt blir urvattnat. Tänk att vara offer för en riktig överfallsvåldtäkt och förövaren får samma straff som en kondomvägrare. Det är på samma nivå som att säga "misshandel som misshandel" och mena att en örfil är motsvarande att ett gäng stampar dig i koma mot asfalten.
Citera
2026-06-25, 23:57
Medlem
Så himla bra!

Hur många gånger har det där med kondom slätats över för att killen inte vill? Och tar för givet att det är graviditet tjejen skyddar sig mot. Inte kul att åka på en könssjukdom, som kan leda till sterilitet eller, varför inte HIV.
Kondom respekteras sällan, vilket hänger på bekvämlighet hos killen. Inget annat.

Kul nu att det blev dom. Sen kanske våldtäckt kan diskuteras. Misshandel, ofredande... Vad blir domen om någon spottar en person/tjänsteman i ansiktet ? Lite så här, kroppsvätskor som ofrivilligt hamnar i en kvinnas kropp.

Så bra markör iaf att det blev dom.
.någon som läst ett namn? Stod något om något dansevent i artikeln... någon som vet vilket ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in