Citat:
Ursprungligen postat av
Anthraxious
Problemet är att du är man och läser detta. Du tror att saker är simpla. Abort är ju bara ett piller. Som att kissa ut sperman!
Herregud, tänk till lite. Till att börja med så är det en extrem brist på tillit, samtycke helt borta och sen riskera med allt vad sjukdomar och potentiell graviditet heter.
Den här domen är BRA för det kommer få idioter att fatta att samtycke inte bara är ngt "woke" påhitt utan ngt att tas seriöst. Beter man sig som en jävla neandertalare bara för att man är kåt så får man ta konsekvenserna också. Nu kanske killar tänker till en sekund extra innan de flåsande trycker in kuken i närmsta öppning.
Visst, det är ju inte likvärdigt att med våld föra sig på någon och samma känslor av panik och skräck är inte med, men har vi ett minimistraff (FB ÄLSKAR ju att ha högt i straff, speciellt för invandrare) så får man helt enkelt leva med det. Minimi är just det, minimi.
Våldta inte en person. Simpelt jävla koncept.
Och snälla, "killen"? Kom igen, fullt vuxen jävla idiot på 40+.
Snackar inte om någon korkad tonåring som inte ens vet vad en vagina är.
Du kan ju försöka tänka lite, samtycke är inte helt borta uppenbarligen ville ju ha sex eller hur?
Sedan hur exakt bevisas sk stealthing, kondomer åker av pga olycka hela tiden.
Ingen använder dom perfekt, nära nog noll procent använder ens nära rätt storlek
Hmm, hur funkar det då?
Var är det magiska samtycke då?
Är asexuell själv, och du vet noll om jag man eller inte. Så behöver inte komma med massa påhopp om mitt liv. Mina anekdoter har noll bäring för det första, om jag nu hade haft sådana. För det andra?
Inget intresse av sexuellt från början