2026-06-25, 19:23
  #49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Och det betyder naturligtvis inte att en miljardär betalar mindre i skatt än en låginkomsttagare. Det kan vara så att miljardärer är ofta egna företagare och kan plocka ut en del som kapital. Men att jämföra dessa imkomstslag är korkat och oärligt. Skulle någon mot förmodan plocka ut en miljard som inkomst av tjänst skulle denna person betala mer än 20 procent

Inte fan betalar en låginkomsttagare 40 procent i skatt.
Citera
2026-06-25, 19:26
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Inte fan betalar en låginkomsttagare 40 procent i skatt.
Jag sa ju att han ljög. Men naturligtvis lägger han samman alla skatter så som moms för att få fram den siffran men trollade bort den när han pratade om miljardären
Citera
2026-06-25, 20:41
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Har en stilla förundran. När man talar om mer invandring. Varför talas det aldrig om ex. flyktingar från Venezuela? Varför är det bara araber och svarta som ska få komma hit? Känns som vi har preferenser i vårt mottagande. Var möjligen Olof Palme lite småkåt på lurvigheterna, ville man sänka medelvärdet på kikar, eller vilken agenda ligger bakom ?
Det där har bara att göra med vilka flyktingar som finns i Europa. Sverige åker på att ta sin andel av bördan.

Man kan titta på andelen flyktingar i Europa som Sverige tar. Den beror INTE på vilka partier som har Riksdagsmajoritet.

De från Venezuela blir illegala invandrare i USA.
Citera
2026-06-25, 20:42
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Lyssnade på hellden det är otroligt att någon kan rösta på miljöpartiet med han som språkrör. Inte nog med att han svamlar och säger fel. Han ljuger också. En miljardär betalar en honom 20 procent skatt medan en låginkomsttagare betalar 40 procent. Snacka om att stå och ljuga å ändå jublar idioterna i publiken. Får väl ändå vara glad över att det är glest i publiken
Så där har även LO-ekonomerna hållit på då och då genom decennierna.
Citera
2026-06-25, 20:51
  #53
Medlem
DI Ledare har kommenterat Halldens tal https://www.di.se/ledare/mer-vanster-an-vansterpartiet/

• Ett Sverigekort som ska kosta 499 kronor i månaden (249 för ungdomar, studenter och pensionärer). Med det ska man kunna åka med kollektivtrafiken överallt i Sverige, alltså inte bara där man själv bor. ”Det är ingen utopi, det är grön politik”, som Daniel Helldén sa.

• Den som bor på landet ska få upp till 60.000 kronor i elbilsbonus. Den som leasar elbil ska bara betala 1.500 kronor i månaden.

• Barnbidraget ska höjas, och ensamstående föräldrar ska få ett tillägg.

• Slopat karensavdrag.

• Förkortad arbetstid, först till 35 timmar i veckan, sedan till fyradagarsvecka. Eller som Daniel Helldén uttryckte det: ”I dag är det torsdag och i mitt Sverige så är vi lediga i morgon.”

Miljöpartiet har levt länge på uppfattningen att man varken är höger eller vänster, skriver Di:s Tobias Wikström.

Och då nämnde språkröret inte alla de förslag som partiet tagit ställning för, exempelvis: Kontinuerligt ökande statsbidrag till kommuner och regioner. Statligt stöd till billiga hyresrätter. Statligt stöd till klimatanpassning.


Mycket spendering från fogdens stöldgods (skatterna). Men enligt ledaren så nämner inte MP något om hur man skall finansiera detta. Genom att chockhöja skatter eller genom att sluta slösa på annat. Det är tomt. Den föreslagna ökade plundringen räcker inte på långa vägar.

Och får Mp igenom sina skatter mm så är vi tillbaka på 80-talet. Och kör med full fart mot att bli ett Nordkorea i Europa.

Tidigare hade jag partierna mest till vänster i ordningen: V-SD-S-Mp. Men nu får jag nog ändra till V-Mp-SD-S. Mp har tagit ett betydande kliv till vänster.
Citera
2026-06-25, 20:52
  #54
Medlem
Någon som vet om Daniel Helldén har kvar bilen ?
Dvs en bil som stod på hens morsa ?
Har Helldén ens ett körkort ?
Av partierna så är MP det parti som har en låg andel
körkortsinnehavare.

Troligen så stod bilen kvar på hens morsa därför
att hen då kunde lösa ut ett
boendeparkeringstillstånd för bilen.

Morsan ska väl ha varit skriven inne i Sthlms innerstad någonstans.
Eller är det någon som har bättre koll på detta med
bilinnehavet och denne skojare ?

Helldén kanske har en gammal SUV som han fraktar "tunga stenar"
med som går på fuldiesel.
Med giftig bottenfärg.

Helldén är en sann opportunist och vänsterpopulist som försöker köpa
röster med enkla budskap. Populist som populist, skit samma.

Eller var det någon annan MPare som körde omkring i morsans gamla bensinslukande
fossilbil ?

Här är i vart fall Helldéns första handlingsprogram från 19 november år 2023,
signerat bland annat Klaus Schwab och WEF:

(FB) Daniel Helldén (mp) - vad vet vi om honom?

Att Helldén llirar ihop med WEF är väl ganska tydligt att hen går i storkapitalisternas
intressen ?

Vart har Grönsaks-Jesus Gustav Fridolin tagit vägen nu då ?
Är hen ute och räddar glaciärerna, klimatet och valarna ?
Limmat fast sig ppå vindkraftverkens propellrar ?

Eller jobbar hen vidare som lärare ?
Eller åkt fast på Dumpen ?
Helldén kanske också dyker upp på Dumpen ?
Citera
2026-06-25, 23:10
  #55
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
https://www.friatider.se/mps-vallofte-okad-invandring

https://www.dn.se/sverige/alice-bah-kuhnke-sa-ska-mp-vaxa-i-valet/

Varför heter partiet Miljöpartiet när den viktigaste frågan är invandringen enligt många inom partiet?

MP = Massinvandringspartiet.

Socialdemokraternas bästa kompisar. Allt prat om stram invandring från Socialdemokraterna är bara skitsnack.

Efter i höst så öppnas portarna igen och Sverige får börja om från ruta ett med invandringskaoset om de rödgröna vinner.
Ökad invandring, 280 miljarder på nya järnvägar, stoppa ny kärnkraft, höjda skatter för rika, ännu en bankskatt och så kortare arbetstid på det.

Vilken mellanstadieelev som helst kan räkna ut att det leder till samhällsekonomisk kris, till att industrin och investerarna flyttar ut, att elen blir astronomiskt dyr och att det blir oerhört svårt att hitta de ytterligare lärare, sjuksköterskor, läkare etc som krävs när arbetstiden förkortas.

Miljöpartoet verkar ha gått fullständigt bananas. Obegripligt att någon ens funderar på att rösta på dem.
Citera
2026-06-26, 03:47
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
SD och andra partier måste nog köra en liten avig taktik för att rädda Sverige.
Det parti som är mest skadligt för Sverige är MP.
Så nu när Tidö 2.0 är kört så måste nog dom vuxna i rummet rösta fram eller lägga ned rösterna så S Magdalena Andersson kan bilda en minoritetsregering, eller tvärtom att S släpper fram en Tidö minoritetsregering.
MP måste till varje pris hållas från all makt.

Utan s så hade mp varit helt meningslöst och hamnat utanför riksdagen.

mp= s= mp.
Citera
2026-06-26, 03:48
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ökad invandring, 280 miljarder på nya järnvägar, stoppa ny kärnkraft, höjda skatter för rika, ännu en bankskatt och så kortare arbetstid på det.

Vilken mellanstadieelev som helst kan räkna ut att det leder till samhällsekonomisk kris, till att industrin och investerarna flyttar ut, att elen blir astronomiskt dyr och att det blir oerhört svårt att hitta de ytterligare lärare, sjuksköterskor, läkare etc som krävs när arbetstiden förkortas.

Miljöpartoet verkar ha gått fullständigt bananas. Obegripligt att någon ens funderar på att rösta på dem.

Tycker inte att de är mycket mer galna än den övriga 7-klövern.
Citera
2026-06-26, 06:12
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Utan s så hade mp varit helt meningslöst och hamnat utanför riksdagen.

mp= s= mp.
MP har även samarbetet med Moderaterna, 2011 gjorde Reinfeldt/Kristersson upp med MP om världens generösaste asyl/arbetskraftsinvandring som ledde till asylkaoset 2025.
Oavsett höger eller vänster regeringar så är MP garanten för dåliga beslut.
MP måste isoleras.
Citera
2026-06-26, 06:23
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
MP har även samarbetet med Moderaterna, 2011 gjorde Reinfeldt/Kristersson upp med MP om världens generösaste asyl/arbetskraftsinvandring som ledde till asylkaoset 2025.
Oavsett höger eller vänster regeringar så är MP garanten för dåliga beslut.
MP måste isoleras.

Om det inte vore för Sd så hade Mp:s invandringspolitik nu varit för handen.

s och tidigare Reinfeldt sökte upp MP (s vil det fortfarande) på ett målsökande sätt, inte tvärtom.

Förövarna är alltså s och m.
Citera
2026-06-26, 20:23
  #60
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det där har bara att göra med vilka flyktingar som finns i Europa. Sverige åker på att ta sin andel av bördan.

Man kan titta på andelen flyktingar i Europa som Sverige tar. Den beror INTE på vilka partier som har Riksdagsmajoritet.

De från Venezuela blir illegala invandrare i USA.

Fel. Norge och Danmark har helt annan invandring, om än MENA-invandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in