2026-06-24, 14:38
  #1
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Miljöpartiet lyfter fram sin EU-parlamentariker Alice Bah Kuhnke som dragplåster i valrörelsen. Hennes budskap är tydligt: invandringen måste öka ytterligare.
– Svenska folket vet att vi behöver bli fler människor i Sverige, inte färre, säger Alice Bah Kuhnke.

I en intervju med Dagens Nyheter säger Alice Bah Kuhnke att hon deltar "på alla plan" i valkampanjen.

Hjärtefrågan är invandringen.

https://www.friatider.se/mps-vallofte-okad-invandring

https://www.dn.se/sverige/alice-bah-kuhnke-sa-ska-mp-vaxa-i-valet/

Varför heter partiet Miljöpartiet när den viktigaste frågan är invandringen enligt många inom partiet?

MP = Massinvandringspartiet.

Socialdemokraternas bästa kompisar. Allt prat om stram invandring från Socialdemokraterna är bara skitsnack.

Efter i höst så öppnas portarna igen och Sverige får börja om från ruta ett med invandringskaoset om de rödgröna vinner.
Citera
2026-06-24, 15:04
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
https://www.friatider.se/mps-vallofte-okad-invandring

https://www.dn.se/sverige/alice-bah-kuhnke-sa-ska-mp-vaxa-i-valet/

Varför heter partiet Miljöpartiet när den viktigaste frågan är invandringen enligt många inom partiet?

MP = Massinvandringspartiet.

Socialdemokraternas bästa kompisar. Allt prat om stram invandring från Socialdemokraterna är bara skitsnack.

Efter i höst så öppnas portarna igen och Sverige får börja om från ruta ett med invandringskaoset om de rödgröna vinner.
Ja det är väldigt ambivalent att kalla sig miljöparti samtidigt som man vill massimportera folk till kalla och resurskrävande nordenfolk från varma länder där det ekologiska fotavtrycket är mindre. Det är helt motsatt vad man kallar sig…
Citera
2026-06-24, 15:07
  #3
Moderator
Diagorass avatar
Partier och partipolitik --> Valet 2026
/Moderator
Citera
2026-06-24, 15:23
  #4
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Varför heter partiet Miljöpartiet när den viktigaste frågan är invandringen enligt många inom partiet?

MP = Massinvandringspartiet.

Socialdemokraternas bästa kompisar. Allt prat om stram invandring från Socialdemokraterna är bara skitsnack.

Efter i höst så öppnas portarna igen och Sverige får börja om från ruta ett med invandringskaoset om de rödgröna vinner.

Mljöpartiet är faktiskt inte alls ett miljöparti. Miljöpartiet är istället ett invandringsextremt parti som vill ha obegränsad invandring utan kontroll. Även det leder till ökade miljöproblem i Sverige, på alla plan. Miljöpartiet är ett miljöförsämrarparti. De kommer att åka ut på alla lögner om invandringen och klimatet!
Citera
2026-06-24, 15:58
  #5
Medlem
SD och andra partier måste nog köra en liten avig taktik för att rädda Sverige.
Det parti som är mest skadligt för Sverige är MP.
Så nu när Tidö 2.0 är kört så måste nog dom vuxna i rummet rösta fram eller lägga ned rösterna så S Magdalena Andersson kan bilda en minoritetsregering, eller tvärtom att S släpper fram en Tidö minoritetsregering.
MP måste till varje pris hållas från all makt.
Citera
2026-06-24, 16:00
  #6
Medlem
IceEyess avatar
På vilket vis skulle ökad invandring vara nödvändigt? Rör det sig om arbetskraft så har vi en relativt hög arbetslöshet som man kan använda sig av. Ökat antal människor innebär därtill ökad konsumtion och därmed slitage på miljön/klimatet, vilket rimmar illa med partiets officiella kärnfråga.

Att Bah dessutom tror sig kunna tala för alla invånare när hon påstår att "svenska folket vet att vi behöver bli fler" talar sitt tydliga språk.
Citera
2026-06-24, 16:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
På vilket vis skulle ökad invandring vara nödvändigt? Rör det sig om arbetskraft så har vi en relativt hög arbetslöshet som man kan använda sig av. Ökat antal människor innebär därtill ökad konsumtion och därmed slitage på miljön/klimatet, vilket rimmar illa med partiets officiella kärnfråga.

Att Bah dessutom tror sig kunna tala för alla invånare när hon påstår att "svenska folket vet att vi behöver bli fler" talar sitt tydliga språk.

Vi behöver ju bli fler, det är det väl ingen vettig människa som säger emot? Sen hur lösningen ser ut kan man ju diskutera. Vi lever i ett system som kräver ständig tillväxt och vi lever i ett relativt glesbefolkat land. Somliga anser att höjd pensionsålder är rätt väg att gå medans andra menar att arbetstiden bör förlängas snarare än förkortas. Sen har vi såna som anser att vi har plats i landet för folk utifrån som kan hjälpa till att jobba och nå en högre tillväxt. Alice tillhör väl de senare.

Dock är väl Miljöpartiet ett parti som ifrågasatt om ständig tillväxt är vad som ska driva mänskligheten framåt då de tycks mena att livet bör vara mer än arbete. Dessa tokstollar.
Citera
2026-06-24, 16:11
  #8
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
https://www.friatider.se/mps-vallofte-okad-invandring

https://www.dn.se/sverige/alice-bah-kuhnke-sa-ska-mp-vaxa-i-valet/

Varför heter partiet Miljöpartiet när den viktigaste frågan är invandringen enligt många inom partiet?

MP = Massinvandringspartiet.

Socialdemokraternas bästa kompisar. Allt prat om stram invandring från Socialdemokraterna är bara skitsnack.

Efter i höst så öppnas portarna igen och Sverige får börja om från ruta ett med invandringskaoset om de rödgröna vinner.

Det var pga av miljöfrågorna de en gång bildades. Därefter har de behållt namnet då det drar väljare. Med ett annat namn hade de nog inte suttit i riksdagen.
Citera
2026-06-24, 16:25
  #9
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vi behöver ju bli fler, det är det väl ingen vettig människa som säger emot? Sen hur lösningen ser ut kan man ju diskutera. Vi lever i ett system som kräver ständig tillväxt och vi lever i ett relativt glesbefolkat land. Somliga anser att höjd pensionsålder är rätt väg att gå medans andra menar att arbetstiden bör förlängas snarare än förkortas. Sen har vi såna som anser att vi har plats i landet för folk utifrån som kan hjälpa till att jobba och nå en högre tillväxt. Alice tillhör väl de senare.

Dock är väl Miljöpartiet ett parti som ifrågasatt om ständig tillväxt är vad som ska driva mänskligheten framåt då de tycks mena att livet bör vara mer än arbete. Dessa tokstollar.

Även om det du skriver skulle stämma så har läget ändrats helt nu med AI.

AI kommer fortsätta ta över fler och fler jobb så någon ökning av befolkningen kommer vara helt i onödan. Det enda som händer är att vi får fler araber och afrikaner och därmed också fler problem.

Det är robotar som kommer torka Barbro och Bengt i röven om 20 år.
__________________
Senast redigerad av Steinarr 2026-06-24 kl. 16:37.
Citera
2026-06-24, 17:12
  #10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Vänstern vill samma sak så risken att dammluckorna återigen öppnas är överhängande om oppositionen vinner. Maggans snack om stram invandringspolitik är bara skitsnack och kommer säljas ut första veckan.
Citera
2026-06-24, 17:17
  #11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
https://www.friatider.se/mps-vallofte-okad-invandring

https://www.dn.se/sverige/alice-bah-kuhnke-sa-ska-mp-vaxa-i-valet/

Varför heter partiet Miljöpartiet när den viktigaste frågan är invandringen enligt många inom partiet?

MP = Massinvandringspartiet.

Socialdemokraternas bästa kompisar. Allt prat om stram invandring från Socialdemokraterna är bara skitsnack.

Efter i höst så öppnas portarna igen och Sverige får börja om från ruta ett med invandringskaoset om de rödgröna vinner.


Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ja det är väldigt ambivalent att kalla sig miljöparti samtidigt som man vill massimportera folk till kalla och resurskrävande nordenfolk från varma länder där det ekologiska fotavtrycket är mindre. Det är helt motsatt vad man kallar sig…

Ni bör rösta på något av Tidöpartierna om ni vill slippa denna galenskap.
Citera
2026-06-24, 17:20
  #12
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vi behöver ju bli fler, det är det väl ingen vettig människa som säger emot? Sen hur lösningen ser ut kan man ju diskutera. Vi lever i ett system som kräver ständig tillväxt och vi lever i ett relativt glesbefolkat land. Somliga anser att höjd pensionsålder är rätt väg att gå medans andra menar att arbetstiden bör förlängas snarare än förkortas. Sen har vi såna som anser att vi har plats i landet för folk utifrån som kan hjälpa till att jobba och nå en högre tillväxt. Alice tillhör väl de senare.

Dock är väl Miljöpartiet ett parti som ifrågasatt om ständig tillväxt är vad som ska driva mänskligheten framåt då de tycks mena att livet bör vara mer än arbete. Dessa tokstollar.


Anser tvärtom att befolkningen behöver minska, men alla tycker naturligtvis olika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in