Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Var påstår jag det fetade? Nej det har jag inte gjort. Det är ett grovt falsarium. Och är milt uttryckt ett synnerligen otrevligt beteende.
Jag har bara talat om min egen villa. Därmed att du jämrade dig över att jag var otrevlig när jag menade att det var irrelevant.
Tittar jag hos elbruk på snittpriset för el i SE3 år 2025 så låg det på 51.25 öre. Lägger man på nätavgift, fasta avgifter, energiskatt och moms hamnar man under 2 kr.
Det är väl bara att du lägger till det om du vill då.
Men det är inte så att det ingår i driftskostnad.
My bad! Du höll med om slemmets claim om att 3500kr var rimligt men vi lämnar det, jag är inte intresserad av att argumentera över internet. Det får du göra med göteborgaren eller annat vänsterfolk. Jag är absolut inte en av dom.
Vad jag vill säga dock är att du och din kompis som bara brygger kaffe i sin villa är inga representativa individer för snittpopulationen i svensk villa. Jag har mängder av vänner i villa och de har (mig inkluderat, 90 & sena 80 talister) alltid flyttat ut till hus efter att kidsen kommit. Vi lagar mat i våra hus, badar badkar med ungarna, använder tvätt och diskmaskinerna ofta, dammsuger, använder högtryckstvätt, fixar och donar i trädgården - allt drar el. Sedan har vi såklart familj av äldre slag med utflugna ungar, eller äldre kusiner som har tonårsungar. Diskuterar givetvis inte driftkostnader med varenda jävel jag har kontakt med men med några gör jag faktiskt det och det är ingen som driftar sin kåk på 3500kr det kan jag lova. Du skrev något om villaförsäkring på 500kr, det har jag heller aldrig hört talas om.
Det är dyrt att bo i hus så är det bara.