Citat:
Ursprungligen postat av
Under10
Det kan mycket väl vara så att hon har gikt. Men jag är övertygad om att hon satt diagnosen själv. Inte att en doktor givit henne diagnosen. Alice vet om den här tråden och att hon inte blir trodd. Hade hon fått ett läkarutlåtande på papper eller en skriven diagnos i sin journal hade hon lagt ut den i storys snabbt som attan för att bevisa att hennes besvär faktiskt stämmer.
Det är också något som är ganska "smart" att göra om man inte blir trodd.
Hennes historier går inte ihop.
Hon säger en sak och gör en annan.
I hennes fall borde det komma upp bilder på mat med texten "jag ska nu ändra min kost till näringsrik kost och kost som ska vara bra för dessa besvär, jag ska göra allt jag kan för att läka min kropp inifrån till den nivån att jag lever dagarna och inte bara överlever"
Jag har en kronisk sjukdom där jag får hjälp med behandlingar och mediciner, men det absolut största jobbet (och förändringen) har jag gjort själv.
Dels träning men framförallt kosten var min brytpunkt! Jag är så överlycklig för det. Det går inte att beskriva skillnaden på mitt mående idag.
Jag la till, ändrade och uteslöt vissa saker i min kost. Det tog ett år innan jag på riktigt märkte en väsentlig skillnad.
Jag vägrar leva mitt liv sjuk, bara för att jag är sjuk...
Det är ingen näring i proteinbars, du får lite extra protein bara...
Alice vill inte vara frisk. Punkt. Och detta VET hon om.
Snälla Alice. Tro det eller ej men jag bryr mig! Du irriterar, frustrerar och triggar mig...men! Jag bryr mig. Vänd på skutan. Gör det du kan! Börja läka dig själv inifrån. Inte bota, men hjälp kropp och knopp till ett bättre leverne.
100%! Om hon kan gå så långt att hon svälter sig själv för att få olika följdsjukdomar så att hon får somatiska besvär och kan få sympatier (plus mammans uppmärksamhet) pga det, så kommer hon ALDRIG göra något för att bli bättre. Aldrig!
Och jag håller med, det är vansinnigt att hon aldrig lagt upp ett enda bevis på att hon faktiskt har en sjukdom. Det enda man sett svart på vitt är läkarens utlåtande om att hon riskerar refeeding syndrom, att hon her en komplex personlighetsstörning, att hon smugglat in laxermedel etc. Sen får man dra slutsatserna själv av det…