Idag, 11:07
  #1165
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suggan.
Vart hittade du den maskade aktbilagan?
Finns inte med i FUP 🫤

Kan du lägga upp?
Ursäkta segt svar.

Aktbilaga 62, kraftigt maskerad genom att de flesta sidor har klippts bort (egentligen ett otillåtet sätt att maskera men jag orkade inte tjafsa om det): https://nippydrop.com/v/GD1ND06F
Citera
Idag, 11:12
  #1166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Precis som pedofiler dödar och gör sig av med sina offer när offret anses "age out" (uppnått en ålder då de inte är sexuellt attraktiva längre för pedofilen) så tror jag att även i Emmas fall var det dags att göra sig av med dottern. Dottern skulle med åldern bli mer verbal och kunna uttrycka för omgivningen, förskolepersonal, sjukvårdspersonal mfl om sina svåra hemförhållande och hur hon lämnades ensam.

Jag förstår inte hur ingen reagerat på ett litet barn som måste ha varit ofta uttorkad och lämnad utan näring långa perioder, det måste ha synts. Så enligt empatistörda Emma var det nog dags att göra sig av med alla bevis, dvs döda dottern.
Var ju en del vab och tillfällen då D inte var på förskolan trots att E var på jobbet och då kunde ingen märka om hon var tex uttorkad eller påtagligt tröttare än vanligt , förskolan talar om ett barn som var glad men lite tillbakadragen som gillade att sitta och måla eller pyssla så de uppfattade väl bara att hon som person var ett stillsamt barn dessutom visste de att hon skulle utredas för autism .
Citera
Idag, 11:28
  #1167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Ursäkta segt svar.

Aktbilaga 62, kraftigt maskerad genom att de flesta sidor har klippts bort (egentligen ett otillåtet sätt att maskera men jag orkade inte tjafsa om det): https://nippydrop.com/v/GD1ND06F


Känns verkligen som att Soc och andra myndigheter har svalt Emmas berättelse om pappan med hull och hår.

Jag reagerar på att E säger att pappan är manipulativ.... Undrar vem det är som är manipulativ egentligen.
__________________
Senast redigerad av trazdockans Idag kl. 11:48.
Citera
Idag, 11:49
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Känns verkligen som att Soc och andra myndigheter har svalt Emmas berättelse om pappa med hull och hår.
Jag reagerar på att E säger att pappan är manipulativ....
Med tanke på att polis varit i hemmet pga våld och det då gjorts en anmälan till soc om att D varit vittne till detta fanns det ju uppgift som talade emot pappan men samtidigt sägs det att han inte förstår att det är viktigt att han finns närvarande i Ds liv.
E kan vara i behov av stöd men uppenbarligen har soc fått uppgift om att morföräldrarna stödjer tillräckligt eftersom det inte informeras om möjlighet att söka stödfamilj
Citera
Idag, 11:57
  #1169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med tanke på att polis varit i hemmet pga våld och det då gjorts en anmälan till soc om att D varit vittne till detta fanns det ju uppgift som talade emot pappan men samtidigt sägs det att han inte förstår att det är viktigt att han finns närvarande i Ds liv.
E kan vara i behov av stöd men uppenbarligen har soc fått uppgift om att morföräldrarna stödjer tillräckligt eftersom det inte informeras om möjlighet att söka stödfamilj

Behöver faktiskt inte betyda nånting.
Kan lika gärna vara hon som - under ett bråk - hotat med att ringa polisen och säga att han slår henne. Och gör det.

Ni i tråden som kände Emma, vet ni om det finns ngt konkret som visar att han faktiskt varit våldsam. Nån som sett honom vara våldsam t.ex?
Citera
Idag, 12:18
  #1170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Behöver faktiskt inte betyda nånting.
Kan lika gärna vara hon som - under ett bråk - hotat med att ringa polisen och säga att han slår henne. Och gör det.

Ni i tråden som kände Emma, vet ni om det finns ngt konkret som visar att han faktiskt varit våldsam. Nån som sett honom vara våldsam t.ex?
Nej det betyder bara att det varit någon form av våld/bråk där polis tillkallats där det varit barn närvarande ,Det som nämnts i ansökan om ensam vårdnad tar upp att pappan inte bor i Sverige och psykisk misshandel och dålig kvinnosyn .Den psykiska misshandeln och dåliga kvinnosynen kan vara att pappan tyckt att E skulle vara mamma och ta hand om sitt barn samt ta sin del av hushållssysslor som enligt pappan var han som skötte
Citera
Idag, 12:23
  #1171
Medlem
Intervjuv med V i GP idag.
Nån som har abonnemang och kan berätta vad dom skriver?


Citat:
Mammans ex om flickan som brann inne i Biskopsgården: ”Kunde jag gjort mer?”
https://www.gp.se/krim/mammans-ex-om-flickan-som-brann-inne-i-biskopsgarden-kunde-jag-gjort-mer.579762ed-d24b-4836-ba3b-234 7a2aee8f5


Han har alltså dumpat henne? Lol
Citera
Idag, 12:29
  #1172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej det betyder bara att det varit någon form av våld/bråk där polis tillkallats där det varit barn närvarande ,Det som nämnts i ansökan om ensam vårdnad tar upp att pappan inte bor i Sverige och psykisk misshandel och dålig kvinnosyn .Den psykiska misshandeln och dåliga kvinnosynen kan vara att pappan tyckt att E skulle vara mamma och ta hand om sitt barn samt ta sin del av hushållssysslor som enligt pappan var han som skötte


Det framgår i sms på sidan 813 , 814, 818 att han försökt ta över vårdnaden, lovade att Daya skulle få gå till parken och att han inte ska döma E
Citera
Idag, 12:36
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
Det framgår i sms på sidan 813 , 814, 818 att han försökt ta över vårdnaden, lovade att Daya skulle få gå till parken och att han inte ska döma E
Problemet är att han inte bodde i Sverige och det var del i att E fick ensam vårdnad , hade han haft möjlighet att initiera en vårdnadstvist hade det säkert kunnat bli så att han fått vårdnaden och då hade utredning kanske visat på hur D egentligen hade det hos E
Citera
Idag, 12:41
  #1174
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Emma kommer att få tillbringa strafftiden på en kvinnoanstalt, tillsammans med medintagna kvinnor med nedärvda modersinstinkter. Emma lär åka på stryk på anstalten.
Citera
Idag, 12:49
  #1175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Emma kommer att få tillbringa strafftiden på en kvinnoanstalt, tillsammans med medintagna kvinnor med nedärvda modersinstinkter. Emma lär åka på stryk på anstalten.
Fast där sitter ju också de kvinnor som dödat sina barn eller är dömda för grov misshandeln av barn så hon lär ju hitta en klick att umgås med
Citera
Idag, 12:55
  #1176
Medlem
Lyckas inte ladda ner fup-filen på förstasidan. Är det nån annan aktuell så vore jag tacksam för hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in