2026-06-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Behöver faktiskt inte betyda nånting.
Kan lika gärna vara hon som - under ett bråk - hotat med att ringa polisen och säga att han slår henne. Och gör det.

Ni i tråden som kände Emma, vet ni om det finns ngt konkret som visar att han faktiskt varit våldsam. Nån som sett honom vara våldsam t.ex?

Vet en kvinna som fick pappan till sitt barn utvisad genom en rövarhistoria om att han var våldsam. Hörde det direkt från hennes egen mun. Sedan ägnade hon mycket av tillvaron till att vara en ”stackars ensamstående mamma” och få pengar av släktingar samt tigga pengar från diverse stiftelser för diverse saker. Bland annat en utlandsresa för att barnet skulle få träffa sin pappa.

Baserat på det jag hört om Emma så skulle det inte förvåna mig om hon fungerar på ett liknande sätt.

Generellt sett brukar jag inte betvivla våldtäkter/misshandel. Men Emma verkar störd nog att ha kunnat hitta på allt.

Hon kan mycket väl ha blivit misshandlad… det kan även manipulativa, psyksjuka lögnare bli. Men baserat på övrigt jag vet om Emma så är hon minst sagt en opålitlig berättare.
Citera
2026-06-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
Intervjuv med V i GP idag.
Nån som har abonnemang och kan berätta vad dom skriver?

Han har alltså dumpat henne? Lol

Står ungefär samma som i Fup och som Bruno (Instagram) har skrivit.
Att han bara träffat dottern en gång, trodde morföräldrarna passade dottern, han var hemma hos E en gång och såg kameror men trodde det var pga att ha koll om man var i ett annat rum.

Sen står det lite om vännen som vittnade, hur vittnet grät i rätten bla bla

Står inget nytt i artikeln som vi inte redan läst.
Citera
2026-06-25, 14:55
Medlem
Jag förstår fortfarande inte hur vänner och bekanta som hälsat på i lägenheten inte reagerade på att det satt övervakningskameror samt barngrind plus galler in till Dayas rum??? Emmas bortförklaringar till varför hon hade kameror var ju att hon var rädd att exet (barnets pappa) skulle komma in. Sånt jävla bullshit! Han bodde ju inte ens i Sverige.

Och att hon skyller på honom, när det gäller de två tändarna samt braständaren som var i Dayas rum! Han hade ju inte varit där på typ flera år?! Och vittnen har ju sagt att Emma själv var rökare.

I fupen ser man att Dayas dörr var stängd (och låst) under dödsdagen… Känns väldigt planerat och uträknat gjort av Emma…. Fy fan! Hoppas hon får det riktigt tufft i fängelset. Barnamördare går aldrig säkra i fängelser.
Citera
2026-06-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
Intervjuv med V i GP idag.
Nån som har abonnemang och kan berätta vad dom skriver?

Han har alltså dumpat henne? Lol

Citat:
Ursprungligen postat av aurorasangel
Står ungefär samma som i Fup och som Bruno (Instagram) har skrivit.
Att han bara träffat dottern en gång, trodde morföräldrarna passade dottern, han var hemma hos E en gång och såg kameror men trodde det var pga att ha koll om man var i ett annat rum.

Sen står det lite om vännen som vittnade, hur vittnet grät i rätten bla bla

Står inget nytt i artikeln som vi inte redan läst.

Tack!
Citera
2026-06-25, 15:30
Medlem
Får inte denna länk att funka. Nån som kan dela en fungerande Tack på förhand!
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Inlägg med länkar till stämningsansökan, tilläggsprotokoll, beslut om att lägga ner förundersökning angående mordbrand, särskild personutredning - Kriminalvårdens yttrande - samt ett inlägg med en länk till FUP:

(FB) Lägenhetsbrand i Biskopsgården, Göteborg, femåring avliden (2026-02-07)

(FB) Lägenhetsbrand i Biskopsgården, Göteborg, femåring avliden (2026-02-07)

/Moderator

Citera
2026-06-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseGrabber
Ta i hänsyn att hon är extremt manipulativ och att jag var helt övertygad om att hon aldrig skulle göra något i det hållet då man fick veta ifrån henne att hon blev svält som barn och fysiskt sårad som barn. Hon twistade på allt. Att lägga skuld på alla i omgivningen är som att skuldsätta hjärn tvättade människor för deras politiker. Man blir ju extremt manipulerad av sjuka människor. Speciellt om man verkligen vill tro på det dom säger och älskar dom :/

Jag förstår dig, skyller verkligen inte på alla i hennes omgivning, bara de som enligt FUP hade misstanke eller visste att D blev lämnad ensam. Vilket några faktiskt gjorde.
Citera
2026-06-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvbea
I fupen ser man att Dayas dörr var stängd (och låst) under dödsdagen… Känns väldigt planerat och uträknat gjort av Emma…. Fy fan! Hoppas hon får det riktigt tufft i fängelset. Barnamördare går aldrig säkra i fängelser.

Det här med dörren tycker jag får alldeles för lite uppmärksamhet. Jag har personligen svårt att släppa det att dörren faktiskt var stängd och låst till Ds rum den natten/dagen. Kameran satt I köket riktad mot rummet, vilket man ser i fup. Så varför är E inne i appen så ofta och tittar? Hon tittar ju bokstavligt på en stängd dörr? Hon kan ju inte se alls vad som händer där inne. Ville hon försäkra sig om att den höll sig stängd? Undrade hon inte alls hur hennes barn hade det där inne!? Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så känslolös och kall.
Gick hon in i appen och kollade efter rök tro...?
Citera
2026-06-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copycat112
Får inte denna länk att funka. Nån som kan dela en fungerande Tack på förhand!

Hur får du den inte att funka, funkade tom efter du citerat den

Fup-länken finnes längst ner på tråd två

Såhär ser den ut
FUP: https://nippydrop.com/v/uLDdV4et
Citera
2026-06-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan8
Det här med dörren tycker jag får alldeles för lite uppmärksamhet. Jag har personligen svårt att släppa det att dörren faktiskt var stängd och låst till Ds rum den natten/dagen. Kameran satt I köket riktad mot rummet, vilket man ser i fup. Så varför är E inne i appen så ofta och tittar? Hon tittar ju bokstavligt på en stängd dörr? Hon kan ju inte se alls vad som händer där inne. Ville hon försäkra sig om att den höll sig stängd? Undrade hon inte alls hur hennes barn hade det där inne!? Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så känslolös och kall.

Ja, det var ju en annan aspekt.

Men det fanns en kamera i Dayas rum också,,
emn hon kollade på alla kameror, enligt fupen
Citera
2026-06-25, 16:02
Medlem
Citat:

Jag får den känslan också…. Att det just den dagen råkar vara så att dörren är stängd och tändarna finns i rummet hos Danaya… och att E går in i appen och kollar redan kl klockan 10 och då är hallen rökfylld?!

Har V sagt något om Emmas klädsel när hon åkte? Hade hon pyjamas på då eller var det så att hon bytte om när hon kom hem för att det skulle se ut som hon varit hemma hela tiden? Har man fått någon klarhet i det???
Citera
2026-06-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Ja, det var ju en annan aspekt.

Men det fanns en kamera i Dayas rum också,,
emn hon kollade på alla kameror, enligt fupen

Om hon kollat kameran I D s rum så måste hon väl ha sett att hon lekte med en tändare? När hon väl larmar 112 å dom kommer så säger ju alla att D varit död långt innan, några timmar, alltså måste elden startat tidigare men Emma åker inte hem förens branden/röken spridit sig till hallen
Citera
2026-06-25, 16:10
Medlem
Citat:

EXAKT MIN TANKE MED!! hur kan den saken få så lite uppmärksamhet?? Tycker de är ett solklart bevis, de i kombination med att D varit död ett bra tag när emma väl larmar 112, får inte ihop de....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in