Citat:
Ursprungligen postat av
trazdockans
Behöver faktiskt inte betyda nånting.
Kan lika gärna vara hon som - under ett bråk - hotat med att ringa polisen och säga att han slår henne. Och gör det.
Ni i tråden som kände Emma, vet ni om det finns ngt konkret som visar att han faktiskt varit våldsam. Nån som sett honom vara våldsam t.ex?
Vet en kvinna som fick pappan till sitt barn utvisad genom en rövarhistoria om att han var våldsam. Hörde det direkt från hennes egen mun. Sedan ägnade hon mycket av tillvaron till att vara en ”stackars ensamstående mamma” och få pengar av släktingar samt tigga pengar från diverse stiftelser för diverse saker. Bland annat en utlandsresa för att barnet skulle få träffa sin pappa.
Baserat på det jag hört om Emma så skulle det inte förvåna mig om hon fungerar på ett liknande sätt.
Generellt sett brukar jag inte betvivla våldtäkter/misshandel. Men Emma verkar störd nog att ha kunnat hitta på allt.
Hon kan mycket väl ha blivit misshandlad… det kan även manipulativa, psyksjuka lögnare bli. Men baserat på övrigt jag vet om Emma så är hon minst sagt en opålitlig berättare.