Citat:
Ursprungligen postat av
xowodim
Fel. Relativt vanligt att folk sitter gripna och släpps när det visar sig att det var sjukdom/olycka.
Jag motsätter mig inte olycka. Det kan absolut vara fråga om fall eller dylikt som liknar trubbigt våld. Däremot akut sjukdomsfall, nja - i bästa fall. Det som väl i så fall rent statistiskt skulle ligga närmast till hands är antingen hjärtinfarkt (blodprov för troponin ger snabbt svar i så fall, inom en timme) eller diabetes (även här fås mycket snabba provsvar).
Det som sitter särskilt illa hos mig är följande:
"Klockan 08.55 meddelade polisen att båten anträffats söder om Askersund, vid Skogsholmarna i Vättern. Initialt uppgav polisen att de varit i kontakt med båda de saknade personerna samt att de var vid god vigör.
Men dessa uppgifter togs senare tillbaka och klockan 09.25 var sökinsatsen fortsatt pågående enligt polisen."
- SVT
Det är något med det där som får mig att tro att de på något sätt varit i kontakt med den ena personen (troligen kvinnan) och att denna angett att de är utom fara. För att sedan av någon anledning ha fattat vidare misstankar.
Men vi lär få vänta, alla blaskor är upptagna med att bevaka Sveriges största knullkonferens - Almedalen.