2026-06-24, 19:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Om du har tagit ett par öl på lördagen, behöver du blåsa då innan du sätter dig bakom ratten, på måndagen, för att vara säker på om du är körklar?
Om svaret är ja så bör du söka hjälp.
Hur blåser du om du rökt CB?
Citera
2026-06-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Cannabis är en drog som "kan" göra dig till en olämplig bilförare, en förbjuden sådan. Att vara homo är inte förbjudet och påverkar inte bilkörning nämnvärt. Du jämför ju inte ens äpplen och päron, du jämför äpplen och isbitar.

Alla vet droger är skit. Kan du inte bara leva med det? Inte så jag bryr mig vad du gör, men skulle något du gör påverka mig bryr jag mig väldigt mycket. Just vad droger kan göra i trafiken.

Du är ta mig fan helt obildbar.
Citera
2026-06-24, 19:34
Medlem
Citat:
Hur blåser du om du rökt CB?

Poängen var ju just att inte fan behöver man drogtesta sig för att veta att man inte är påverkad, två dagar efter att man rökt cannabis.
Likt du knappast behöver plocka fram alkoblåsen för att säkerställa att du inte fortfarande är full på måndagen, när du druckit öl på lördagen.
Citera
2026-06-24, 19:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Du är ta mig fan helt obildbar.
Japp, jag är old school. Utan oss skulle du inte ha internet eller TV. Givetvis inte min förtjänst, men min generation skapade det. Vad har din generation skapat. Du som kallar mig obildbar?
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-24 kl. 19:39.
Citera
2026-06-24, 19:50
Medlem
Enbolots avatar
Att Sverige har den narkotikapolitik vi har kan vi tacka en enda man för, dr Nils Bejerot denne galne polisläkare och självutnämnde expert. Han myntade iden om knarkandet som en form av epidemisk sjukdom och föreslog att alla narkomaner skulle isoleras på en obebodd ö. Våra politiker lever kvar i denne man anda ivrigt påhejade av lobbyorganisationer som Ett narkotikafritt samhälle. Arma svenska folk som inte kan få röka på ifred en fredagskväll.....
Citera
2026-06-25, 00:22
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker många är hårda mot Lund-etc. Hen har under trådens gång ändrat sig från att vilja ha fortsatt lagstiftning till att tänka sig en legalisering av cannabis med åldersgräns, ett stort steg för någon som vuxit upp med Bejerot i modersmjölken. Det tyder på ett rörligt intellekt, förmåga att ta in andras argument och ödmjukhet. Give hen a break.

Han har inte ändrat sig, han klarar bara inte av att hålla koll på sina egna tankar. En människa som ändrar sig uppvisar ödmjukhet.
Senast redigerad av Mjäll 2026-06-25 kl. 00:27.
Citera
2026-06-25, 00:27
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är en intressant tanke som jag kan vara med på.

Man skulle kunna sälja cannabis på systembolaget. De har ju redan en noggrann analys av kunderna och propagerar mot missbruk.

Det här är alltså ungefär samma idéer som du med vild frenesi likt en dement och förlamad Indiana Jones till varje pris försökt (och misslyckats med) att undfly, parera och bekämpa i den här tråden hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En snabb googling gav detta exempel. NY Times har precis bytt från För marijuana till Emot.

Mycket i denna tråd är antagligen lögner och BS om man dömer från denna artikel där forskare och läkare uttalar sig.

Vad tänker du på?
Citera
2026-06-25, 00:28
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Japp, jag är old school. Utan oss skulle du inte ha internet eller TV. Givetvis inte min förtjänst, men min generation skapade det. Vad har din generation skapat. Du som kallar mig obildbar?

Lol tönt
Citera
2026-06-25, 11:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Vad folk vill eller inte vill höra skiter jag faktiskt högaktningsfullt i. Personligen tycker jag att det skulle vara rent vansinne att köra bil påverkad av tjack då det påverkar mig på sätt som absolut skulle göra mig till en sämre och farlig förare men samtidigt finns det många som får tjack utskrivet från sjukvården varav de flesta av dessa säkerligen är bättre och säkrare förare när de är medicinerade. Jag kan inte gå runt och döma folk efter min moral eller mina erfarenheter, vi är alla olika.

För de allra flesta, vilka faktiskt är så moralistiskt drivna att de inte vill ha påverkade förare i trafiken överhuvudtaget alldeles oavsett om dessa kör bättre eller sämre påverkade så är nuvarande lagstiftning angående drograttfylla knappast positiv. Då vi inte har några gränser för när man anses påverkad av narkotika så spelar det ingen roll om man kör bil under själva ruset eller dagar senare. Detta leder såklart till att folk kör även under ruset då de tappar respekten för lagen.

Cannabis och alkohol har varit en del av samhället så länge vi haft en civilisation och kommer sannolikt alltid fortsätta vara det. Går ej att lagstifta bort. Vill man skydda barn och unga med ej utvecklade hjärnor från skadeverkningar så är det bästa att reglera marknaden istället för som idag ge hela marknaden till skrupelfria kriminella.

Vill man undvika påverkade förare så förbjuder man att köra bil under själva ruset.
Öh nej det kallas inte "moral" om man kör sin bil med eller utan droger i kroppen. Det kallas att vara pundare och drogmissbrukare om man kör bil med droger i kroppen, och man behöver hjälp för drogerna för jakten efter dem har precis tagit över hjärnans del av Sunt förnuft och Jag bryr mig om andra.
Citera
2026-06-25, 11:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Varför är det idiotiskt, när du själv har sagt att narkotika ska vara olagligt därför att befolkningen ska leva så länge som möjligt?
Överkonsumtion/missbruk av tårta och annan skräpmat orsakar utan tvekan fler dödsfall än narkotika. Tittar vi på USA är det t.o.m extremt många fler.
Så vad är det för idiotiskt med jämförelsen?
Överkonsumtion av tårta orsakar inga dödsfall förra året. Överkonsumtion av droger orsakade 428 dödsfall i Sverige förra året och 70.000 i USA. Hört från din hjärna på sistone?
Citera
2026-06-25, 11:52
Medlem
Ja, jag håller med om att det är ett bra första steg (vi måste få bort dödsfallen och se över en ny policy vad gäller gängen)

Jag är även öppen för att se över vad vi kan göra för att legalisera medicinsk cannabis/marijuana (och inte bara CBD-piller)
Citera
2026-06-25, 11:52
Medlem
Citat:
Du drogar väl inte automatiskt bara gör du är homo? inte ens om du är peddo tappar du körkortet? Det har liksom inget med bilkörning att göra. Alla homos, bli nu inte upprörda för jämförelsen!!
Att röka en holk har heller ingenting med bilkörning att göra om du väntar två dagar innan du kör. Då har all aktiv substans lämnat kroppen för länge sedan.

Citat:
Enda jag pundat är väl två holkar för 48 år sedan och fått morfin under en operation för 25 år sedan. Det är min pundarkarriär.
Är du säker på att det har gått ur kroppen?
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-06-25 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in