Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Brott som kan påverka din körning? De kan påverka din körning.
Och att dricka sprit är inte ett brott i Sverige, att röka CB är.
CB är även en inkörsport till andra droger. Liksom tobak och alkohol är. I princip INGEN börjar med heroin först. För den skull blir varken alla tobaksrökare eller CB rökare horspundare, men ingen BÖRJAR med horse.
Ja, jag dricker alkohol, rökte även 30 år.
Dumheter. Finns många som börjar med heroin och andra opiater och sedan fastnar i drogmissbruk. Vad i princip alla av de har gemensamt är att de får sina opiater utskrivna av läkare.
Cannabis är dock en utmärkt exit-drog, den hjälper massor av människor att sluta med det opiatmissbruk som de dragit på sig via sjukvården. Cannabis förmåga att hjälpa folk att sluta med opiater var en av de största anledningarna till att legaliseringsvågen gick så snabbt i USA.
Du har rätt i att cannabis påverkar bilkörning. Jag blir en avsevärt bättre förare när jag är hög. Tyvärr värderar jag mitt körkort allt för högt för att fortfarande köra påverkad men jag åker fortfarande skidor och spelar pingis under vinterhalvåret då jag röker dagligen och cannabis förbättrar fokus, reaktioner och rumsuppfattning avsevärt. Har jag rökt gräs vinner jag mot spelare i pingis som jag inte har en chans mot nykter. Blanda inte ihop de negativa effekterna cannabis har på en outvecklad hjärna med de fantastiska effekterna de har på en åldrande hjärna.
På sommaren är jag helnykter med undantag för alkohol på midsommar och då blir jag ofokuserad, slö och dum men har bättre ordförråd.
För övrigt är det helt vansinnigt att förbjuda cannabis. Att kunna odla cannabis och ingredienserna till öl var hela anledningen till att vi blev bofasta och började odla. Hela våran civilisation är grundad på cannabis och öl.