Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
"nästan alla tar mindre risker och kör långsammare" är inte riktigt vad vi icke-cannabis-människor vill höra och är inte särskilt lugnande. Jag vill inte möta någon förare alls som är påverkad. Särskilt inte någon som tänker "vad va re där - skit i det - oooooaooooo".
Vad folk vill eller inte vill höra skiter jag faktiskt högaktningsfullt i. Personligen tycker jag att det skulle vara rent vansinne att köra bil påverkad av tjack då det påverkar mig på sätt som absolut skulle göra mig till en sämre och farlig förare men samtidigt finns det många som får tjack utskrivet från sjukvården varav de flesta av dessa säkerligen är bättre och säkrare förare när de är medicinerade. Jag kan inte gå runt och döma folk efter min moral eller mina erfarenheter, vi är alla olika.
För de allra flesta, vilka faktiskt är så moralistiskt drivna att de inte vill ha påverkade förare i trafiken överhuvudtaget alldeles oavsett om dessa kör bättre eller sämre påverkade så är nuvarande lagstiftning angående drograttfylla knappast positiv. Då vi inte har några gränser för när man anses påverkad av narkotika så spelar det ingen roll om man kör bil under själva ruset eller dagar senare. Detta leder såklart till att folk kör även under ruset då de tappar respekten för lagen.
Cannabis och alkohol har varit en del av samhället så länge vi haft en civilisation och kommer sannolikt alltid fortsätta vara det. Går ej att lagstifta bort. Vill man skydda barn och unga med ej utvecklade hjärnor från skadeverkningar så är det bästa att reglera marknaden istället för som idag ge hela marknaden till skrupelfria kriminella.
Vill man undvika påverkade förare så förbjuder man att köra bil under själva ruset.