Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Du har träffat på en ur 'generation Z' - kan bara beklaga.
Men förhoppningsvis så blir det andra bullar snart när sötebrödsdagarna är över för unge herrn!
Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsmoderatorer
Låter ju som en helt vanlig curlad, dysfunktionell, arbetsskygg gen z utan eget tänkande och källkritik.
The living dead...
Ja det sägs att det kan vara en generationsfråga till viss del. Det som jag funderar på är att min syster passar upp på honom och lagar mat till han hela tiden, han verkar omöjligtvis kunna hjälpa till med något i hemmet. Då jag är hemma hos henne så sitter han bara där, inne i sitt rum och spelar på datorn så då stör han inte alls. Han kan inte komma och hälsa eller prata överhuvudtaget. Det stora problemet är som sagt om han ska vara med då vi ska iväg någonstans, då är han bara som ett jobbigt påhäng som är till synes totalt ointresserad av allt och alla utom sin mobil.
Jag har frågat min syster varför hon gör allt åt honom, då blir svaret att det är ett så hårt samhälle nuförtiden så att man som förälder måste hjälpa sina barn och stötta dem med allt ända upp i trettioårsåldern, då svarar jag att det låter konstigt- eftersom det borde väl vara precis tvärtom, ju hårdare samhället ju tidigare måste ungen lära sig stå på egna ben...