Citat:
Främst för att jag gjort samma misstag. Att jag la skulden på en mamma för att hon inte klarade att uppfostra sitt barn bra. Men visat sig att ungen är född med rätt många problem.
En annan anledning till att jag är "fixerad" är att jag vet att vare sig skärmar eller curling skapar denna typ av riktigt allvarliga problem. Som du själv säger, du behövde ju själv ingen extra stöttning för att börja laga mat. det verkar märkligt att du tror att skärmarna kan skapa ett beteende man ser hos barn med ganska grav störning i utvecklingen. Det är inte 1960, vi tror inte att barn är födda som ett tomt ark, och att vi skulle kunna fostra dem till precis vad som helst. Det är mot vetenskap det du säger.
Du verkar inte kunna hålla två saker i huvudet samtidigt, att han är född med problem OCH att hans mamma inte gjort vad hon borde.
Och jag har aldrig kallat dig sjuk. Men du är fast i ditt eget tänkande.
En annan anledning till att jag är "fixerad" är att jag vet att vare sig skärmar eller curling skapar denna typ av riktigt allvarliga problem. Som du själv säger, du behövde ju själv ingen extra stöttning för att börja laga mat. det verkar märkligt att du tror att skärmarna kan skapa ett beteende man ser hos barn med ganska grav störning i utvecklingen. Det är inte 1960, vi tror inte att barn är födda som ett tomt ark, och att vi skulle kunna fostra dem till precis vad som helst. Det är mot vetenskap det du säger.
Du verkar inte kunna hålla två saker i huvudet samtidigt, att han är född med problem OCH att hans mamma inte gjort vad hon borde.
Och jag har aldrig kallat dig sjuk. Men du är fast i ditt eget tänkande.
Alla är väl fast i sitt eget tänkande mer eller mindre, inget konstigt med det, har du någon speciell gudomlig förmåga att tänka utanför dig själv? Hur kan du förresten veta exakt om han är född med problem eller inte, är du klärvoajant på något mystiskt sätt eller? Tycker ändå det är lite märkligt att jag påpekar ett patologiskt beteende hos en ungdom som bland annat på grund av detta beteende saknar sociala kontakter, och då är det JAG som är autistisk. Det är hobbypsykologi av sämsta art enligt min mening, jag går inte på det där struntpratet.