2026-06-23, 13:20
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Namn och bild på kvinnan?

Du har säkert redan hittat det men om inte, googla "stuvkällarkvinnan" och spana in bilder
Citera
2026-06-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Expressen har publicerat flera artiklar om detta nu i dagarna. Där framkommer det nya och graverande, men tyvärr inte förvånande, uppgifter. Brotten i hemtjänsten kunde och borde ha förhindrats:

Partille kommun, som inte heller verkar ha kollat hennes falska referenser, beklagar och skyller ifrån sig. Personalen som larmade när on väl vara anställd blev tillsagda att hålla tyst och den ansvariga chefen sjukskrevs och curlades efteråt.

Ännu värre är att hon kunde ha dömts för mordet eftersom hon begick ett brott som medförde DNA-topsning innan preskriptionstiden på 15 år hade löpt ut, men åklagaren begärde aldrig det och har "glömt" och "minns inte varför" nu. Äldrebrotten hade såklart aldrig heller skett om hon hade dömts för mordet.

Två slappa ageranden med extrema konsekvenser för allmänheten men noll konsekvenser för de inblandade tjänstemännen. Som vanligt alltså, och till de skyldiga kan även läggas de högre chefer som konsekvent misslyckas med att automatisera systemen och skapa fungerande rutiner och se till att de följs, inklusive konsekvenser för de som struntar i att utföra sina arbeten.

Allt är som vanligt med andra ord. Den skyldige sitter bakom skyddad identitet och kommer bara avtjäna ett kort fängelsestraff, och de inkompetenta möjliggörarna går vidare. Cirkulera.

Artikeln: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/utpekade-mordarens-nya-maltavlor-gamla-och-svaga/

Japp. Och det är inte första gången som allmänheten drabbas av extrema konsekvenser pga slappa tjänstemän och politiker. Ibland undrar man om det är ett inneboende självhat som gör att man vill sitt eget folk illa. Många är de som har fått offra sina liv, många anhöriga som får leva i misär.
Citera
2026-06-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Japp. Och det är inte första gången som allmänheten drabbas av extrema konsekvenser pga slappa tjänstemän och politiker. Ibland undrar man om det är ett inneboende självhat som gör att man vill sitt eget folk illa. Många är de som har fått offra sina liv, många anhöriga som får leva i misär.

ingen som har avpixlade bilder på henne?
Citera
2026-06-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
ingen som har avpixlade bilder på henne?

Finns i tråden tror jag (eller tråden om guldstölderna), annars kan du googla så kommer du att hitta bild ganska snabbt. Fantombilden var rätt så lik.
Citera
2026-06-24, 02:26
Medlem
Här har ni ljudupptagning från hennes senaste rättegång.

https://youtu.be/sZOR88Fm2rY?si=5oYxXZFMU3Y7Db34

Citat:
Finns i tråden tror jag (eller tråden om guldstölderna), annars kan du googla så kommer du att hitta bild ganska snabbt. Fantombilden var rätt så lik.
Citera
2026-06-24, 04:51
Medlem
Citat:

Du tror inte jag har gjort det ?
Citera
2026-06-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Du tror inte jag har gjort det ?

Inte tillräckligt..det tog två minuter för mig att hitta en bild på henne i tråden om guldstölderna. Det tror jag du fixar.
Citera
2026-06-24, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Det är emot flashbacks regler att avslöja detta då hon har skyddade uppgifter

Om jag har uppfattat situationen korrekt så är det otillåtet i mord-tråden. Hon är inte dömd i domstol pga en trist teknikalitet.

Eftersom kvinnan är dömd för guldstölderna och namnet (ett annat utifrån att hon har bytt flera gånger) står offentligt i fällande dom tolkar jag det som att det är tillåtet att nämna den dömda tjuven i den andra tråden.

Citat:
Inte tillräckligt..det tog två minuter för mig att hitta en bild på henne i tråden om guldstölderna. Det tror jag du fixar.

Precis, fyller man i ordet Snapchat i sökrutan i tråden om guldstölderna finns länk till två bilder på kvinnan. Den blurrade bilden visar hennes dotter som också dömdes i guldstölder-målet.
Citera
2026-06-24, 17:14
Medlem
Timeouts avatar
Polisen är säker: Hon mördade Marie Johansson i Stuvkällaren
Hon är utpekad som Stuvkällarkvinnan – mördaren som aldrig kan dömas.

Den 38-åriga sjubarnsmammans liv är marinerat i gängvåld och hennes svärmor, systerns son och den egna förekommer alla i mordärenden.

Möt henne i en tidigare okänd intervju från hennes år undan rättvisan efter mordet på butiksbiträdet Marie Johansson i tygbutiken Stuvkällaren.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisen-ar-saker-hon-mordade-marie-johansson-i-stuvkallaren/

Hela familjen är kriminell och även hennes makes familj.

Makens mamma var nyckelperson i ett mycket uppmärksammat dubbelmord våren 1987, då flera män tog sig in i en villa i Göteborg. Där höggs den boende ner med flera knivhugg och hans kamrat misshandlades med en hammare, innan en av inkräktarna tog fram ett hagelgevär och sköt båda i huvudet.
Makens mamma körde gevärsmannen och de andra männen till villan, pekade ut vem villaägaren var i syfte att han skulle ”märkas rejält” – som en hämnd hon fått med gärningsmännen på.
Läs resten i artikeln jag länkade ovan.
Citera
2026-06-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Du har säkert redan hittat det men om inte, googla "stuvkällarkvinnan" och spana in bilder
ser ingen bild och namn på kvinnan där dock
Citera
2026-06-25, 11:06
Medlem
Här är en podd om den onda kvinnan. https://podcasts.apple.com/se/podcast/krimrummet/id1604824561?i=1000774132011
Citera
2026-06-26, 02:24
Medlem
Lyssnade på samma. Dagsfärsk. Får hoppas på Ebola eller en infarkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Här är en podd om den onda kvinnan. https://podcasts.apple.com/se/podcast/krimrummet/id1604824561?i=1000774132011
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in