2026-06-24, 13:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det är lite oklart vad du menar. Menar du att någon som aldrig kör det allra minsta påverkad, men som tar en holk ibland på helgen och sedan väntar minst två dagar innan han kör inte är lämplig att ha körkort?
Var väl ett svar på en fråga/påstående längre upp? Hade inget körkort när jag testade. Även jag har varit ung och dum. Det har de flesta varit.

Olämplig ja, på sista.
Citera
2026-06-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var väl ett svar på en fråga/påstående längre upp? Hade inget körkort när jag testade. Även jag har varit ung och dum. Det har de flesta varit.

Olämplig ja, på sista.

Varför är den personen olämplig att ha körkort?
Citera
2026-06-24, 13:20
Medlem
Citat:

Olämplig ja, på sista.
Vad är det som gör en sådan person olämplig att ha körkort?
Citera
2026-06-24, 13:20
Medlem
Mjälls avatar
Citat:

Olämplig ja, på sista.

Jaha, varför då?
Citera
2026-06-24, 13:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Ja, precis som Brotherclark skrev så vill du diktera vuxna människor liv utifrån samma parametrar som man sätter upp regler för småbarn.

Du försöker dock även denna gången undvika att svara på frågan som flera av oss har ställt.
Är du för att vi förbjuder tillverkning och förtäring av tårta, på basis av att tusentals människor dör av fetma varje år? Ja eller nej?
Jag diskuterar inte barnfrågor, även om cykelhjälmslagen bara gäller barn. När jag var liten kunde man köra moped och motorcykel utan hjälm. Det är förbjudet nu, även för vuxna. Tvångssamhälle? Eller är det bra att spara några liv? Kör du motorcykel utan hjälm för att visa att du har integritet? Det är dumt.

Nej, fett kommer inte att förbjudas. I själva verket behöver människor äta fett så din jämförelse är extra dålig.

Den som jämför fett med knark lever nog i en lite annan miljö än jag gör. Jag har aldrig provat knark inklusive cannabis i hela mitt liv. Men jag ser fram emot min 75-årsdag och mitt första bloss.
Citera
2026-06-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vilka rekreationella droger kan ens göra en människa så dum och värdelös som den där idioten?

Det behövs nog farmakologiskt inducerat koma för att överträffa den enfalden.

Fast nä, en vegeterande/död människa är ändå inte sådär korkad. Det måste kanske vara en medfödd begåvning.
Bra fråga.. Det finns en uppsjö av demenssjukdomar och liknande som har en långsiktigt nedbrytande effekt på hjärnan.

Oavsett förklaring känns det som att resonera med en AI-modell byggd på grandpa simpson (minus humorn). Lika irriterande som hisnande.
Citera
2026-06-24, 13:23
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag diskuterar inte barnfrågor

Citat:
Jag tror du kommer att ändra dig när du ser effekterna. T.ex kommer du när du får barn att vilja att dina barn umgås med dig och inte med sin mobil. Och du kommer att införa förbud.

Det gör du ju visst, din ljugande lilla skit

Du har "diskuterat" "barnfrågor" i flera inlägg nu.
Citera
2026-06-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Cannabis i jämförelse är en väldigt mild "drog" om man nu kan kalla en planta som vuxit vilt sen innan den första människan knallade runt på jorden för en drog,
Varför skulle man inte kunna kalla det för en drog bara för att den vuxit vilt länge? I naturen hittar vi även svampar med psilocybin, kaktusar med meskalin, cocaplantor med kokain och opiumvallmo. Vidare har vi salvia och änglatrumpet.
Citera
2026-06-24, 13:25
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Nej, fett kommer inte att förbjudas. I själva verket behöver människor äta fett så din jämförelse är extra dålig.

Den som jämför fett med knark lever nog i en lite annan miljö än jag gör. Jag har aldrig provat knark inklusive cannabis i hela mitt liv. Men jag ser fram emot min 75-årsdag och mitt första bloss.

Ingen pratade om att förbjuda fett som sådant. Du kan verkligen inte läsa. Hur känns det?
Citera
2026-06-24, 13:27
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Bra fråga.. Det finns en uppsjö av demenssjukdomar och liknande som har en långsiktigt nedbrytande effekt på hjärnan.

Oavsett förklaring känns det som att resonera med en AI-modell byggd på grandpa simpson (minus humorn). Lika irriterande som hisnande.

Ja

Svårt det där med demens - just vid samsjuklighet med narcissism så torde sjukdomsinsikten vara närmast obefintlig.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det gör du ju visst, din ljugande lilla skit

Du har "diskuterat" "barnfrågor" i flera inlägg nu.
Jag diskuterar inga barnfrågor, jag ger exempel på förbud som just nu råkar vara för barn men som jag är säker på kommer att generaliseras till alla vuxna. Först får barn sluta röka, sedan vuxna. Först lag om cykelhjälm för barn, sedan för vuxna osv.

Debatt är svårt för dig. Det gör inget. Men det är ju skrattretande på ett sätt eftersom jag har fördomen att knark gör en person lite dummare och lite mer ofokuserad.
Citera
Medlem
Citat:
Jag diskuterar inte barnfrågor, även om cykelhjälmslagen bara gäller barn. När jag var liten kunde man köra moped och motorcykel utan hjälm. Det är förbjudet nu, även för vuxna. Tvångssamhälle? Eller är det bra att spara några liv? Kör du motorcykel utan hjälm för att visa att du har integritet? Det är dumt.

Glöm ej att lära dig dra halsbloss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in