2026-06-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den som tror att cannabis gör att man lever längre har nog missuppfattat något radikalt.

Det är för att man dör av cigaretter som Sverige gör allt för att minska cigarettrökning och förbud har skapats i Nya Zeeland och Australien. Och det är ett bra förbud. Mina barn röker inte och kommer aldrig att röka men andra som växt upp i en annan omgivning kan man rädda med det förbudet. Min mamma storrökte och hon led de sista 15 åren av sitt liv av detta.
Skrev jag att cannabis förlängde livet?

Man kan inte cannabis på andra sätt än att röka det. Man kan tex äta det. Har väldigt svårt att se hur det skulle förkorta ens liv. Om man inte sätter i halsen kanske.
Citera
2026-06-23, 14:16
Medlem
gracelesss avatar
IQ badboll på han från Danderyd, man ser ju verkligen att han föddes med silverskeden i munnen. Inte hade han blivit rik på sin intelligens i alla fall. Inte värt att försöka argumentera med honom, det är verkligen som att prata med en vägg.
Citera
2026-06-23, 17:36
Medlem
Helt jävla otroligt vilka korkade argument som framförts av de som är för fortsatt förbud.
Det är tydligt att deras uppfattningar bygger helt och hållet på fördomar och okunskap.
Citera
2026-06-23, 21:42
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Jag förstår inte hur det kan vara olagligt att ha droger i blodet.
Så länge man inte rattar ett fordon eller liknande så håller jag med dig. Hela synen på narkotika är totalt dominerad av boomers och kyrktanter som har noll bollkoll.
Citera
2026-06-24, 11:05
Medlem
Citat:
Så du vill inte leva länge och vill inte att dina föräldrar eller barn lever länge? Det är ändå en ovanlig ståndpunkt i min värld. Du kanske bör skaffa ett roligare liv så du vill leva?

Är inte den frågan exakt den man ska ställa till alla som tar droger, t.ex i den här tråden: Finns det inte bättre sätt ni kan bli lyckliga på än droger?

Du målar upp en samhällsmodell som påminner om den sortens uppfostran och regler man sätter upp för lågstadiebarn. Resonerar du på samma sätt om allt som innebär en risk? Ska staten även motverka tex. bilkörning, skidåkning, kampsport, skadligt hög volym i hörlurar, godisbitar som är så stora att de kan fastna i halsen osv?

Du kanske kan lägga din förmögenhet på att skapa ett självstyrande reservat i danderyd. Där skulle du ostört kunna sitta i en bunker iklädd hjälm och flytväst framför eldstads-dvd på TVn och suga på klämmisar. Sounds good right?
Citera
2026-06-24, 11:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Du målar upp en samhällsmodell som påminner om den sortens uppfostran och regler man sätter upp för lågstadiebarn. Resonerar du på samma sätt om allt som innebär en risk? Ska staten även motverka tex. bilkörning, skidåkning, kampsport, skadligt hög volym i hörlurar, godisbitar som är så stora att de kan fastna i halsen osv?

Du kanske kan lägga din förmögenhet på att skapa ett självstyrande reservat i danderyd. Där skulle du ostört kunna sitta i en bunker iklädd hjälm och flytväst framför eldstads-dvd på TVn och suga på klämmisar. Sounds good right?
Det är riktigt att jag ser en samhällsutveckling där mer och mer blir förbjudet, t.ex internet. Cykelhjälmar fanns inte när jag var liten, nu är det lag för barn. Barn kunde köa cigaretter när jag var lite, det går inte nu. Inte för att samhället blivit fegare, utan därför att det kommer fler och fler uppfinningar som ger oss nackdelar.

Ett samhälle som bryr sig om sina barn förbjuder internet och påtvingar cykelhjälm. Det är samhället som INTE förbjuder (du?) som inte bryr sig om människor.

Men det är helt OK att du har som livsåskådning att stora företag ska ta över allas liv. Jag tror du kommer att ändra dig när du ser effekterna. T.ex kommer du när du får barn att vilja att dina barn umgås med dig och inte med sin mobil. Och du kommer att införa förbud.
Citera
2026-06-24, 12:10
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
T.ex kommer du när du får barn att vilja att dina barn umgås med dig och inte med sin mobil. Och du kommer att införa förbud.

Du fattar inte ens skillnaden mellan lagstiftning och föräldraansvar? Är du på riktigt?
Citera
2026-06-24, 12:52
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Till skillnad från dig är jag förälder. Det är ingen skillnad förbudsmässigt om alla föräldrar förbjuder mobilen för sina barn, eller om hela samhället gör det. Men det är skönt om 1M föräldrar slipper tjata och ta smällen mot barnen, staten gör det. Dvs bra med statligt förbud för internet. Dessutom blir det lika för alla och jag kan tänka mig att barn som växer upp i sämre hem med sämre ordförråd, som ditt, är sämre på förbud än en mer utbildad familj. Så ett förbud på landsnivå når särskilt de mest utsatta barnen.

All diskussion ovan kan göras analogt med "cannabis" istället för "internet".

Det är ingen skillnad om föräldrar sätter upp regler för sina egna omyndiga barn eller om människor sätter upp regler (med rättsliga påföljder) för andra myndiga vuxna som de inte ens känner?

Skärp dig för fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vad fan har jag antagit?

Svara på frågan, hur jävla dum är du?

Vem tror du förlorar på att du vägrar bemöta argument och tar över sida efter sida med irrationellt svammel?
Citera
2026-06-24, 12:58
Medlem
Citat:
Det är riktigt att jag ser en samhällsutveckling där mer och mer blir förbjudet, t.ex internet. Cykelhjälmar fanns inte när jag var liten, nu är det lag för barn. Barn kunde köa cigaretter när jag var lite, det går inte nu. Inte för att samhället blivit fegare, utan därför att det kommer fler och fler uppfinningar som ger oss nackdelar.

Ett samhälle som bryr sig om sina barn förbjuder internet och påtvingar cykelhjälm. Det är samhället som INTE förbjuder (du?) som inte bryr sig om människor.

Men det är helt OK att du har som livsåskådning att stora företag ska ta över allas liv. Jag tror du kommer att ändra dig när du ser effekterna. T.ex kommer du när du får barn att vilja att dina barn umgås med dig och inte med sin mobil. Och du kommer att införa förbud.

Öh, va?

Ingen har argumenterat för att barn ska få röka cannabis. Vad får dig att tro att dina banala utläggningar om föräldraskap är argument för repressiv narkotikalagstiftning?
Citera
2026-06-24, 13:04
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Öh, va?

Ingen har argumenterat för att barn ska få röka cannabis. Vad får dig att tro att dina banala utläggningar om föräldraskap är argument för repressiv narkotikalagstiftning?

Vilka rekreationella droger kan ens göra en människa så dum och värdelös som den där idioten?

Det behövs nog farmakologiskt inducerat koma för att överträffa den enfalden.

Fast nä, en vegeterande/död människa är ändå inte sådär korkad. Det måste kanske vara en medfödd begåvning.
Citera
2026-06-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Enda jag pundat är väl två holkar för 48 år sedan och fått morfin under en operation för 25 år sedan. Det är min pundarkarriär.

Finns skiten i dig är du olämplig att inneha körkort.

Edit. Måste säga morfinet var härligt!.
Det är lite oklart vad du menar. Menar du att någon som aldrig kör det allra minsta påverkad, men som tar en holk ibland på helgen och sedan väntar minst två dagar innan han kör inte är lämplig att ha körkort?
Citera
2026-06-24, 13:15
Medlem
Citat:

Ja, precis som Brotherclark skrev så vill du diktera vuxna människors liv utifrån samma parametrar som man sätter upp regler för småbarn.

Du försöker dock även denna gången undvika att svara på frågan som flera av oss har ställt.
Är du för att vi förbjuder tillverkning och förtäring av tårta, på basis av att tusentals människor dör av fetma varje år? Ja eller nej?
Senast redigerad av Solivagus 2026-06-24 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in