2026-06-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Dina teorier är tagna helt ur luften. Det enda vi vet är att Andersson gjort sig ovän med SD. Därför är den sannolikaste teorin att SD-vänliga chefer hämnas.

Han har ju inte ens gjort sig ovän med SD, det är ju det som är det roliga i allt det här. Och att du säger att du läst boken, det är också kul
Citera
2026-06-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderfinger
Han har ju inte ens gjort sig ovän med SD, det är ju det som är det roliga i allt det här. Och att du säger att du läst boken, det är också kul
Kanske därför han fick gå, inte tillräckligt avståndstagande från SD?
Citera
2026-06-23, 21:10
Medlem
Citat:

Det har han uppenbarligen. Och, ja, jag har läst boken!
Citera
2026-06-23, 21:44
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Det gjorde inte TV4. Man lät externa ljudtekniker granska klippet.

Är du på riktigt så korkad?
Citera
2026-06-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska

Tror nog mer att han inte framställde TV4 på ett tillräckligt positivt sätt i sin nyutgivna bok. Det sågs inte med blida ögon av TV4-ledningen.
Citera
2026-06-23, 23:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Den troligaste förklaringen är att många chefer på TV4 sympatiserar med SD och därför vill de göra sig av med Daniel Andersson. Ledningen verkar inte ha stött hans granskning av SD:s trollfabriker.

Det var det dummast jag läst på nötet idag, och det var ganska mycket på X men det dörr slog allt. Du kanske skojar till det. Jag får förmoda att så är fallet.
Citera
2026-06-23, 23:28
Medlem
AreYouBacks avatar
Det kommer nog något avslöjande om SD Wallraffandet. Hela det avslöjandet var fjantigt.
Citera
2026-06-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det var det dummast jag läst på nötet idag, och det var ganska mycket på X men det dörr slog allt. Du kanske skojar till det. Jag får förmoda att så är fallet.

Tack. Att SD-mobben på Flashback rasar mot påståendet att Andersson köptes ut för att han skadade SD har noterats. Det betyder dock inte att förklaringen inte är den mest rimliga. Fortsätt rasa och gorma du.
Citera
2026-06-24, 01:28
Medlem
RoyDestroys avatar
Mer spekulationer. Får TV4 presstöd kan det lika gärna vara Tidögänget, som hotat att dra in stålarna om de inte dumpade snubben. Andersson säger sig vara förvånad, men inget annat, vilket antyder en sekretessklausul. Anledningen är således något vi tittare tydligen varken behöver, eller ska känna till.
Citera
2026-06-24, 07:52
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyDestroy
Mer spekulationer. Får TV4 presstöd kan det lika gärna vara Tidögänget, som hotat att dra in stålarna om de inte dumpade snubben. Andersson säger sig vara förvånad, men inget annat, vilket antyder en sekretessklausul. Anledningen är således något vi tittare tydligen varken behöver, eller ska känna till.

Såvitt jag vet så kan inte tv-kanaler få presstöd, så nej, det är inte troligt.
Citera
2026-06-24, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska

Har han uttryckt sig nyanserat om SD kanske efter sin tid där? Humaniserat dem i fikarummet, tagit enskilda politiker i försvar som människor osv?
Citera
2026-06-24, 14:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tror nog mer att han inte framställde TV4 på ett tillräckligt positivt sätt i sin nyutgivna bok. Det sågs inte med blida ögon av TV4-ledningen.

Japp. Inget mera konstigt än det. Inte läst skiten men i artikeln antyder han ju att han tyckte inte stödet från kollegor och chefer var bra nog och att det framgår i boken.

Sådant är ju inte poppis. Om kritik ska det tas internt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in