2026-06-23, 14:55
Medlem
Libertarismuss avatar
Ärkekommunister brukar sällan sköta sitt jobb, så detta var knappast oväntat.
Citera
2026-06-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jag har läst boken och gissar inte.

Och det enda du kan hänvisa till från boken är det du läst från expressens nyhetsartikel
Citera
2026-06-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det är klart att det lär handla om att han skrev illa om sin arbetsplats i sin bok. Tv4 kommer aldrig att erkänna det, men det naturliga är väl att det är dåligt för deras varumärke samt skapar lite dålig stämning.
Men, i SvD säger han ju:

"Han vill inte gå in på vilka orsaker TV4 lade fram till att de gav honom erbjudandet att sluta, utan menar att de får svara för det själva.

Jag hade gärna velat vara kvar. Jag har trivts på Kalla Fakta och tyckt att det har varit superroligt att få möjlighet att jobba med den här typen av journalistik."

Så, så illa kan det inte ha varit om han själv ville stanna. Däremot gissar jag att boken gjort TV4 sura och att han "trivdes" med pengen.
Citera
2026-06-23, 18:54
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tv4-koper-ut-daniel-andersson-efter-sd-wallraffet/
Daniel Andersson, som wallraffade i SD:s trollfabrik för Kalla fakta, köps nu ut av TV4.
– Jag är förvånad, säger Daniel Andersson till tidningen
Daniel Andersson arbetade nästan ett år för Kalla fakta, och granskningen ”Undercover i Trollfabriken” belönades med flera stora journalistpriser. Han wallraffade inne på SD-kopplade youtube-kanalen Riks och SD:s kommunikationsavdelning i fem månaders tid.
Daniel Andersson bekräftar själv att han nyligen skrivit på en överenskommelse om att lämna kanalen.
– Det känns tråkigt att de erbjuder mig att sluta, säger Andersson.
Varför, har det visat sig att han "kryddat historier" om SD?

Anställs av ETC?
Kanske Expo?
Citera
2026-06-23, 19:14
Medlem
Citat:
Varför väljer man annars att göra sig av med en prisbelönt journalist?

För att han är en sopa? För att han är ett svin? Finns väl hur många anledningar som helst. Dock inte att några chefer skulle ha SD-sympatier, det finns inte inom vare sig TV4 eller SVT.
Citera
2026-06-23, 19:30
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
1. TV4 hittade inte på. 2. TV4 ljuger inte "åt vänsterhållet". 3. Finns inte mycket att diskutera med någon som tror kvinnor är undermänniskor.

Om TV4 inte hittar på, varför hittade TV4 på skriket?
Citera
2026-06-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
För att han är en sopa? För att han är ett svin? Finns väl hur många anledningar som helst. Dock inte att några chefer skulle ha SD-sympatier, det finns inte inom vare sig TV4 eller SVT.

Dina teorier är tagna helt ur luften. Det enda vi vet är att Andersson gjort sig ovän med SD. Därför är den sannolikaste teorin att SD-vänliga chefer hämnas.
Citera
2026-06-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Om TV4 inte hittar på, varför hittade TV4 på skriket?

Det gjorde inte TV4. Man lät externa ljudtekniker granska klippet.
Citera
2026-06-23, 19:57
Medlem
Citat:
Dina teorier är tagna helt ur luften. Det enda vi vet är att Andersson gjort sig ovän med SD. Därför är den sannolikaste teorin att SD-vänliga chefer hämnas.
Ovän, har du sett klippet?
https://youtu.be/M95Vztty0fo?si=3OiwySRfhwhM-lOm
Citera
2026-06-23, 19:58
Medlem
Citat:
Det gjorde inte TV4. Man lät externa ljudtekniker granska klippet.
Det var TV4s "experter" som dom lyfte fram.

Ser nu att du är ett troll har nedanstående som "underskrift"

Nä det tror jag inte
Senast redigerad av tjanska 2026-06-23 kl. 20:04.
Citera
2026-06-23, 20:15
Medlem
Som journalist behöver man hålla sig till sanningen, även om man kan vinkla information.

Daniel Andersson är en uppenbar kommunist som inte kan sköta sig jobb korrekt.
Citera
2026-06-23, 20:19
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Den troligaste förklaringen är att många chefer på TV4 sympatiserar med SD och därför vill de göra sig av med Daniel Andersson. Ledningen verkar inte ha stött hans granskning av SD:s trollfabriker.
TV4 sympatiserar med SD? Mycket ska man läsa innan man blir blind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in