Citat:
Ursprungligen postat av
brukstjack
Verkligheten är väl sällan svart-vit men jag skulle nog säga att absolut allt tyder på att förklaringen som givits honom är att han varit illojal mot arbetsgivaren eller det mer luddiga "samarbetssvårigheter" (medan den verkliga anledningen förmodligen är att han kritiserat chefer, vilket såklart kan vara ett problem om det påverkar det dagliga arbetet).
Sedan kan det väl tänkas att någon som är villig att wallraffa i ett år kanske inte är världens mest enkla människa att ha å göra med generellt, men den typen av personlighetsdrag kan knappast vara superovanliga på en grävredaktion.
Edit: jag hade såklart inte heller uppskattat (och förmodligen känt mig både sårad och slängd under bussen) av att bli offentligt kritiserad i en hyfsat uppmärksammad bok, men det känns lite som att det är nåt som kommer med jobbet - och något man får tugga i sig - om man är mellanchef på en redaktion.
Som sagt är det svårt ha vänsterextremister anställda i en demokratisk miljö. Hen kommer bete sig som ett äckel mot alla, anklaga folk för att vara nazister och dryga sig som en standard kommunist.