2026-06-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Liv likväl,

jo, det är knepigt det där, finns de som vill bli gravid (så de tillochmed skiter i att använda skydd just för att de vill bli med barn) och gör abort. rätt vanligt bland svenska aborterskor enligt studier och udnersökningar om man nu jmf med de fåtal stackre som inte fått rätt vård i texas.

och abort dödar, alltid, (nåja, det finns enstaka som överlver sånt är livet.).

alltid trist när vårdgivare inte sköter sitt jobb, både för henne, även om det naturligtvis är långt mer synd om 16 åriga rebecca som blödde till döds i duschen...

du menar av dåligaa vårdgivare? jo, det fick ju även rebbeca uppleva.

uhm... man har i texas gjort fler än 200 aborter sedan lagändringen... och även med abort så dog allt mellan 50-150 kvinnor årligen i samband med graviditet (uppåtgående trend de senaste 20 åren tror man, de har slarvat med datan...)

för att vara så förtjust i aborter och rebbeaccas fina öde på golvet i duschen, är du väldigt lat, korkad och okunnig....

Du tramsar och läser inte vad man skriver till dig. Ointressant att debattera med därmed. Återkom när du kan föra en saklig och seriös debatt och där du svarar på det man skriver till dig.
Citera
2026-06-23, 19:53
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
samma värde. Liv är okränkbart.

det förklarar kanske varför du är korkad, men inte varför du är så stolt över att vara det?

du får väll slänge ett skynka över, eller inrätta rum där de kväs till döds, det underlättade för de som fick i uppgift att "inte se skillnad" på judar, kvinnor och barn.

Ja, det är ju helt i sin ordning i vissa länder, lite som att abort är det i vissa länder.

behövs inte, har sprungit på en del klipp, även kvinnorna kallades ju embryon en gång i tiden.....

Så du går och sopar framför dig för att inte råka trampa på insekter, maskar och sniglar?

Nä vännen, det förklarar hur korkad DU är

Säga vad man vill om nazisterna, men de såg skillnad på judar, kvinnor och barn jämfört med embryon.

Abort i vecka 7-9 går inte att jämföra med en tjej/kvinna som stenas till döds.
Hade du hellre velat att din fru/dotter stenades till döds än att de gjorde abort innan vecka 7?

Även män kallades embryon en gång i tiden....
Citera
2026-06-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Så du går och sopar framför dig för att inte råka trampa på insekter, maskar och sniglar?

håller mig till homo sapiens sapiens. övrigt liv är jag inte så nogran med. så om du läste frågan jag svarade på innan du gick full retarded, så var det naturligtvis inte frön (embryon) utan mänskliga av arten homo sapiens jag syftade på i mitt svar. (antar att du slaknade när du inte inte fick känna dig god och frossade i lite bebismördande och det råkade drabba mig? sexualnavrouser är otäcka grejjer, prata med vården om det...)

Citat:
Nä vännen, det förklarar hur korkad DU är

farligt med fakta, ujuj,, du kanske kan prova att strypa dig själv lite, eller föra upp en flaska eller så i röven, det kanske "får dig hård" igen....

Citat:
Säga vad man vill om nazisterna, men de såg skillnad på judar, kvinnor och barn jämfört med embryon.

både och, aborter på ariska kvinnor hade dödstraff i skalan, (1943), på icke ariska kunde det vara obligatoriskt med abort... och det var givetvis fri abort för romer, judar mfl, så kanske inte helt i din smak, men endå...

Citat:
Abort i vecka 7-9 går inte att jämföra med en tjej/kvinna som stenas till döds.
Hade du hellre velat att din fru/dotter stenades till döds än att de gjorde abort innan vecka 7?
Jag har ju förmånen att att säga, inget av det, det är ju förmånen med att vara konskvent.

skulle du vilja att din dotter aborterades bort, medans din fru stenas till döds?

Citat:

Även män kallades embryon en gång i tiden....
Ja, det är ju bara en benämning på en (av flera) utvecklingsfas hos människor. (eller ja. träd oxo för den delen...)
Citera
2026-06-23, 20:17
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
håller mig till homo sapiens sapiens. övrigt liv är jag inte så nogran med. så om du läste frågan jag svarade på innan du gick full retarded, så var det naturligtvis inte frön (embryon) utan mänskliga av arten homo sapiens jag syftade på i mitt svar. (antar att du slaknade när du inte inte fick känna dig god och frossade i lite bebismördande och det råkade drabba mig? sexualnavrouser är otäcka grejjer, prata med vården om det...)

farligt med fakta, ujuj,, du kanske kan prova att strypa dig själv lite, eller föra upp en flaska eller så i röven, det kanske "får dig hård" igen....

både och, aborter på ariska kvinnor hade dödstraff i skalan, (1943), på icke ariska kunde det vara obligatoriskt med abort... och det var givetvis fri abort för romer, judar mfl, så kanske inte helt i din smak, men endå...

Jag har ju förmånen att att säga, inget av det, det är ju förmånen med att vara konskvent.

skulle du vilja att din dotter aborterades bort, medans din fru stenas till döds?

Ja, det är ju bara en benämning på en (av flera) utvecklingsfas hos människor. (eller ja. träd oxo för den delen...)

Jag går inte heller och sopar gatan framför mig. Är inte lika noga med insekter, maneter (och embryon) som jag är med människor

Ojdå, är det det du går igång på? Each to their own antar jag.... Tur du bor i Sverige och har tillgång till subventionerad sjukvård

Nja, nazisterna gasade dem bara.

Samma här. Jag bor i Sverige och här stenar vi tack och lov inte ihjäl kvinnor eller skär handen av barn som snattat.

I övrigt stödjer jag den svenska abortlagen då alternativet är mycket värre och orsakar lidande för människor
Citera
2026-06-23, 20:18
Medlem
Citat:
Jag går inte heller och sopar gatan framför mig. Är inte lika noga med insekter, maneter (och embryon) som jag är med människor

Ojdå, är det det du går igång på? Each to their own antar jag.... Tur du bor i Sverige och har tillgång till subventionerad sjukvård

Nja, nazisterna gasade dem bara.

Samma här. Jag bor i Sverige och här stenar vi tack och lov inte ihjäl kvinnor eller skär handen av barn som snattat.

I övrigt stödjer jag den svenska abortlagen då alternativet är mycket värre och orsakar lidande för människor

då håller vi tummarna för att du förblir barnlös, även om det nu inte är upp till dig.
Citera
2026-06-23, 20:23
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
då håller vi tummarna för att du förblir barnlös, även om det nu inte är upp till dig.

Hmm varför skulle människor som vill ha barn abortera? Makes no sense
Citera
2026-06-23, 20:26
Medlem
Citat:
Hmm varför skulle människor som vill ha barn abortera? Makes no sense

det gör sällan abort....

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11942890/

Citat:
Thirteen wanted to become pregnant, 14 had various difficulties with contraception – including health reasons, 9 were unaware of the pregnancy risk and 10 placed the blame on themselves as being careless or stupid.
Citera
2026-06-23, 20:32
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
det gör sällan abort....

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11942890/

Jag vet. Ovanligt att människor som vill ha barn gör abort, som sagt.
Citera
2026-06-23, 20:38
Medlem
Citat:
Jag vet. Ovanligt att människor som vill ha barn gör abort, som sagt.

det är ca 13/520.

eller , rent statistiskt, ungefär 1 var 10 timme, dygnet runt, alla dagar på året , bara i sverige då.

det är fler än alla "ömmande fall, downisar och våldtäkts-pedofil-demon-vildfantasi skäl till abort ihopslagna...

Kan till och med skicka på siffrora på alla kvinnor som inte kunde hålla käft och därför fick på käften tills de ... blev aborterade.

och det är endå vanligare....
Citera
2026-06-23, 20:49
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
det är ca 13/520.

eller , rent statistiskt, ungefär 1 var 10 timme, dygnet runt, alla dagar på året , bara i sverige då.

det är fler än alla "ömmande fall, downisar och våldtäkts-pedofil-demon-vildfantasi skäl till abort ihopslagna...

Kan till och med skicka på siffrora på alla kvinnor som inte kunde hålla käft och därför fick på käften tills de ... blev aborterade.

och det är endå vanligare....

De får göra abort av vilken anledning de vill.

Jag och pappa körde på ett vildsvin en gång, jag grät en skvätt för grisen. Jag gillar grisar. När jag var ännu mindre körde vi på en hund. Då var jag helt förstörd i en vecka efteråt. Hörde dens ylande så fort jag slöt ögonen.

Jag har inte fällt en enda tår för de 30 000 embryona som aborteras årligen. Varken som barn eller vuxen. Kommer aldrig göra det heller. Men när barn och djur lider/plågas, Jesus det kan jag inte ens titta på.
Citera
2026-06-23, 20:57
Medlem
Citat:
De får göra abort av vilken anledning de vill.

Jag och pappa körde på ett vildsvin en gång, jag grät en skvätt för grisen. Jag gillar grisar. När jag var ännu mindre körde vi på en hund. Då var jag helt förstörd i en vecka efteråt. Hörde dens ylande så fort jag slöt ögonen.

Jag har inte fällt en enda tår för de 30 000 embryona som aborteras årligen. Varken som barn eller vuxen. Kommer aldrig göra det heller. Men när barn och djur lider/plågas, Jesus det kan jag inte ens titta på.

har du sett när de klipper sönder och tar ut en bebis ?
Citera
2026-06-23, 21:07
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
har du sett när de klipper sönder och tar ut en bebis ?

Jag såg en film som kom från ultrahögern i USA. De påstod att fostret var i vecka 10 och att det är så aborter går till. Visade sig sen att det var en väldigt sen abort, tror det var vecka 21 och att den utfördes pga att det var fara för kvinnans liv. Därför utfördes den. I vecka 21. Inte vecka 10 och definitivt inte innan vecka 7 då majoriteten av alla aborter utförs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in