Citat:
Ursprungligen postat av
Plantis789
Bara jag som tyckte det var lite roligt i lördags när As mamma stod och gjorde guacamole och sa "jag fattar inte dom som köper påsar, såna här färdiga. Men alltså det är ju inte bra med massa såna tillsatser och grejer"? 😂
Sen när bryr dom sig om tillsatser? Har dom läst innehållsförteckningen på alla bars, proteinpulver, chips, godis, kakor, halvfabrikat, läsk, saft, glass och allt dom äter? Äta massa socker är inte bra heller.
Antar att hon menar en sån påse som finns vid tacosgrejerna? Man ska fortfarande ha avokado, det är en kryddblandning. Inte fejkavokado där i. Men finns kanske olika, vad vet jag.
Tyckte det var lite komiskt. Tror en sån påse någon gång ibland - jag menar hur ofta äter man guacamole liksom - är bättre än vad dom äter under en vecka om man ska räkna bra och dåligt. Speciellt det Alice äter.
Det är ofta de säger sådant som visar att de saknar all form av självinsikt. Regelbundet är de ju sura över att folk påpekar att de äter kemikalieskit, "äsch man ska väl leva" osv låter det då. Men de ondgör sig gärna själva över att folk dricker en öl.
Och nej, Alice har ju aldrig hållt sig borta från hel- och halvfabrikat.

Hennes "VIRALA" köttfärsgratäng består ju till minst 50% av helfabrikat man väldigt enkelt kunnat göra hemma.