Citat:
Sportbil och att vara i god form står inte i motsats till vartannat.
Sportbil och att vara i god form står inte i motsats till vartannat.
Vartannat år på 90-talet, då hade ni det inte fett. Förstår att det sved när andra åkte två ggr per år och ägde sportbil dessutom. Men du tröstade dig med pokemonkort, som du skrev tidigare, så ingen skada skedd då alltså.
Dröm för många, som du inte tycks kunna begripa.
Har man råd med sportbil flera ggr om så utesluter inte det ena det andra.
Det är plötsligt vanligt med sportbil/muskelbil alltså? Du tycker inte att du säger emot dig själv nu?
Det är du som tidigare påstått att detta inte är verkligheten???
Vartannat år på 90-talet, då hade ni det inte fett. Förstår att det sved när andra åkte två ggr per år och ägde sportbil dessutom. Men du tröstade dig med pokemonkort, som du skrev tidigare, så ingen skada skedd då alltså.
Det är plötsligt vanligt med sportbil/muskelbil alltså? Du tycker inte att du säger emot dig själv nu?
Det är du som tidigare påstått att detta inte är verkligheten???
Det har jag inte heller påstått.
Nu åkte vi till Österike på vintern varannat år och ett varmare land som Thailand året i mellan.
Kan inte påstå att jag led.
Nej han köpte skog istället för sportbil, blir skönt för mig senare även om det egentligen inte kommer förändra hur jag lever nu.
Hur var det med läsförmågan? Det var inte jag som samlade pokemon kort utan det var ett exempel på allahanda intressen som folk har i dagens läge.
Jag har inte nekat att det finns folk som är intresserade av att ha sportbilar, det är dock inte lika populärt längre utan har ersätts av annat, det är återigen mer mångfacerterat idag.
Jämfört med när? 60-talet? Det har varit vanligt med sportbilar, veteranare länge, även bland vanliga arbetare. Folk har råd om de väljer att spara även om du så är en industriarbetare. Det handlar om prioriteringar som allt annat i livet.
Nej och det har jag inte heller påstått. Men du tror seriöst att bara för att man har pengar över så skaffar man en sporbil. Så är det ju bevisligen inte, folk köper en sportbil om de har intresse av det.
Som jag nämnt tidigare i tråden en ny Porsche 911 kostar ungefär vad en ny husbil kostar.
köpen av sportbilar har gått stadigt nedåt ett tag nu, men som exempel har nyregistreringar av husbilar ökat, bara mellan 2025 till 2025 så var det runt 50-60%.
Folk har råd med sportbil men väljer andra saker.
Jag hade också lätt köpt en stor fräsh husbil framför en sportbil alla dagar i veckan, speciellt om jag vore pensionär.
Senast redigerad av Regnpojken 2026-06-23 kl. 14:33.
Senast redigerad av Regnpojken 2026-06-23 kl. 14:33.