2026-06-22, 22:17
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Så du tycker att straffen är för höga? Du låter som gemene kriminolog för 20 år sedan som hela tiden hävdade att längre straff inte lönar sig. Det stämmer möjligtvis att det inte är avskräckande, men det är ruskigt effektivt som inkapaciterande metod. Det visar ju inte minst Bukeles experiment i El Salvador där mordfrekvensen har minskat med 95 procent genom att spärra in alla gängkriminella. Det är ett fåtal människor som beter sig antisocialt och begår brott. Spärra in dem och brotten minskar radikalt.
Jo men det var ju det jag menade. Spärra in alla brottslingar på livstid, riktig livstid. Då är det ju ingen risk för återfall. Dessutom torde det vara rejält avskräckande. Sänker vi dessutom straffbarhetsåldern till 10 år så fångar vi upp de flesta som är för unga för konsekvenstänk.
__________________
Senast redigerad av Postino 2026-06-22 kl. 22:34.
Citera
2026-06-22, 22:18
  #62
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Skulle vilja se de beräkningarna på att en strafffördubbling minskar våld i nära relation så mycket att det lönar sig.

Valrörelsen är verkligen de frontallobdementas karneval... Bara en massa pissande på sig utan eftertanke.
Citera
2026-06-22, 22:29
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Det finns över huvud taget inget manligt i att bruka våld, i synnerhet inte mot någon som är fysiskt mindre. En man är lugn och trygg i sig själv och möter svårigheter med ett stoiskt lugn. Respekt är något man förtjänar.

Tur då att du varken är en stark eller klok man, vilket du gör klargör med all önskvärd tydlighet.

Sunda relationer bygger på ömsesidig respekt, man ger och man tar. Svårare än så är det inte. Och nej det är inte sunt att som du tror att "respekt" ligger i rädsla för våld från någon som är fysiskt större och starkare.

Och nej, man blir inte dömd för våldtäkt utan grund. Sexualbrott måste precis som all annan brottslighet bevisas bortom rimligt tvivel.

Du kanske skulle lämna din mammas källare och bli en man. Att sitta och gråtrunka över att även kvinnor har samma rättigheter som män. Vem vet med lite tur kanske även du blir en man nån dag.

Dina tafatta floskler och näsvisheter är ett skolboksexempel på den svenske mannens dumhet och svaghet.

Att likt en sladdrig vattenmanet finna sig i allt är absolut inte manligt. Bara en verklighetsfrånvänd liten svensk kan hicka ur sig något så galopperande efterblivet. Grattis.

Framför allt är en sådan mjäkighet inte människovärdig; den är tvärtom ett symptom på en stor karaktärsbrist. Du tror dig vara en upphöjd stoiker, en Marcus Aurelius. Sanningen är väl snarare den att du är feg. Det krävs nämligen civilkurage att ryta ifrån och att ge uttryck för självständiga tankar, något du gissningsvis aldrig har gjort. Ditt liv är en trygg barnbassäng full av pissljummen mellanmjölk där du sitter och plaskar och känner dig viktig.

Självfallet är en riktig man beredd att använda ett visst våld: för att försvara det som är rätt, och för att tukta bort olämpliga tendenser hos andra vuxna män, såväl som hos kvinnor och barn. Smärta utvecklar och renar.

Däremot är en moraliskt mogen individ aldrig våldsromantiker eller vapenfixerad. Försök förstå skillnaden -- ansträng det där medelmåttiga popcornet som studsar omkring inuti ditt kranium och tror sig vara en hjärna. Och skaffa dig ett par pungkulor när du ändå är igång. 😄

Då kanske du också skall lyckas fatta att det föregivna brottsoffrets bevisbörda i våldtäktsmål är så gott som obefintlig i detta land.
Citera
2026-06-22, 22:40
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Dina tafatta floskler och näsvisheter är ett skolboksexempel på den svenske mannens dumhet och svaghet.

Att likt en sladdrig vattenmanet finna sig i allt är absolut inte manligt. Bara en verklighetsfrånvänd liten svensk kan hicka ur sig något så galopperande efterblivet. Grattis.

Framför allt är en sådan mjäkighet inte människovärdig; den är tvärtom ett symptom på en stor karaktärsbrist. Du tror dig vara en upphöjd stoiker, en Marcus Aurelius. Sanningen är väl snarare den att du är feg. Det krävs nämligen civilkurage att ryta ifrån och att ge uttryck för självständiga tankar, något du gissningsvis aldrig har gjort. Ditt liv är en trygg barnbassäng full av pissljummen mellanmjölk där du sitter och plaskar och känner dig viktig.

Självfallet är en riktig man beredd att använda ett visst våld: för att försvara det som är rätt, och för att tukta bort olämpliga tendenser hos andra vuxna män, såväl som hos kvinnor och barn. Smärta utvecklar och renar.

Däremot är en moraliskt mogen individ aldrig våldsromantiker eller vapenfixerad. Försök förstå skillnaden -- ansträng det där medelmåttiga popcornet som studsar omkring inuti ditt kranium och tror sig vara en hjärna. Och skaffa dig ett par pungkulor när du ändå är igång. 😄

Då kanske du också skall lyckas fatta att det föregivna brottsoffrets bevisbörda i våldtäktsmål är så gott som obefintlig i detta land.

Jag ser att du lärt dig "manosfärens" incelguide innantill lille vän.

Uppenbarligen är din tankeförmåga inte riktigt utvecklad ännu då du är för imbecil att förstå att du lyckas argumetera mot din egen påstådda "manlighet".

En människa som bottnar i sig själv behöver inte desperat försöka framstå som "manlig". Jag antar att påståendet i boken Doktor Glas träffar mitt i prick hos dig.

Kom igen när du flyttat ut ur mammas trygga källare och vuxit upp.
Citera
2026-06-23, 00:26
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jag ser att du lärt dig "manosfärens" incelguide innantill lille vän.

Uppenbarligen är din tankeförmåga inte riktigt utvecklad ännu då du är för imbecil att förstå att du lyckas argumetera mot din egen påstådda "manlighet".

En människa som bottnar i sig själv behöver inte desperat försöka framstå som "manlig". Jag antar att påståendet i boken Doktor Glas träffar mitt i prick hos dig.

Kom igen när du flyttat ut ur mammas trygga källare och vuxit upp.

Men lilla gubben. Vad vet du om hur det är att bottna i sig själv? Du är ju bara en politiskt korrekt papegoja; du har inte tänkt en egen tanke i hela ditt liv.

Manosfären har aldrig intresserat mig. Det jag talar om är något som du saknar förutsättningar för att begripa: sådant som handlar om emotionellt djup, integritet och andlig resning.

Kom tillbaka när du har tröttnat på att runka bulle tillsammans med dina finniga SSU-polare (och lärt dig stava till "argumentera").
Citera
2026-06-23, 03:05
  #66
Medlem
Ankan-mannens avatar
Feminist Uffe har sagt sitt, men inte ens de andra kvinnorna i TIDÖ är feminister. Ja visst ja, de har förlorat kvinnliga väljare, värderingar står inte så högt i kurs mot röster.

Uffe skulle inte ha en chans mot Birgitta Ed, i ett slagsmål.
__________________
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-06-23 kl. 03:08.
Citera
2026-06-23, 04:27
  #67
Medlem
Pungsvings avatar
I grunden bra, men det vore mer lämpligt och han gick ut med dubblerade straffskalor för alla brott och rätt att bära skjutvapen för självförsvar om Moderaterna intar regeringen i nästa period. Varför detta eviga krypande för kriminella i Sverige? Det är som en ond mardröm som inte vill släppa.
Citera
2026-06-23, 07:34
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Man bör tänka sig för innan man gifter sig. Men är det alltid fel av en man att slå en kvinna? Självfallet inte. Både kvinnor och barn kan må bra av litet stryk ibland.
Jag tyckte att den nya lagen verkade onödig, men du har bevisat att den behövs.
Citera
2026-06-23, 09:25
  #69
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Läste just på SVT Text att riksfjanten Ulf Kristersson vill se denna straffskärpning, och att mäns våld mot kvinnor bör anses lika allvarligt som gängkriminalitet.

Skillnaden är dock att vissa svenska kvinnor är outhärdliga. Man tänker på den där formuleringen av Strindberg när maken smackar till sin kärring eftersom hennes kind länge hade "inbjudit till det".

Jag uppmuntrar inte till våld mot kvinnor -- allt jag säger är att det finns nyanser. Förslaget är bara misandriskt, feministiskt valfläsk och hör hemma på komposthögen.
Vilka etniciteter är det som står för denna kvinnofridskränkning tror du?
Citera
2026-06-23, 10:24
  #70
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Det ska självfallet vara samma straff för kvinnor som begår våld mot män. Allt annat vore galenskap.

Statsministern må vara dum i huvudet men även en sådan idiot fattar detta..

Ja precis inför dödsstraff på allt.

100% offentlig avrättning vid minsta anmärkning.
Citera
2026-06-23, 19:01
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Men lilla gubben. Vad vet du om hur det är att bottna i sig själv? Du är ju bara en politiskt korrekt papegoja; du har inte tänkt en egen tanke i hela ditt liv.

Manosfären har aldrig intresserat mig. Det jag talar om är något som du saknar förutsättningar för att begripa: sådant som handlar om emotionellt djup, integritet och andlig resning.

Kom tillbaka när du har tröttnat på att runka bulle tillsammans med dina finniga SSU-polare (och lärt dig stava till "argumentera").

"Det jag talar om är något som du saknar förutsättningar för att begripa: sådant som handlar om emotionellt djup, integritet och andlig resning." Ja, jag begriper inte hur du anser att det finns emotionellt djup, integritet och andlig resning i att spöa tjejer.

Det är bara emotionellt förkrympta ursäkter till nänniskor som finner det du beskriver i kvinnomisshandel.

Så släpp sargen nu och väx upp, flytta ut från mammas källare skaffa dig ett jobb istället för att runka till Andrew Tates ynkliga våldsromantik.
Citera
2026-06-23, 20:15
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
"Det jag talar om är något som du saknar förutsättningar för att begripa: sådant som handlar om emotionellt djup, integritet och andlig resning." Ja, jag begriper inte hur du anser att det finns emotionellt djup, integritet och andlig resning i att spöa tjejer.

Det är bara emotionellt förkrympta ursäkter till nänniskor som finner det du beskriver i kvinnomisshandel.

Så släpp sargen nu och väx upp, flytta ut från mammas källare skaffa dig ett jobb istället för att runka till Andrew Tates ynkliga våldsromantik.

Det här med mammas källare verkar vara en svårartad fixering hos dig. Kanske dags att du tar dig upp ur underjorden och hämtar en nypa frisk luft. 😃 Nu får du ursäkta men jag tycker att jag har gett dig tillräckligt mycket av min tid. Saludos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in