2026-06-22, 11:55
Avslutad
Läste just på SVT Text att riksfjanten Ulf Kristersson vill se denna straffskärpning, och att mäns våld mot kvinnor bör anses lika allvarligt som gängkriminalitet.

Skillnaden är dock att vissa svenska kvinnor är outhärdliga. Man tänker på den där formuleringen av Strindberg när maken smackar till sin kärring eftersom hennes kind länge hade "inbjudit till det".

Jag uppmuntrar inte till våld mot kvinnor -- allt jag säger är att det finns nyanser. Förslaget är bara misandriskt, feministiskt valfläsk och hör hemma på komposthögen.
Citera
2026-06-22, 12:02
Medlem
dude2ks avatar
Tuffe Ulf måste ställas inför rätta för landsförräderi och korruption. Efter avtjänat straff kan han öppna käften igen.

Detta uttalande är antagligen för att han själv är rädd för få en lavett samt feministiskt valfläsk.
Senast redigerad av dude2k 2026-06-22 kl. 12:04.
Citera
2026-06-22, 12:11
Medlem
Onanikrems avatar
Känns helt ok för mig. Alla straff borde dubblas eller tredubblas.

Även om kvinnor kan vara förjävliga slår man dem inte. Tror jag lärde mig det i lekskolan (dagis för er yngre)
Citera
2026-06-22, 12:15
Medlem
Om man införde brottet "kvinnofridskränkning" kanske högre straff för grovt brott vore något att diskutera men som det är nu är brottet "grov kvinnofridskränkning" så pass omfattande att prat om straffskärpning inte går att ta seriöst.
Citera
2026-06-22, 12:24
Medlem
Ska man ha ett straff för kvinnor som begår våld på män och ett högre för män som begår våld på kvinnor? Förvisso har vi ofta det vid andra brott som t.ex. mord, men är det jämställt?
Citera
2026-06-22, 12:44
Medlem
dude2ks avatar
Det ska självfallet vara samma straff för kvinnor som begår våld mot män. Allt annat vore galenskap.

Statsministern må vara dum i huvudet men även en sådan idiot fattar detta..
Citera
2026-06-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Läste just på SVT Text att riksfjanten Ulf Kristersson vill se denna straffskärpning, och att mäns våld mot kvinnor bör anses lika allvarligt som gängkriminalitet.

Skillnaden är dock att vissa svenska kvinnor är outhärdliga. Man tänker på den där formuleringen av Strindberg när maken smackar till sin kärring eftersom hennes kind länge hade "inbjudit till det".

Jag uppmuntrar inte till våld mot kvinnor -- allt jag säger är att det finns nyanser. Förslaget är bara misandriskt, feministiskt valfläsk och hör hemma på komposthögen.
Hur fan kunde den svenska högern bli infiltrerad av radikalfeministisk ideologi?

"Mäns våld mot kvinnor" är en analys som lanserades av radikalfeminismen på 1980-talet. Radikalfeminismen har sitt ursprung i den marxistiska vänsterrörelsen "Den nya vänstern" i USA. Den gav upphov till en dikotomi där kvinnor är "offer" och män är "förövare" – Det är den marxistiska konfliktmodellen där man bara har bytt ut klass mot kön.

Finns det inga riktiga män kvar inom den svenska högern som kan hålla rent åt vänster?
Citera
2026-06-22, 12:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Hur fan kunde den svenska högern bli infiltrerad av radikalfeministisk ideologi?

"Mäns våld mot kvinnor" är en analys som lanserades av radikalfeminismen på 1980-talet. Radikalfeminismen har sitt ursprung i den marxistiska vänsterrörelsen "Den nya vänstern" i USA. Den gav upphov till en dikotomi där kvinnor är "offer" och män är "förövare" – Det är den marxistiska konfliktmodellen där man bara har bytt ut klass mot kön.

Finns det inga riktiga män kvar inom den svenska högern som kan hålla rent åt vänster?
Relativt ovanligt kvinnor slår män så det blir märken. Ja jag har blivit slagen av kvinna, skulle kunnat golva henne med ett slag, men det gjorde jag inte. Det man har spärrar för. De som saknar sådana spärrar skall låsas in.

Finns kvinnor som misshandlar och tom mördar, vanligen då andra kvinnor. Kvinnor som mördar män skjuter dem vanligen i huvudet när de sover.
Citera
2026-06-22, 13:08
Medlem
Det handlar såklart om att täcka upp fler fall när man inför 1984-lagarna, man tar det steg för steg. Man dubblar straffen när det gäller gängkriminalitet, sen ändrar man vad gäng innebär. Man dubblar straffen för våld mot kvinnor, man inför begrepp som psykologiskt våld, man utvidgar begreppet psykologiskt våld osv. Till sist har man möjlighet att låsa in folk i 10 år när de säger något i stil med att de inte riktigt tror på klimatpolitiken när de diskuterar med sina vänner i någon app som övervakas av chat control.
Citera
2026-06-22, 13:12
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius

Detta är ett politiskt slag mot SD som har en särskilt hög frekvens av dessa i sina led. Känns som om det kommer att krylla av politiska vildar inom SD om detta genomförs och kaoset kommer att bli större än vanligt.
Citera
2026-06-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Känns helt ok för mig. Alla straff borde dubblas eller tredubblas.

Även om kvinnor kan vara förjävliga slår man dem inte. Tror jag lärde mig det i lekskolan (dagis för er yngre)

Så likadana brott ska ha högre straff för män än kvinnor?

ok simp.
Citera
2026-06-22, 13:19
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Relativt ovanligt kvinnor slår män så det blir märken. Ja jag har blivit slagen av kvinna, skulle kunnat golva henne med ett slag, men det gjorde jag inte. Det man har spärrar för. De som saknar sådana spärrar skall låsas in.

Finns kvinnor som misshandlar och tom mördar, vanligen då andra kvinnor. Kvinnor som mördar män skjuter dem vanligen i huvudet när de sover.

Så om du håller på att bli mördad av en kvinna så tänker du bara ta emot det och acceptera det? Är det värt att dö för en feministisk ideologi? Lär inte komma till någon nytta när man är död..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in