2026-06-22, 00:47
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du vet inte det och inte jag heller riktigt.
Jo, jag vet det. Du verkar ha lite otur när du tänker bara.
Citat:
Vad jag vill komma fram till är att det nog finns en anledning till varför han inte var där från första början.
Ja, han hade också otur när han tänkte och befann sig på platser i landet där han kunde gripas.
Citat:
Att "El Sueco" blev gripen i Colombia har inget att göra med Guaviare som sagt. Men jag uppskattar ändå din fantasi och att tänka utanför boxen så att säga.
Det har absolut inte med det att göra, jag bara skrev att det var där han borde ha hållit sig. Varför du kände dig tvungen att gå igång på det var ju ganska kul ändå. Nu blir det en bärs och se vidare på Uruguay, hoppas dom kan slå Kap verdes negrer.
Citera
2026-06-22, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Jo, jag vet det. Du verkar ha lite otur när du tänker bara.
Ja, han hade också otur när han tänkte och befann sig på platser i landet där han kunde gripas.
Det har absolut inte med det att göra, jag bara skrev att det var där han borde ha hållit sig. Varför du kände dig tvungen att gå igång på det var ju ganska kul ändå. Nu blir det en bärs och se vidare på Uruguay, hoppas dom kan slå Kap verdes negrer.
Nej du förstår ingenting fortfarande tydligen.
Du tror dig veta en massa tack vare din dejt där nere men det finns inget som talar för det.
Jag "går inte igång på något" men försöker att få dig att förstå att världen är oerhört mer komplex än du någonsin kan ana. Så du ger upp och börjar att se på matchen och det är i alla fall ett bra val. Sedan var det länge sedan man uttryckte sig som dig om färgade människor men det är något som du kan komma till insikt om själv när du mognar lite?
Så jag hade helt enkelt rätt och du fel.
Som sagt finns det en djupare anledning till varför han inte kunde befinna sig i din gerilla stad.
El Sueco blev arresterad men han är absolut inte oförsiktig och som sagt. Tänk nu tänk jag menar utanför din sexiga Colombianska dejt som du hela tiden pratar om.
Ta hand om dig och även om jag fick rätt i kväll så är det verkligen inte en boxnings match!
Senast redigerad av Truefighter 2026-06-22 kl. 01:21.
Citera
2026-06-22, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbackas
På den nivån med nån form av direkt kontakt så kommer knappast så många ens få chansen. Men nån direkt under honom kanske kan få ta över taktpinnen.

Vilken sfär är han kopplad till då?

Det finns många som väntar på att få den positionen. Han är ju inte direkt den första svensken/"svensken" som grips för inblandning i narkotikasmuggling i Colombia, och definitivt inte den sista. Vi vet inte ens hur högt upp i rang denne El Sueco är. Smuggling av den här skalan är inte styrd av en enskild person, utan det är flera personer som samarbetar, och när en faller så finns det flera som väntar på att fylla den sitsen.

Är det någon som vet hur den branschen fungerar så är det El Chapo, och han fick frågan, i intervjun med Sean Penn, om vad som sker med marknaden när han själv inte är med längre. Hans svar var att ingenting kommer förändras eftersom det inte hänger på en person, utan många personer som samarbetar.
Citera
2026-06-22, 01:52
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Du tror dig veta en massa tack vare din dejt där nere men det finns inget som talar för det.
Jo det finns mycket som talar för det men du är alldeles för naiv och barnslig och fortsätter älta om något som du själv inte har någon aning om.
Citera
2026-06-22, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Jo det finns mycket som talar för det men du är alldeles för naiv och barnslig och fortsätter älta om något som du själv inte har någon aning om.
Nu kommer du tillbaka ändå och jag undrar i mitt stilla minne vem som egentligen går igång på det här? Nu måste du ändå avslöja vad din dejt från Colombia har viskat i ditt öra angående "El Sueco"!
Tyvärr vann inte Uruguay som du trodde men visst var det en fin match ändå? I alla fall orkar jag inte längre att diskutera med dig just nu utan behöver sova en stund. 🌝
Citera
2026-06-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxar256
Han är de facto en stor spelare. Och om man vet vad man ska leta efter har han cirkulerat i många stora utredningar de senaste åren. Var bara en tidsfråga innan han torskade.
vad har det stått om han i utredningarna? Om han varit efterlyst så bör de va nån i fup som ”golar” antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Jag skrev aldrig att han var min vän eller att jag ens har insyn i just specifikt denna person.

Men att tro att dessa marknader hänger på ensamma personer 2026 menade jag var ganska verklighets frånvänt - givetvis har dessa karteller massvis med backup och att en svensk blir gripen vad det lider var dom med all säkerhet garderade för redan första dagen.
+1 tror dock inte kartellen valt honom. Utan han är ju ditskickad av en europeisk grossist. Så det är väl dom som skickar en ny gubbe under han. Men de ska ju va nån vettig person som går å lita på så dom skickar ju inte vem som helst men det är som du säger inte svårt å hitta någon men att välja rätt. Frågan är vad hans roll är. Kartellen bör ju ha färdiga upplägg och smuggelrutter så förstår inte varför det krävs en man på plats? Kanske få info om rutten för att sen delge mottagaren infon muntligt?
Citera
2026-06-22, 10:12
Medlem
AlanGarners avatar
När Flashback är som bäst! Fantastiskt att få höra från någon som kände honom som ung. Vet du vad som hände senare i hans liv? Eller tappade ni kontakten senare?

Hur var han när ni spelade fotboll? Helt normal eller såg du tecken på att han skulle bli gangster redan då? Var han aggressiv som person?

Citat:
Ursprungligen postat av BrorHIF
Jag spelade fotboll och umgicks rätt mycket med killen när vi var yngre.
Bra uppväxt, aldrig något strul. Farsan dog plötsligt när han var i övre tonåren. Tror han började umgås med en del babbar i samma veva.
Tråkigt...
Citera
2026-06-22, 10:22
Medlem
AlanGarners avatar
Du har rätt, jag har inget att basera min teori med att de gjort ett tillslag. Den enda är väl att polisen ofta försöker vänta ut ett stort tillslag, både för att det ska bli vattentätt i domstolen men också för att orsaka ekonomiska skador och oreda i kartellen. Men ibland så kan de ju inte vänta såklart och då får de slå till i alla fall.

Ja det är ju också möjligt att kartellen gjorde ett bondeoffer här och slängde Kevin till polisen.

Så det är inte alls säkert att han sitter på någon stor skuld. Men gör han det så blir det nog tufft att hålla sig vid liv. Colombianska karteller har ju mördat folk här i Europa över obetalda skulder. En av deras gubbar blev ju gripen, som hade kopplingar till över 400 knarkrelaterade mord i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vad baserar du det på att han skulle förlorat en stor last? Och är det i så fall på redis? Att det går att få någon mördad i ett colombianskt fängelse tvivlar jag inte ett ögonblick på, men det går också helt säkert att köpa livvakter och privilegier där ifall du har pengar.
Citera
2026-06-22, 11:13
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetBengt
Det finns många som väntar på att få den positionen. Han är ju inte direkt den första svensken/"svensken" som grips för inblandning i narkotikasmuggling i Colombia, och definitivt inte den sista. Vi vet inte ens hur högt upp i rang denne El Sueco är. Smuggling av den här skalan är inte styrd av en enskild person, utan det är flera personer som samarbetar, och när en faller så finns det flera som väntar på att fylla den sitsen.

Är det någon som vet hur den branschen fungerar så är det El Chapo, och han fick frågan, i intervjun med Sean Penn, om vad som sker med marknaden när han själv inte är med längre. Hans svar var att ingenting kommer förändras eftersom det inte hänger på en person, utan många personer som samarbetar.

Å andra sidan är väl knarkkartellers organisationer uppbyggda ungefär som terrororganisationerna?
Dvs att oerhört många är inblandade i organisationen, men att cell A vet inte vilka personer samt uppgifter som ingår i cell B, som i sin tur inte vet vilka personer samt uppgifter som ingår i cell C osv…

Detta just för att åker någon eller tex hela cell B fast, så är det lätt att bevara organisationen hel, eftersom få kan gola då man faktiskt bara vet vad som händer i sin egen lilla cell och man kan bara fylla på med andra personer i samma organisation om enstaka celler utplånas.

Sedan måste det finnas ett fåtal övergripande chefer/bossar som ser den större bilden men jag har ingen aning om El Sueco/Kevin ingår i toppen direkt..
Citera
2026-06-22, 13:04
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Nu måste du ändå avslöja vad din dejt från Colombia har viskat i ditt öra angående "El Sueco"!
Hon nämnde inget specifikt om honom. Hon jobbar för La defensoria del pueblo och är placerad i Guaviare därför att just i det området är denna organisation mest verksam.

Citat:
Tyvärr vann inte Uruguay som du trodde men visst var det en fin match ändå? I alla fall orkar jag inte längre att diskutera med dig just nu utan behöver sova en stund.
Ett X räckte för att spelsystemet skulle gå in så nu är jag nöjd, dags att leta upp nästa.
Citera
2026-06-22, 14:01
Medlem
Bra fortsätt ta dem. Ge aldrig upp.
Citera
2026-06-22, 17:38
Medlem
Schutres avatar
Det finns bild i tidningen El Tiempo ; https://www.eltiempo.com/amp/justicia/delitos/capturado-en-cali-uno-de-los-narcotraficantes-mas-buscados-de-suecia-coordinaba-envios-de-cocaina-ha cia-europa-y-dubai-3565794
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in