2026-06-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
När jag läser sånt här så tänker jag hur lille Kevin har gått i småskolan i Bjuv och hur hans gamla klasskamrater läser i tidningen om hur han gripits i Cali. Som sagt om han köper direkt från de Colombianska kartellerna och är efterlyst av Europol så är det definitivt en tung gangster.

Jag spelade fotboll och umgicks rätt mycket med killen när vi var yngre.
Bra uppväxt, aldrig något strul. Farsan dog plötsligt när han var i övre tonåren. Tror han började umgås med en del babbar i samma veva.
Tråkigt...
Citera
2026-06-21, 12:03
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorHIF
Jag spelade fotboll och umgicks rätt mycket med killen när vi var yngre.
Bra uppväxt, aldrig något strul. Farsan dog plötsligt när han var i övre tonåren. Tror han började umgås med en del babbar i samma veva.
Tråkigt...
Hans karriärval lär i alla fall ha resulterat i god inkomst, om han nu är så betydelsefull som det låter. Men nu blir det nog att sitta länge i finkan.
Citera
2026-06-21, 12:59
Medlem
Har ju hänt en del i Bjuv. Senaste tiden har vi bla:

(FB) Synnerligen grova narkotikabrott i västra Skåne 2025 - rättegång i april 2026.
och
(FB) Jättebeslag av kokain i Skåne (2025-10-17)

Kan nog finnas kopplingar. Även vid granatkastningen i Tumba var en person från Bjuv inblandad. Är det något i vattnet? Nja, det hänger nog mer ihop med befolkningsutvecklingen. Hålan har vuxit från 6.800 invånare 2010 till 10.900 2020 och 16.000 2024. Man har nog byggt fel.
Citera
2026-06-21, 13:28
Medlem
Det låter som en stor fångst.

Ja, killen är känd.
Citera
2026-06-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Kunde ju också ha varit ett ironiskt - ”el Sueco”

Kan också betyda att "spela dum", hacerse el sueco.
Citera
2026-06-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Kan också betyda att "spela dum", hacerse el sueco.
Nej för då måste du skriva just "hacerse el Sueco".
Inte bara "El Sueco". Så är det polarn men lycka till med spanskan!
Citera
2026-06-21, 14:37
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/skane/nordvastskaning-gripen-i-colombia-pekas-ut-som-storsmugglare-av-kokain/

Citat:
Av utredningen framgår enligt tidningen att mannen kan ha haft kontakter med de kriminella nätverken Mocro-maffian och Balkankartellen.
Citera
2026-06-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nej för då måste du skriva just "hacerse el Sueco".
Inte bara "El Sueco". Så är det polarn men lycka till med spanskan!
Det är väl dessutom ett "Spanienspanskt" uttryck som kommer från någon gammal film där en av karaktärerna var trög som Fan och svensk.
Iallafall, latinamerikanska medier brukar föredra att berätta om ursprung och/eller dubbla medborgarskap för araber med eu-pass. Står det en arab på bild i tidningen som beskrivs som tysk så blir läsarna förvirrade så då skriver de helt enkelt att Abdullah mohammed har tyskt medborgarskap men kommer från Syrien så läsarna fattar.
Citera
2026-06-21, 14:52
Medlem
Då väntar vi spänt på boken: Mitt liv som knarkkung i Colombia som bör släppas om lite drygt 5 år när han muckat från Johannesberg.
Citera
2026-06-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
När jag läser sånt här så tänker jag hur lille Kevin har gått i småskolan i Bjuv och hur hans gamla klasskamrater läser i tidningen om hur han gripits i Cali.
Ja, man undrar ju vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?
Citera
2026-06-21, 16:02
Medlem
Han är de facto en stor spelare. Och om man vet vad man ska leta efter har han cirkulerat i många stora utredningar de senaste åren. Var bara en tidsfråga innan han torskade.
Citera
2026-06-21, 16:18
Medlem
Armin Moini den clownen är inte på Kevins nivå inte hans subway kusin för den delen heller

Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Yes, hann precis köra en googling också..

Aldrig ens hört talas om honom. Trodde det först var Armin Moini.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in