2026-06-05, 09:08
Medlem
Snartfinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fl1pst3r
Gissar att sidan dom hänvisar till heter www.dinrom*ns.se (*=a) som är en clickbait sida för att mjölka naiva idioter på pengar och ID handlingar

Exakt. Det är samma domänägare som romansrummet. Den sista scammaren jag kom i kontakt med där var skicklig och väldigt duktig på att skriva att man faktiskt gick på det de första 4-5 meddelanden som de skickade. Men sen började man ana ett mönster rätt snabbt efter det.

Så en uppmaning till er som använder BC är att verkligen granska skiten ur allt som skrivs och utgå från den klassiska tumregeln: är det för bra för att vara sant, så är det förmodligen det.
Citera
2026-06-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Ahaa.... det är fan läskigt, dem brukar öppna upp med t.ex i vilken stad bor du? inget speciellt, jag går in på deras profil, BOOOOOM en jätte dase som profilbild.

En Flashback-dase?!!
Citera
2026-06-09, 22:50
Medlem
KiselMupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartfinsk
Exakt. Det är samma domänägare som romansrummet. Den sista scammaren jag kom i kontakt med där var skicklig och väldigt duktig på att skriva att man faktiskt gick på det de första 4-5 meddelanden som de skickade. Men sen började man ana ett mönster rätt snabbt efter det.

Så en uppmaning till er som använder BC är att verkligen granska skiten ur allt som skrivs och utgå från den klassiska tumregeln: är det för bra för att vara sant, så är det förmodligen det.

Vilket jävla "Romansrum" pratar du om?
Jag har hängt på BC i många år, jag har inte sett några chatrum öht.
Det kostar inget att registrera sig eller skicka PM, däremot plusmedlemsskap kostar (10kr per månad tror jag) men det behöver du inte.
Som Fl1pst3r är inne på; -Du måste prata om en helt annan site.

Med tanke på hur länge jag varit medlem borde jag ha råkat ut för dessa scammare men hittils har jag sluppit.
Hur beter sig dom?

(Killar som kallar sig par eller sätter in annonser i kategorin "tjej söker kille" har jag såklart sett.)
Citera
2026-06-10, 15:04
Medlem
Snartfinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiselMupp
Vilket jävla "Romansrum" pratar du om?
Jag har hängt på BC i många år, jag har inte sett några chatrum öht.
Det kostar inget att registrera sig eller skicka PM, däremot plusmedlemsskap kostar (10kr per månad tror jag) men det behöver du inte.
Som Fl1pst3r är inne på; -Du måste prata om en helt annan site.

Med tanke på hur länge jag varit medlem borde jag ha råkat ut för dessa scammare men hittils har jag sluppit.
Hur beter sig dom?

(Killar som kallar sig par eller sätter in annonser i kategorin "tjej söker kille" har jag såklart sett.)

För att svara på första frågan så är det hit min scammer försökte leda mig: https://romansrummet.se/

Hur de betedde sig var väldigt naturligt, skrämmande naturligt. Det börjar som vilken chatt som helst i vanliga inkorgen på BC med lite längre konversationer om det mesta.
Men efter ett tag så börjar de försöka att locka över en på andra alternativa chattkanaler, såsom telegram eller dylikt. Går man med på att åtminstone prata på Telegram så kommer de att trappa upp kampanjen där (nu har vi lämnat BC och är på Telegram) med mer sexuella inviter och bilder innan de senare börjar att tappa tråden kring vad samtalen ens handlar om, försöker man backa ur så börjar de bomba med bilder med kraftig sexuell laddning och manipulativa svar om att man inte ska lämna chatten.

Sedan så "ska vi inte tappa bort varandra" för något helt påhittat scenario om att man delar någon molntjänst med sambo/syster/bror/kompis så försöker de att få en att gå med på sidan jag länkade där man får betala för att både gå med + skicka meddelanden.

Så det är en scammer som först hittat en på BC, sen går man över till en etablerad app, där trappas det upp och sedan kommer nådastöten.
Citera
2026-06-10, 16:33
Avslutad
Citat:
För att svara på första frågan så är det hit min scammer försökte leda mig: https://romansrummet.se/

Hur de betedde sig var väldigt naturligt, skrämmande naturligt. Det börjar som vilken chatt som helst i vanliga inkorgen på BC med lite längre konversationer om det mesta.
Men efter ett tag så börjar de försöka att locka över en på andra alternativa chattkanaler, såsom telegram eller dylikt. Går man med på att åtminstone prata på Telegram så kommer de att trappa upp kampanjen där (nu har vi lämnat BC och är på Telegram) med mer sexuella inviter och bilder innan de senare börjar att tappa tråden kring vad samtalen ens handlar om, försöker man backa ur så börjar de bomba med bilder med kraftig sexuell laddning och manipulativa svar om att man inte ska lämna chatten.

Sedan så "ska vi inte tappa bort varandra" för något helt påhittat scenario om att man delar någon molntjänst med sambo/syster/bror/kompis så försöker de att få en att gå med på sidan jag länkade där man får betala för att både gå med + skicka meddelanden.

Så det är en scammer som först hittat en på BC, sen går man över till en etablerad app, där trappas det upp och sedan kommer nådastöten.
romansrummet jävla pajaser. kolla bara i "om oss" sidan så skriker det ju scam
Citera
2026-06-11, 07:46
Medlem
Citat:

De håller på med sådant på de flesta sex-dejting-sidor och har gjort det i herrans massa år. En del siter är duktiga på att få bort deras profiler, medan andra struntar i dem helt. Vanligast är dem på mer "internationella" siter. Man lär sig deras mönster efter ett tag...
Citera
2026-06-21, 01:30
Medlem
kool-g-raps avatar
Hur skapar man en ny profil om man inte har abonnemang utan kontantkort?
Citera
2026-06-21, 15:44
Medlem
Lite samma fråga men jag har mobilabonnemang, trots att jag godkänner att det skickas ett betal-sms så får jag inte någon bekräftelse att kontot är verifierat…
Och när jag testar så säger sidan att det inte är verifierat.
Vad jag kan se så dras det inte någon kostnad på mobilnumret.
Citera
2026-06-21, 20:02
Medlem
Skurhinkens avatar
Är sidan fortfarande lika föråldrad? Sist jsg var in där så såg det ut som 90-talets tidiga hemsidor.
Citera
2026-06-21, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Är sidan fortfarande lika föråldrad? Sist jsg var in där så såg det ut som 90-talets tidiga hemsidor.
Tror väldigt få bryr sig om sidans utseende.
Citera
2026-06-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Hur skapar man en ny profil om man inte har abonnemang utan kontantkort?

Kontantkort fungerar så länge det inte är Telia.
Citera
2026-06-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetetusan
Lite samma fråga men jag har mobilabonnemang, trots att jag godkänner att det skickas ett betal-sms så får jag inte någon bekräftelse att kontot är verifierat…
Och när jag testar så säger sidan att det inte är verifierat.
Vad jag kan se så dras det inte någon kostnad på mobilnumret.

Har du Telia?
Telia samarbetar inte längre med Bodycontact så ifall du har Telia får du ordna en annan operatör på ett kontantkort så du kan registrera dig/verifiera kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in