2026-06-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Ja, det intervjuet slo nok tilbake på ham. Helt utrolig at ikke politiet har klart å bygge sak altså. Faen ta.

Det har blitt slik at man kan kline sitt DNA på strømpebuksa til ei ung jente du dreper og etterlater i ei steinur. Du blir frikjent, kan feire med bløtkake og søke erstatning i millionklassen. Hva skal politiet i denne saken komme med som får TH og andre involverte i drapet på henne dømt?
I tillegg jobber man i motvind mot en nyansatt statsadvokat som vil være flink i den nye jobben. Hun bukker under for presset fra Holden et. Deretter gikk saken videre til ett 0 av en Riksadv0kat som gjorde akkurat det samme. Men i tillegg klarte han på mirakuløst vis å finne beviser som talte med styrke mot THs involvering. Og det i samme materialet som fikk politiet til å henstille på henleggelse på bevisets stilling. Lykke til liksom.

De kommer aldri til å få noen dømt i denne saken for de sitter ikke på noe som helst av fellende bevis mot noen av de som står bak dette drapet. De leter, men for det meste i blinde.
Senast redigerad av Kokadu 2026-06-21 kl. 18:28. Anledning: Endringer
Citera
2026-06-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Caddyen som distraksjon er et godt poeng. Men jeg tenker de(n) som kjørte Caddyen, siden også kjørte den bilen som tok med seg AE. Så kan man jo spørre - hvorfor var denne distraksjonen nødvendig, når man kunne få med seg AE usett like forbanna? Hva er vitsen med å ha disse Futurum-mennene og denne Caddyen på video, når man ikke har selve bortføringsbilen? Eller... var det ingen bil som hentet henne på formiddagen? Kanskje man bare ønsket å få det til å virke slik?
Det siste er også en mulighet!! Godt poeng.

Husk at hvis TH atår bak er han en litt teatralsk og iscenesettende type. Hvis vi tenker at dette med bilen, evt begge bilene, er ren iscenesettelse.

TH er mannen som snakker om dreiebok, om pingvingmannen og om små afghanske gutter med pistol langs vannet ved Sloraveien. Det er en fyr som tenker stort og som ikke er redd for å trykke til skikkelig.

Så hvor nødvendig det var kan man stille spørsmål om. Hadde holdt med et brev, men han ville skape røyk og speil. Jeg møtte en politimann fra det distriktet i januar 2019 og senere blitt klart for meg at TH var hovedmistenkt. Når jeg spoler tilbake til samralen vi hadde på pubben både gliste han og trakk på smilebåndet da jeg sa at "østeuropeiske kriminelle må stå bak dette". I etterkant åpenbart at han visste da at TH var mannen de så på

Men politiet trodde de hadde kontroll. Tiden har vist at TH har hatt kontrollen dessverre. Det var ikke så enkelt å ta ektemannen i denne saken, slik det er i nesten alle andre saker
Senast redigerad av olivieroccean 2026-06-21 kl. 18:34.
Citera
2026-06-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det har blitt slik at man kan kline sitt DNA på strømpebuksa til ei ung jente du dreper og etterlater i ei steinur. Du blir frikjent, kan feire med bløtkake og søke erstatning i millionklassen. Hva skal politiet i denne saken komme med som får TH og andre involverte i drapet på henne dømt?
Ja det er gode poeng. Men bevisterskelen virker å ha vært satt lavere for Borg Høiby igjen. Så det svinger frem og tilbake det der. Kommer an på dommeren føler jeg. Men ting har generelt blitt strengere.
Citera
2026-06-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Faktum er at det kjørte en bil opp til Sloraveien 4 den dagen. Poenget er ikke om det var en VW Amarok eller en Toyota Prius. Det sentrale er at bilen kjørte opp dit, tok med seg AEH og deretter kjørte videre, mens den røde Caddyen ble brukt som en distraksjon. Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor enkelte, inkludert deg henger seg opp i detaljer som er irrelevante for hovedpoenget. Det viktige er handlingene som fant sted, ikke bilmerket.

Ikke uenig. Men poenget mitt var, hvorfor prøver noen i tråden gjøre seg til værdensmester uten gullmedalje.. 1. det er da virkelig ikke noen mulighet for å se at dette (lysprikken på andre sia av vannet) er en Amarok single cab. Og 2. Hettemannen har meldt seg for flere år siden, og ER sjekket ut av saken. Det er ingen grunn for en bruker å påstå hen VET at dette var TH. Noe det åpenbart ikke var. Vi hadde en annen bestviter i tråden også, Troverdig. Hen var politiets vitne, hen viste når saken mot TH ble berammet… Og masse annen svada. Da saken mot TH ble henlagt som intet straffbart forsvant denne brukeren. Hva fa*an er vitsen å gjøre seg important i ett anonymt forum..
Citera
2026-06-21, 18:57
Medlem
Citat:
I tillegg jobber man i motvind mot en nyansatt statsadvokat som vil være flink i den nye jobben. Hun bukker under for presset fra Holden et. Deretter gikk saken videre til ett 0 av en Riksadv0kat som gjorde akkurat det samme. Men i tillegg klarte han på mirakuløst vis å finne beviser som talte med styrke mot THs involvering. Og det i samme materialet som fikk politiet til å henstille på henleggelse på bevisets stilling. Lykke til liksom.

De kommer aldri til å få noen dømt i denne saken for de sitter ikke på noe som helst av fellende bevis mot noen av de som står bak dette drapet. De leter, men for det meste i blinde.
Det er bare til å se på Laila Bertheussen-saken. Det finnes mange spor etter planlegging og spor på åstedet som enkelt kunne knyttes opp mot en person, dersom personen havnet i politiets søkelys på et tidlig tidspunkt. Å kjøpe Sprox-sko, printer, pc, papir, konvolutt m.m., gjennomføre all planlegging, og kvitte seg med alle spor etterpå er bortimot umulig. I tillegg må man sørge for å ha et vanntett alibi, og få hjelp av folk som ikke tyster.

BT-saken hadde blitt oppklart om riktig person hadde blitt etterforsket fra starten av.
Citera
2026-06-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Caddyen som distraksjon er et godt poeng. Men jeg tenker de(n) som kjørte Caddyen, siden også kjørte den bilen som tok med seg AE. Så kan man jo spørre - hvorfor var denne distraksjonen nødvendig, når man kunne få med seg AE usett like forbanna? Hva er vitsen med å ha disse Futurum-mennene og denne Caddyen på video, når man ikke har selve bortføringsbilen? Eller... var det ingen bil som hentet henne på formiddagen? Kanskje man bare ønsket å få det til å virke slik?
Å engasjere medhjelpere bare som en distraksjon kunne føre til at medhjelperne kunne gå rett til politiet å fortelle at de fikk beskjed om å gå forbi et kamera. Vi kan jo håpe på at det har skjedd, men det ser ikke slik ut.
Citera
2026-06-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
I tillegg må man sørge for å ha et vanntett alibi, og få hjelp av folk som ikke tyster.

Gode poenger. Til tystere og medvirkere: her er det en klar fordel om du sitter på et «utvalg» bidragsytere politiet aldri ville mistenke som medvirkere i et drap på ei kone og bestemor i hennes eget hjem og som også sørget for sine vanntette/solide alibier.

Finner politiet kjøperen av Sproxskoene i Stavanger med assistanse fra Google vil det nok kanskje komme til å overraske mange om det offentliggjøres der fremme hvem denne var. Typ say what?
Citera
2026-06-21, 19:13
Medlem
Citat:
Finner politiet kjøperen av Sproxskoene i Stavanger med assistanse fra Google vil det nok kanskje komme til å overraske mange om det offentliggjøres der fremme hvem denne var. Typ say what?
Har du en teori om hvem det var?
Citera
2026-06-21, 19:17
Medlem
Citat:

Hvis Vestfossen miljøet driver med stoff så var det ikke så rart om noen der er narkokurerer retning Stavanger.
Citera
2026-06-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ikke uenig. Men poenget mitt var, hvorfor prøver noen i tråden gjøre seg til værdensmester uten gullmedalje.. 1. det er da virkelig ikke noen mulighet for å se at dette (lysprikken på andre sia av vannet) er en Amarok single cab. Og 2. Hettemannen har meldt seg for flere år siden, og ER sjekket ut av saken. Det er ingen grunn for en bruker å påstå hen VET at dette var TH. Noe det åpenbart ikke var. Vi hadde en annen bestviter i tråden også, Troverdig. Hen var politiets vitne, hen viste når saken mot TH ble berammet… Og masse annen svada. Da saken mot TH ble henlagt som intet straffbart forsvant denne brukeren. Hva fa*an er vitsen å gjøre seg important i ett anonymt forum..

Du fremstår opprørt? Noen evner det du ikke evner og noen vet noe du ikke vet. Sånn er livet.

Mine bidrag handler ikke om å fremstå som hverken verdensmester eller viktig på noe som helst måte. Da hadde jeg fortalt hva jeg vet om hettemannen og hvorfor han ikke ble skrevet ut av saken.

Jeg ser det også som en fordel å bringe videre at det er en VW Amarok single cab som kjører på gangstien. Det bør være av interesse for de som etterforsker saken. Eller?

Akkurat som at det meget trolig er en Peugeot Partner som befinner seg ved Futurum den morgenen. Det er jo noe dr|tt om det skulle vise seg å være rett og da etterlyse helt feil merke på en bil du ønsker å sette et rødt kryss over som uaktuell for saken.
Citera
2026-06-21, 19:26
Medlem
Citat:
Du fremstår opprørt? Noen evner det du ikke evner og noen vet noe du ikke vet. Sånn er livet.

Mine bidrag handler ikke om å fremstå som hverken verdensmester eller viktig på noe som helst måte. Da hadde jeg fortalt hva jeg vet om hettemannen og hvorfor han ikke ble skrevet ut av saken.

Jeg ser det også som en fordel å bringe videre at det er en VW Amarok single cab som kjører på gangstien. Det bør være av interesse for de som etterforsker saken. Eller?

Akkurat som at det meget trolig er en Peugeot Partner som befinner seg ved Futurum den morgenen. Det er jo noe dr|tt om det skulle vise seg å være rett og da etterlyse helt feil merke på en bil du ønsker å sette et rødt kryss over som uaktuell for saken.
Det du kaller en Peugeot Partner har politiet etter alle solemerker helt rett i er en VW Caddy. Denne bilen har de flere forholdsvis tydelige bilder av. Kanskje også flere enn de som var i VG.

Politiet er ikke en gang sikre på om videoen fra gangstien er av bil. Da er det utrolig at du ser at det er en VW Amarok single cab.
Citera
2026-06-21, 19:26
Medlem
Citat:

Om ikke hadde jeg vel ikke skrevet at det kanskje kommer til å overraske mange. Så svaret er ja. Kan ta bort kanskje egentlig. Byttet ut med garantert. Det hadde garantert kommet til å overraske mange blir det da.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in