Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Caddyen som distraksjon er et godt poeng. Men jeg tenker de(n) som kjørte Caddyen, siden også kjørte den bilen som tok med seg AE. Så kan man jo spørre - hvorfor var denne distraksjonen nødvendig, når man kunne få med seg AE usett like forbanna? Hva er vitsen med å ha disse Futurum-mennene og denne Caddyen på video, når man ikke har selve bortføringsbilen? Eller... var det ingen bil som hentet henne på formiddagen? Kanskje man bare ønsket å få det til å virke slik?
Det siste er også en mulighet!! Godt poeng.
Husk at hvis TH atår bak er han en litt teatralsk og iscenesettende type. Hvis vi tenker at dette med bilen, evt begge bilene, er ren iscenesettelse.
TH er mannen som snakker om dreiebok, om pingvingmannen og om små afghanske gutter med pistol langs vannet ved Sloraveien. Det er en fyr som tenker stort og som ikke er redd for å trykke til skikkelig.
Så hvor nødvendig det var kan man stille spørsmål om. Hadde holdt med et brev, men han ville skape røyk og speil. Jeg møtte en politimann fra det distriktet i januar 2019 og senere blitt klart for meg at TH var hovedmistenkt. Når jeg spoler tilbake til samralen vi hadde på pubben både gliste han og trakk på smilebåndet da jeg sa at "østeuropeiske kriminelle må stå bak dette". I etterkant åpenbart at han visste da at TH var mannen de så på
Men politiet trodde de hadde kontroll. Tiden har vist at TH har hatt kontrollen dessverre. Det var ikke så enkelt å ta ektemannen i denne saken, slik det er i nesten alle andre saker