2026-06-21, 16:08
Medlem
At TH ikke hadde suksess med TV intervjuet, de kommer an på hvilke øyne som ser, og hvilke ører som hører.

Alt er jo bare teorier og konspirasjoner, ingen som vet. TH er fri som fuglen, både før og etter intervjuet. Sånn helt reelt, så kan jeg ikke forstå hva for skade TH påførte seg selv under Tv opptredenen. Tror heller ikke det kastet noen flere lys på han, sett fra politiets øyne.

Tror nok Irene’s observasjon av AE i Ås er høyst reell. Det er værtfall langt mere fornuftig en å påstå at TH er hettemannen, når politiet har gått ut med at vedkomende er identifisert og bekreftet sjekket ut. Enkelte her vil ikke forholde seg til de få fakta som finnes, fordi det kolliderer med hva de selv mener. Da blir det vanskelig.

Å kunne påstå at lysprikken på gangveien er en Amarok single cab, ja jeg sier ikke mer.

Selvfølgelig synes jeg selv også at noe skurrer ved TH, sønnen, dattra osv osv. Men må forholde meg til det som finnes. TH er sjekket ut av saken.
Citera
2026-06-21, 16:23
Medlem
Det här med olika bilar och tidpunkter som cirkulerar, det har slagit mig att samma bil som användes på S4 vid själva kidnappningen, inte alls behöver vara samma bil som ögonvittnes såg i Ås.

De kan ha bytt bil vid tillfälle från Norsk till Svensk registrerad till exempel.

Jo just.. var skulle vara lämpligt ställe att skifta bil/ev någon ny medresenär?
Senast redigerad av viperstyle 2026-06-21 kl. 17:17.
Citera
2026-06-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Han kunne tatt en prat med politiet før påsken i 2024, men nektet å stille i avhør. Navnet hans dukket vel også tidlig opp i denne tråden. Men kanskje han føler presset har økt etter offentliggjøringen av siktelsen.

Som jeg skrev, det er nok få som ønsker og assosieres med drapet på ei mor og bestemor i hennes eget hjem. Det er få som i det hele tatt ville vurdert å utføre en slik feig handling.
Det igjen sier noe om både motivet og også hvilke ynkelige personer som står bak dette drapet.
Citera
2026-06-21, 17:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
At TH ikke hadde suksess med TV intervjuet, de kommer an på hvilke øyne som ser, og hvilke ører som hører.

Alt er jo bare teorier og konspirasjoner, ingen som vet. TH er fri som fuglen, både før og etter intervjuet. Sånn helt reelt, så kan jeg ikke forstå hva for skade TH påførte seg selv under Tv opptredenen. Tror heller ikke det kastet noen flere lys på han, sett fra politiets øyne.

Tja, hva slags motiv lå bak det intervjuet dersom han ikke hadde noe å frykte?

Problemet er jo at han fremdeles var siktet. Å få taletid i Dagsrevyen for å forsvare seg mot anklager om drap mens man er under etterforskning, er meget få mennesker forunt. Da begynner folk å tenke at han får den sjansen fordi han er milliardær. Så man kan si at i beste fall hadde intervjuet liten innvirkning på situasjonen, siden siktelsen til slutt ble henlagt. I verste fall sementerte han et inntrykk av at han får særbehandling fordi han har penger. Så hvem var det han prøvde å overbevise? Politiet ville han jo ikke snakke med uansett, så hvorfor snakke til "folket"?
Citera
2026-06-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det här med olika bilar och tidpunkter som cirkulerar, det har slagit mig att samma bil som användes på S4 vid själva kidnappningen, inte alls behöver vara samma bil som ögonvittnes såg i Ås.

De kan ha bytt bil vid tillfälle från Norsk till Svensk registrerad till exempel.

Jo just.. var skulle vara lämpligt ställe att skifta bil/ev någon ny medresenär?

Hvis du skulle drepe ei mor og ei bestemor i hennes eget hjem hvor mange biler ville du benyttet deg av under handlingen? Og hvorfor i forhold til antall? Ville det ikke være enklest og minst risikabelt på alle måter kun å benytte seg av en og samme bil der det var behov for den?
Citera
2026-06-21, 17:41
Medlem
Citat:

Tror nok Irene’s observasjon av AE i Ås er høyst reell. Det er værtfall langt mere fornuftig en å påstå at TH er hettemannen, når politiet har gått ut med at vedkomende er identifisert og bekreftet sjekket ut. Enkelte her vil ikke forholde seg til de få fakta som finnes, fordi det kolliderer med hva de selv mener. Da blir det vanskelig.

Å kunne påstå at lysprikken på gangveien er en Amarok single cab, ja jeg sier ikke mer.

Selvfølgelig synes jeg selv også at noe skurrer ved TH, sønnen, dattra osv osv. Men må forholde meg til det som finnes. TH er sjekket ut av saken.

Fakta er at hettemannen IKKE ble skrevet ut. Og det stor sannsynlighet for at det kjører en VW Amarok single cab opp mot boligen 08.56 dagen Fru Hagen ble kvalt i sitt eget hjem av forannevnte og deretter slept rundt i sin egen avføring etter å ha blitt ydmyket på det groveste før hun måtte bøte med livet.
Citera
2026-06-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Fakta er at hettemannen IKKE ble skrevet ut. Og det stor sannsynlighet for at det kjører en VW Amarok single cab opp mot boligen 08.56 dagen Fru Hagen ble kvalt i sitt eget hjem av forannevnte og deretter slept rundt i sin egen avføring etter å ha blitt ydmyket på det groveste før hun måtte bøte med livet.

I ditt hode, ble ikke hettemannen utskrevet av saken. Men i politiets etterforskning ble han identifisert og sjekket ut.
Citera
2026-06-21, 17:49
Medlem
Citat:
I ditt hode, ble ikke hettemannen utskrevet av saken. Men i politiets etterforskning ble han identifisert og sjekket ut.

Det er det de fikk deg og alle andre, sett bort fra de som vet at slik var det ikke, til å tro.
Citera
2026-06-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tja, hva slags motiv lå bak det intervjuet dersom han ikke hadde noe å frykte?

Problemet er jo at han fremdeles var siktet. Å få taletid i Dagsrevyen for å forsvare seg mot anklager om drap mens man er under etterforskning, er meget få mennesker forunt

Jeg får flashback fra saken til den pedofile AP ordføreren i Gudbrandsdalen. Han fikk stå i beste sendetid på tv2 nyhetene for å forhåndsprosedere saken sin. Ingen skulle bli dømt for noe de ikke har gjort, sa han. -Vi vet jo hvordan det gikk😛
Citera
2026-06-21, 18:14
Medlem
Citat:

Faktum er at det kjørte en bil opp til Sloraveien 4 den dagen. Poenget er ikke om det var en VW Amarok eller en Toyota Prius. Det sentrale er at bilen kjørte opp dit, tok med seg AEH og deretter kjørte videre, mens den røde Caddyen ble brukt som en distraksjon. Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor enkelte, inkludert deg henger seg opp i detaljer som er irrelevante for hovedpoenget. Det viktige er handlingene som fant sted, ikke bilmerket.
Senast redigerad av ukjent 2026-06-21 kl. 18:18.
Citera
2026-06-21, 18:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg får flashback fra saken til den pedofile AP ordføreren i Gudbrandsdalen. Han fikk stå i beste sendetid på tv2 nyhetene for å forhåndsprosedere saken sin. Ingen skulle bli dømt for noe de ikke har gjort, sa han. -Vi vet jo hvordan det gikk😛

Ja, og jeg ser et lite ekko av dette i TH sitt intervju. Selv om Øygard var langt mer på i alle kanaler.
Men han hadde også disse støttespillerne som lot seg intervjue om hvor flott kar han var. Flere av dem var lojale AP-folk.

Poenget er at folk veldig kjapt trekker paralleller mellom de to intervjuene. Det burde kanskje TH hatt i mente, at det klang dårlig da Øygard prøvde. Som sagt, hvis han ikke hadde noe å frykte fra politiet, er det vanskelig å si hvem han egentlig snakket til.
Citera
2026-06-21, 18:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Faktum er at en bil kjørte opp ved sloraveien 4 den dagen. Og poenget er ikke om det var en VW Amarok eller en Toyota prius, poenget er at den kjørte opp dit og dro med seg AEH i bilen og kjørte videre, mens den røde caddyen ble brukt som distraksjon. Jeg kan ikke fatte at sånne som deg alltid må pirke på urelevante ting, når poenget er handling og ikke merke på bil.

Caddyen som distraksjon er et godt poeng. Men jeg tenker de(n) som kjørte Caddyen, siden også kjørte den bilen som tok med seg AE. Så kan man jo spørre - hvorfor var denne distraksjonen nødvendig, når man kunne få med seg AE usett like forbanna? Hva er vitsen med å ha disse Futurum-mennene og denne Caddyen på video, når man ikke har selve bortføringsbilen? Eller... var det ingen bil som hentet henne på formiddagen? Kanskje man bare ønsket å få det til å virke slik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in